Το μέλλον του πολιτισμού σε μία έκθεση χωρίς έργα τέχνης
Τις ριζικές αλλαγές στον πολιτισμό και τη σχέση αυτών με την ύπαιθρο εξερευνά μία νέα έκθεση στο μουσείο Γκούγκενχαϊμ
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Οι «πιο ριζικές» αλλαγές του πολιτισμού έρχονται από την ύπαιθρο και όχι από τις πόλεις, υποστηρίζει ο Ρεμ Κόολχαας, με τον διάσημο Ολλανδό αρχιτέκτονα να εξερευνά αυτό το θέμα σε μία μεγάλη έκθεση η οποία θα εγκαινιαστεί στις 20 Φεβρουαρίου στο Guggenheim Museum στη Νέα Υόρκη.
«Σήμερα, η ύπαιθρος είναι ο τόπος στον οποίο συμβαίνουν τα πιο ριζοσπαστικά, σύγχρονα στοιχεία του πολιτισμού μας» επισημαίνει ο Κόολχαας, σε βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το νεοϋορκέζικο μουσείο ενόψει της έκθεσης «Ύπαιθρος, Το Μέλλον».
«Μια έκθεση σαν κι αυτήν θα ήταν αδύνατο να γίνει πριν 20 χρόνια» τονίζει ο διάσημος αρχιτέκτονας και συνεχίζει, λέγοντας ότι «η Νέα Υόρκη είναι προφανώς μια φανταστική πλατφόρμα για να παρουσιαστεί ένα show το οποίο είναι για το ακριβώς αντίθετο της Νέας Υόρκης – ο εκτός πόλης χώρος στη Γη».
Το πρότζεκτ – ο Ολλανδός αρχιτέκτονας το χαρακτηρίζει «παράλογα φιλόδοξο» – είναι η κορύφωση πολλών χρόνων έρευνας σε αγροτικές περιοχές.
Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει το 2013 στο Dezeen, ο Κόολχαας είχε πει ότι το σημείο που εστιάζει το Office for Metropolitan Architecture (OMA), το αρχιτεκτονικό γραφείο του, έχει μετατοπιστεί από τις «κλισέ» πόλεις στις μη αστικές περιοχές.
Σε άλλη του συνέντευξη ο διάσημος αρχιτέκτονας είχε υποστηρίξει ότι η παραμέληση της υπαίθρου είχε συμβάλει στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο στις ΗΠΑ.
Τα ευρήματα της πολυετούς έρευνας που διεξήγαγε το OMA θα παρουσιαστούν με χρήση πολυ-αισθητηριακών μέσων, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών, βίντεο και αρχειακού υλικού, ενώ για πρώτη φορά, στο Guggenheim Museum δεν θα εκτεθεί τέχνη.
«Είναι η πρώτη φορά που ένα μεγάλο ίδρυμα τέχνης θα αφιερωθεί εξ ολοκλήρου σε κάτι το οποίο δεν είναι τέχνη» είπε ο Ρεμ Κόολχαας.
Συγκεκριμένες περιπτωσιολογικές μελέτες θα εστιάζουν σε επείγουσες περιβαλλοντικές, πολιτικές και κοινωνικο-οικονομικές αλλαγές σε υπαίθριες περιοχές σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Νότιας Αμερικής και της Καλιφόρνιας. Θα αγγίζουν ένα μεγάλο εύρος θεμάτων – τεχνητή νοημοσύνη, πολιτική ριζοσπαστικοποίηση, υπερθέρμανση του πλανήτη, μαζική ή σε μικροκλίμακα μετανάστευση, ανθρωπο-ζωικά οικοσυστήματα, αντίκτυπος ενός ψηφιακού κόσμου, καθώς και επιδοτήσεις και φορολογικά κίνητρα.
«Κάποιες από τις απαντήσεις που αναζητούμε σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τη μετανάστευση, την προστασία (του περιβάλλοντος), αυτές οι απαντήσεις βρίσκονται στην ύπαιθρο» υπογράμμισε ο Σαμίρ Μπάνταλ, διευθυντής του AMO, ερευνητικού βραχίονα του αρχιτεκτονικού γραφείου του Ρεμ Κόολχαας.
Για την έρευνα που προηγήθηκε της έκθεσης, ο Κόολχαας και το ΑΜΟ δούλεψαν μαζί με φοιτητές από τα Harvard Graduate School Of Design, Κεντρική Ακαδημία Καλών Τεχνών στο Πεκίνο, Wageningen University στην Ολλανδία και Πανεπιστήμιο του Ναϊρόμπι στην Κένυα.
Ο αρχιτέκτονας ίδρυσε το OMA, το 1975. Σήμερα, το διεθνώς αναγνωρισμένο OMA διαθέτει γραφεία στο Ρότερνταμ, τη Νέα Υόρκη, το Χονγκ Κονγκ, το Πεκίνο, τη Ντόχα στο Κατάρ, το Ντουμπάι και το Περθ στην Αυστραλία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις