Guardian για γλυπτά του Παρθενώνα: Η κυβέρνηση Τζόνσον θα πρέπει να κατανοήσει την Ελλάδα
Την άποψή του για τα γλυπτά του Παρθενώνα εξέφρασε σε άρθρό του η Βρετανική εφημερίδα Guardian παίρνοντας θέση στο θέμα επανέναρξης της συζήτησης με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για το Brexit.
- Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ 19χρονος που εμπλέκεται στη δολοφονία του 5χρονου στο Μαρκόπουλο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έκλεβε τα παπούτσια των παιδιών στο νηπιαγωγείο και πιάστηκε στα πράσα (βίντεο)
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
Την άποψή του για τα γλυπτά του Παρθενώνα εξέφρασε σε άρθρό του η Βρετανική εφημερίδα Guardian παίρνοντας θέση στο θέμα επανέναρξης της συζήτησης με αφορμή τις διαπραγματεύσεις για το Brexit.
«Μια κυβέρνηση που τονίζει την σημασία της εθνικής υπερηφάνειας θα πρέπει να κατανοήσει το αίτημα της Ελλάδας» σημειώνει ο Guardian θέτοντας ερώτημα στην κυβέρνηση Τζόνσον.
«Τι στάση θα πρέπει να πάρει αυτή η ανοιχτή, φιλική και «παγκόσμια» Βρετανία απέναντι στις νέες Ελληνικές αιτιάσεις για την αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα;».
«Η Ελλάδα με την στήριξη της Ιταλίας, έχει εισάγει ένα σημείο στο προσχέδιο του κειμένου των διαπραγματεύσεων για την εμπορική συμφωνία με τη Βρετανία. Ζητά την επιστροφή «των παρανόμως αφαιρεθέντως πολιτισμικών αντικειμένων» στις χώρες προέλευσης. Δεν αναφέρει τα γλυπτά και η κίνηση αυτή κατευθύνεται στο παράνομο εμπόριο αρχαιοτήτων σε οίκους δημοπρασίας στο Λονδίνο. Αλλά αν παραμείνει στο επίσημο κείμενο που θα αποκαλυφθεί αυτή την εβδομάδα θα αποτελεί ένα μέσο για νέα πίεση προς το Λονδίνο» συνεχίζει η βρετανική εφημερίδα, υπενθυμίζοντας πως όσοι θέλουν να επιστραφούν τα γλυπτά τις περισσότερες φορές επικαλούνται τα ποιήματα του Λόρδου Βύρωνα και το πάθος του στις αρχαίες αυτοκρατορίες προσθέτοντας ότι «σε αντίθεση ο υπεύθυνος για την μεταφορά των γλυπτών στη Βρετανία, ο Λόρδος Έλγιν, ήθελε μόνο να βγάλει κέρδος από τη ματαιοδοξία της αυτοκρατορικής Βρετανίας»
«Έχοντας εξασφαλίσει την άδεια από του Οθωμανούς κατακτητές της Ελλάδας για να αφαιρέσει σχεδόν τα μισά γλυπτά, τα πούλησε στον κοινοβούλιο για 35.000 λίρες το 1816. Ο Έλγιν έπεισε την βρετανική κυβέρνηση – που πανηγύριζε για τον θρίαμβο επί του Ναπολέοντας στο Βατερλό – ότι το να αποκτήσει τα γλυπτά θα ενίσχυε την διεθνή φήμη και το πρεστίζ της Βρετανίας» συνεχίζει το άρθρο.
Εχθρικές οι απαντήσεις για την ελληνική παρέμβαση
«Αυτή η προφανής ύβρις επιστρέφει με το Brexit, αν κρίνει κανείς από τις εχθρικές απαντήσεις για την ελληνική παρέμβαση» σημειώνει το άρθρο υπενθυμίζοντας την αρνητική απάντηση της κυβέρνησης της Βρετανίας δια του εκπροσώπου της ότι «αυτό» (σ.σ. η επιστορφή )δεν πρόκειται να συμβεί»
Η κυβέρνηση Τζόνσον είναι καχύποπτη απέναντι στις κοσμοπολίτικες αξίες
«Το συνηθέστερο επιχείρημα για την παραμονή των γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο βασίζεται στο στάτους του ως ένα παγκόσμιο ίδρυμα που παρουσιάζει τους θησαυρούς του κόσμου στον κόσμο. Αλλά για μια κυβέρνηση τόσο καχύποπτη απέναντι στις «κοσμοπολίτικες» αξίες, αυτό αποτελεί μια περίεργη θέση. Οι οπαδοί του Brexit συνεχώς τονίζουν την σημασία της κυριαρχίας, την αυτοεκτίμηση του έθνους και την υπερηφάνεια για τα προηγούμενα επιτεύγματα. Αυτό που αποτελεί επιχείρημα για τη Βρετανία είναι σίγουρα επιχείρημα και για την Ελλάδα. Η αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα θα αποτελέσει την αναγνώριση του νόμιμου δικαιώματος μια φίλης Ευρωπαϊκής χώρας στην κατανόηση του εαυτού της μετά το οικονομικό χτύπημα που δέχθηκε για πάνω από μια 10ετια. Σίγουρα θα έρχεται σε αντίθεση με το επιχείρημα ότι η Βρετανία έχει τόσο μαγευτεί από την χαμένη δική της αυτοκρατορία που δεν μπορεί να αποκαταστήσει μια παλιά αδικία. Ως ένα κομμάτι των μηνυμάτων μετά το Brexit, αυτό απαιτεί κάτι περισσότερο από τα αστεία που έκανε ο εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης» καταλήγει το άρθρο του Guardian.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις