Κοροναϊός : Γιατί είναι μεγαλύτερη η απειλή στις πόλεις
Οι ρύποι των κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης είναι σε «επικίνδυνα» επίπεδα θέτοντας σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους ανθρώπους τόσο τώρα όσο και στο μέλλον, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Πνευμονολογική Εταιρεία.
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Πολάκης: Η άσχημη εικόνα των δημοσκοπήσεων θα αλλάξει μετά τις εσωκομματικές εκλογές
- Το μετέωρο βήμα της ΝΔ και οι τριγμοί στη δεξιά πολυκατοικία
Η ατμοσφαιρική ρύπανση, που προκαλούν οι κινητήρες των οχημάτων, είναι πιθανόν να συντελέσει σε αύξηση της θνησιμότητας από τον νέο κοροναϊό SARS-CoV-2, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Συμμαχία για τη Δημόσια Υγεία (EPHA).
Παράλληλα προειδοποίησε ότι ο μολυσμένος αέρας στις αστικές περιοχές, που ήδη συντελεί σε επιδείνωση της υπέρτασης, του διαβήτη και πολλών αναπνευστικών παθήσεων, μπορεί να συντελέσει και σε μεγαλύτερη συνολικά θνησιμότητα καθώς ο νέος κοροναϊός επελεύανει στον πλανήτη.
Οι ρύποι των κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης είναι σε «επικίνδυνα» επίπεδα θέτοντας σε κίνδυνο τους πιο ευάλωτους ανθρώπους τόσο τώρα όσο και στο μέλλον, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Πνευμονολογική Εταιρεία.
Για ασθενείς με χρόνιες παθήσεις
«Οι αισθενείς με χρόνιες αναπνευστικές και καρδιολογικές παθήσεις, που προκαλούνται ή επιδεινώνονται από τη μακροχρόνια έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση, είναι σε δεινή θέση και δε μπορούν να ανταπεξέλθουν σε λοιμώξεις των πνευμόνων, άρα είναι πιθανότερο να πεθάνουν», εξηγεί η Sara De Matteis από την Ευρωπαϊκή Πνευμονολογική Εταιρεία.
Και η επίκουρη καθηγήτρια Επαγγελματικής και Περιβαλλοντικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Κάγκλιαρι της Ιταλίας, προσθέτει ότι «κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό στην περίπτωση της νόσου COVID-19».
Μέχρι και σήμερα, Δευτέρα, ο ιός είχε προσβάλλει πάνω από 175.000 άτομα, ενώ έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 6.700.
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν εφαρμόσει πρωτοφανή μέτρα προκειμένου να αναχαιτίσουν την εξάπλωση του νέου κοροναϊού και να δώσουν την ευκαιρία στα συστήματα υγείας να ανταποκριθούν στον αυξημένο όγκο εργασίας.
Αν και προς το παρόν δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά σχέση μεταξύ θνησιμότητας λόγω COVID-19 και ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ανασκόπηση του 2003 για τον SARS που είχε επίσης προκαλέσει πανδημία, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ασθενείς σε περιοχές με μέτρια ατμοσφαιρική ρύπανση είχαν 84% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν συγκριτικά με εκείνους που κατοικούσαν σε περιοχές με χαμηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Ο SARS-CoV-2 είναι παρόμοιος με τον SARS (που προκάλεσε τον Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο το 2002-2003) και μπορεί να προκαλέσει αναπνευστική ανεπάρκεια κατά την οξεία νόσηση.
Τα δεδομένα για την θνησιμότητα της νόσου COVID-19 δεν είναι ολοκληρωμένα, αλλά προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ασθενών που πεθαίνουν είναι ηλικιωμένοι ή έχουν προϋπάρχουσες χρόνιες παθήσεις, όπως καρδιακή ή αναπνευστική νόσο.
400.00 θάνατοι ανα χρόνο λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκής Αρχή Περιβάλλοντος, η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί περίπου 400.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρώπη κάθε χρόνο, παρά τις κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ποιότητα του αέρα.
Η Βόρεια Ιταλία, που θεωρείται η πηγή του νέου κορωνοϊού για την Ευρώπη, έχει ιδιαίτερα υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση. Η χώρα μετρά ήδη πάνω από 1.800 νεκρούς έχοντας ξεπεράσει τον ημερήσιο αριθμό θανάτων ακόμα και της Κίνας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι μελέτη που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Cardiovascular Research έδειξε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση μειώνει το προσδόκιμο ζωής παγκοσμίως κατά σχεδόν τρία χρόνια, κατά μέσο όρο, συντελώντας σε 8,8 εκατομμύρια πρόωρους θανάτους ετησίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η καραντίνα περιοχών στη Βόρεια Ιταλία είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και των μικροσωματιδίων στον άερα, βάσει δορυφορικών μετρήσεων.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της EPHA, πρέπει οι κυβερνήσεις να έχουν ως προτεραιότητα τη μείωση του αριθμού των ρυπογόνων οχημάτων για την αποφυγή θανάτων σε μελλοντικές πανδημίες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις