Κοροναϊός : Η τεχνολογία στην υπηρεσία της τηλεκπαίδευσης
Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές έχουν χρέος να δείξουν στα παιδιά πως η ζωή συνεχίζεται και πως σε λίγο καιρό όλα θα επανέλθουν στην κανονικότητα
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Οι ειδικοί, μελετώντας το μαθηματικό μοντέλο της εξέλιξης του κοροναϊού, εκτιμούν ότι η εκθετική αύξηση κρουσμάτων θα σταματήσει, αν επιβληθεί η ολική αποφυγή συγχρωτισμού στις μέρες που διανύουμε. Έτσι, το κλείσιμο των σχολείων, παρόλα τα πρακτικά ζητήματα που δημιούργησε, ήταν αναγκαίο. Επιβάλλεται μάλιστα να συνεχιστεί με την ίδια αυστηρότητα η αποφυγή συγχρωτισμού από όλους μας, ώστε να προστατέψουμε τους εαυτούς μας και τους συμπολίτες μας.
Φυσικά, στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης του κοροναϊού θα βρεθούν οι γιατροί, οι νοσηλευτές, το προσωπικό των μονάδων υγείας, οι Αρχές και η επιστημονική κοινότητα. Όμως, την ίδια στιγμή, στην πρώτη γραμμή στήριξης της ελληνικής οικογένειας είναι η εκπαιδευτική κοινότητα. Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές έχουν χρέος να δείξουν στα παιδιά πως η ζωή συνεχίζεται και πως σε λίγο καιρό όλα θα επανέλθουν στην κανονικότητα.
Πολλά σχολεία ανταποκρίθηκαν στη νέα πρόκληση. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ιδιωτικών σχολείων που από την πρώτη μέρα συνέχισαν τη διδασκαλία, ενώ και το δημόσιο σχολείο, χάρη στις πρωτοβουλίες της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ξεκίνησε την ίδια προσπάθεια.
Με αυτήν τη σκέψη και το βλέμμα στραμμένο στις εξελίξεις, επικοινωνήσαμε με τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΛΛΑΔΙΟ, η εκπαιδευτική ομάδα των οποίων κλήθηκε να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
- Πώς θα γίνονται τα μαθήματα από απόσταση;
- Είναι εφικτό να προχωρήσει η ύλη, να διδαχθούν νέα αντικείμενα;
- Πώς θα επιτευχθεί η τόνωση και η ψυχολογική στήριξη τόσο των μαθητών όσο και των οικογενειών τους;
Τη λύση, άλλη μια φορά, δίνει η τεχνολογία και οι εφαρμογές της. Όπως και σε άλλα σχολεία, έχοντας ήδη ενσωματώσει στη διδακτική μεθοδολογία την online διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες, οι βάσεις προϋπήρχαν. Έτσι, από την πρώτη μέρα που τα σχολεία έκλεισαν, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου βρέθηκαν δίπλα στα παιδιά τους. Ας δούμε τι μπορεί να γίνεται ανά βαθμίδα προσαρμόζοντας τη μεθοδολογία στο επίπεδο και τις ανάγκες κάθε τάξης.
Νηπιαγωγείο – Δημοτικό
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού έχουν κάθε μέρα στην οθόνη των υπολογιστών τους, στο σπίτι, διδακτικό υλικό, εργασίες και δραστηριότητες. Οι γονείς πρέπει απλώς να επιβλέπουν τα παιδιά που συμπληρώνουν τις εργασίες τους. Ασκήσεις, πρωτότυπες εργασίες, διαδικτυακά κουίζ κρατούν τα παιδιά απασχολημένα και τα βοηθούν να συνεχίσουν τη μαθητική τους πορεία. Βίντεο, από τις νηπιαγωγούς και τις δασκάλες, τους δίνουν κατευθύνσεις και τα βοηθούν να κρατήσουν επαφή με την καθημερινή, ομαλή σχολική ζωή, που διακόπηκε για λίγον καιρό.
Τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού χρησιμοποιούν ήδη τα μαθητικά tablets, όπου υπάρχουν οργανωμένα τα ηλεκτρονικά τους βιβλία, αλλά και όλα τα απαραίτητα διδακτικά εργαλεία – εφαρμογές. Το μόνο που χρειάστηκε για να προσαρμοστεί το μάθημα στις νέες συνθήκες ήταν η συστηματοποίηση της καθημερινής εξ αποστάσεως επαφής με τους δασκάλους τους. Ενσωματώνοντας την τεχνογνωσία του Γυμνασίου – Λυκείου, ξεκινούν σταδιακά και τη σύγχρονη διδασκαλία.
Γυμνάσιο – Λύκειο
Στους μεγαλύτερους μαθητές του σχολείου, το μάθημα γίνεται από την πρώτη στιγμή χάρη στις τηλεδιασκέψεις με οργανωμένες «τηλε-τάξεις», όπου ο καθηγητής διδάσκει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή και το παιδί παρακολουθεί από το μαθητικό tablet.
Τα παιδιά ακολουθούν καθημερινά ένα πρόγραμμα μαθημάτων, όπως την κανονική σχολική περίοδο. Συμπληρώνουν ασκήσεις, στέλνουν τα καθήκοντά τους, προχωρούν την ύλη τους.
Το μάθημα εμπλουτίζεται με παρουσιάσεις, video, online πειράματα, εφαρμογές προσομοίωσης, χάρτες, ανάλυση κειμένων, αλλά και με επίλυση προβλημάτων και παράδοση θεωρίας, ακριβώς με τον τρόπο που θα γινόταν στην αίθουσα διδασκαλίας. Όλα τα ανωτέρω παρουσιάζονται σε εικονικό πίνακα που εμφανίζεται στις οθόνες των παιδιών.
Υπάρχουν οι πλατφόρμες επικοινωνίας, ανανέωσης διδακτικού υλικού, ανάθεσης καθηκόντων, αλλά και το αποθετήριο εργασιών από την πλευρά των μαθητών και τα online tests για την επιβεβαίωση εμπέδωσης της γνώσης. Τα εργαλεία που δίνουν οι μεγάλες εταιρείες πληροφορικής και βοηθούν αρκετούς εργαζομένους να δουλέψουν από το σπίτι δίνουν τη λύση και στα σχολεία.
Το στοίχημα των ημερών
Ζούμε μια δύσκολη κατάσταση από την οποία πρέπει να βγούμε πιο δυνατοί και γεμάτοι από νέες εμπειρίες. Με τα ίδια αντανακλαστικά που αντέδρασε η εκπαιδευτική κοινότητα θα είναι σημαντικό να αντιδράσουμε όλοι, για να αντιμετωπίσουμε τη νέα πρόκληση.
Από αυτήν τη μάχη είναι βέβαιο πως θα βγούμε όλοι πιο δυνατοί, εμείς και τα παιδιά μας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις