Sharp Objects: Μια ωδή στη σκοτεινή πλευρά των γυναικών
Μια σειρά μυστηρίου που καταφέρνει όχι μόνο να μας κάνει να σκεφτούμε, αλλά και να δημιουργήσει πραγματικά πολύπλοκους χαρακτήρες
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Tη Georgia O’ Keeffe δεν την ένοιαζε που είχε 58 χρόνια διαφορά με τον Juan Hamilton
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Υπάρχει κάτι πιο ανατριχιαστικό από ένα ψεύτικο χαμόγελο; Ο πραγματικός τρόμος του Sharp Objects προκύπτει από αυτή την αναντιστοιχία βάθους και επιφάνειας, που κάνει την εξαφάνιση δυο έφηβων κοριτσιών από τη μικρή αμερικανική πόλη του Wind Gap να μοιάζει σχεδόν απόκοσμη. Το συναρπαστικό μυστήριο, που δεν καταφέραμε να λύσουμε πριν την αποκάλυψή του στο τελευταίο επεισόδιο, συχνά επισκιάζεται από τη δύναμη των χαρακτήρων που περνούν από την οθόνη μας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κατάφερε να μας καθηλώσει από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Τώρα μπορούμε να το παρακολουθήσουμε και πάλι αποκλειστικά μέσα από το Vodafone TV.
Μια αφιλόξενη πόλη
Μια δημοσιογράφος, η Camille Preaker, επιστρέφει στη μικρή επαρχιακή πόλη των ΗΠΑ από την οποία κατάγεται για να ερευνήσει την ξαφνική εξαφάνιση δύο έφηβων κοριτσιών. Από την πρώτη στιγμή, είναι σαφές ότι είναι ανεπιθύμητη από όλους – ακόμη και από την ίδια τη μητέρα της.
Μαζί της μοιάζει να φέρνει το άγχος και το σκοτάδι της μεγάλης πόλης. Σύντομα, όμως, καταλαβαίνουμε πως η πρόσχαρη, ευγενική επιφάνεια του Wind Gap δεν είναι παρά ένα κέλυφος για τα πιο νοσηρά μυστικά. Η αρχική μας δυσκολία να σκεφτούμε ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από το έγκλημα, αντικαθίσταται από την αδυναμία μας να αποκλείσουμε τους υπόπτους: Όλοι – ή μάλλον όλες – οι κάτοικοι μοιάζουν ικανές για τα χειρότερα.
Οι γυναίκες όπως δεν τις έχουμε συνηθίσει
Αν έπρεπε να διαλέξουμε ένα χαρακτηριστικό που κάνει τη σειρά μοναδική (όπως και το βιβλίο της Gillian Flynn στο οποίο βασίστηκε), αυτό θα ήταν αναμφίβολα ο τρόπος που περιγράφει τις πρωταγωνίστριές της. Η ψυχρά ευγενική και δεσποτική Adora, η (υπερβολικά) χαριτωμένη έφηβη Amma, ακόμη και η Camilla, το πρόσωπο με το οποίο καλούμαστε να ταυτιστούμε, με όλα τα τραύματα (εσωτερικά και εξωτερικά) και τον αλκοολισμό της, είναι ό,τι πιο κοντινό έχουμε σε γυναίκες – αντιήρωες. Συχνά, οι γυναίκες που περνούν από την οθόνη μας συμπεριφέρονται με τόσο βάναυσο τρόπο, ώστε τα όρια μεταξύ του καλού και του κακού να εξαφανίζονται. Οι δαίμονές τους, λίγο – πολύ κοινοί για όλες, εκφράζονται με τρόπο εκπληκτικά διαφορετικό στην καθεμία, πάντοτε όμως εξίσου επικίνδυνο.
Πραγματικό τέρας της ιστορίας μοιάζει να είναι η ίδια η πόλη και οι υπερβολικά υψηλές απαιτήσεις που έχει για τις κατοίκους της: Εύθραυστες, κομψές, πάντα καλοντυμένες και χαμογελαστές, οι γυναίκες του Wind Gap δεν επιτρέπεται ποτέ να χάνουν τους αέρινους τρόπους και την συγκρότησή τους. Και από τη στιγμή που τους απαγορεύεται να έχουν ρωγμές, μεταμορφώνονται σε τέρατα. Ο γυναικείος θυμός δεν εξωραΐζεται ούτε για μια στιγμή. Παρουσιάζεται ωμός και δηλητηριώδης, περνώντας μέσα από υποκριτικά χαμόγελα και ψευδεπίγραφη αβροφροσύνη. Μετά από δεκαετίες που περάσαμε παρακολουθώντας άνδρες πρωταγωνιστές να αναζητούν τον εαυτό τους μέσα από αποτρόπαιες πράξεις, το Sharp Objects γίνεται ανανεωτικό, ακριβώς επειδή αναγνωρίζει ότι οι γυναίκες έχουν την ίδια δυνατότητα να γίνουν κακές, πολυδιάστατες, καταραμένες. Γι’ αυτό και καταφέρνει να μας κάνει να θέλουμε να το ξαναδούμε, ακόμη και αν πλέον δεν υπάρχει μυστήριο να μας αποκαλυφθεί.
Μια μεταφορά που ξεπερνά την έμπνευσή της
Όσο και αν λατρέψαμε το βιβλίο της Flynn, ξέρουμε πολύ καλά ότι η δύναμή του δεν θα μπορούσε να περάσει στην οθόνη χωρίς τη σκηνοθετική δεξιοτεχνία του Jean-Marc Vallée (υπεύθυνου και για το επίσης καταπληκτικό Big Little Lies), αλλά και τις εξαιρετικές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστριών του. Φυσικά, εκείνη που ξεχωρίζει είναι η Amy Adams, η οποία καταφέρνει να αποδώσει άψογα κάθε πτυχή της αυτοκαταστροφικής Camille, χωρίς ποτέ να πέσει στην παγίδα της υπερβολής. Δίπλα της, η Patricia Clarkson στο ρόλο της μητέρας της, της πάντα συγκρατημένης και κομψής Adora, κάνει ακόμη και την πιο απλή φράση να ακούγεται φορτισμένη με κρυμμένα νοήματα. Μεγάλη έκπληξη της σειράς και η νεαρή Eliza Scanlen, στο ρόλο της τέλειας έφηβης Amma, της ετεροθαλούς αδερφής της πρωταγωνίστριάς μας. Όλες μαζί, δημιουργούν ένα τρίπτυχο που κόβει την ανάσα και δεν παύει να μας κάνει να αμφιβάλλουμε για την εξέλιξη της πλοκής.
Είτε δεν έχουμε δει τη σειρά, είτε θέλουμε να την ξαναδούμε για να παρατηρήσουμε πιο προσεκτικά τα hints που οδηγούν στη λύση του μυστηρίου, τώρα μπορούμε να το κάνουμε όποτε θέλουμε και σε όποιο δίκτυο και αν ανήκουμε, αποκλειστικά στο Vodafone TV, το “ΣΠΙΤΙ της HBO” στην Ελλάδα. Και φυσικά, το ίδιο ισχύει για κάθε νέα σειρά που θα κυκλοφορεί από την HBO, η οποία θα προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV.
Μάθετε περισσότερα για τα νέα πακέτα Vodafone TV εδώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις