Πώς θα λειτουργήσουν την Κυριακή τα σούπερ μάρκετ – Τι αλλάζει
Αλλαγές επέρχονται στη λειτουργία των σούπερ μάρκετ από την Κυριακή, σύμφωνα με τα όσα ορίζει και η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ σε νέα κυβερνητική σύσκεψη τη Δευτέρα θα αποφασιστεί το ωράριο λειτουργίας τους.
Αλλαγές επέρχονται στη λειτουργία των σούπερ μάρκετ από την Κυριακή, σύμφωνα με τα όσα ορίζει και η νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ σε νέα κυβερνητική σύσκεψη τη Δευτέρα θα αποφασιστεί το ωράριο λειτουργίας τους.
Ειδικότερα, από τις 22 Μαρτίου 2020 τα καταστήματα πώλησης τροφίμων θα λειτουργούν από τις 09:00 έως τις 17:00. Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου και την Τρίτη 24 Μαρτίου θα λειτουργούν από τις 07:00 έως τις 22:00.
Αυτό αναφέρει σε μήνυμά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Επίσης σημειώνει: «Υπενθυμίζουμε σε όλους, ότι ενεργοποιήθηκαν οι διατάξεις για την αισχροκέρδεια».
Στο μεταξύ δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Αρ. Φύλλου 945) η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη για την «τροποποίηση του εθνικού πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων, λειτουργία τους κατά τις Κυριακές καθώς και καθιέρωση υποχρέωσης αυτών προς πώληση εφημερίδων».
Σύμφωνα με την απόφαση, το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων παρατείνεται κατά μία ώρα για τη Δευτέρα 23.3.2020 και την Τρίτη 24.3.2020 και διαμορφώνεται ως εξής:
Τη Δευτέρα 23.3.2020 και την Τρίτη 24.3.2020 τα εμπορικά καταστήματα λιανικής πώλησης θα λειτουργούν από τις 07:00 έως τις 22:00. Αύριο, Κυριακή 22.3.2020, θα λειτουργούν υποχρεωτικά σε όλη την Επικράτεια με ωράριο 09:00 – 17:00.
Επιπλέον ορίζεται ότι τα εμπορικά καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, υποχρεούνται να πωλούν εφημερίδες.
Η μη συμμόρφωση επισύρει την επιβολή ποινικών κυρώσεων και την επιβολή προστίμου.
Υπενθυμίζεται, όπως δήλωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός ότι τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη, θα αξιολογηθεί η κατάσταση της αγοράς και αναλόγως το διευρυμένο ωράριο μπορεί να διατηρηθεί.
Τι αναφέρει η ΠΝΠ
Συγκεκριμένα για το ωράριο των σούπερ μάρκετ η ΠΝΠ αναφέρει τα εξής:
Άρθρο δέκατο όγδοο
Ωράριο εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων
1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων δύναται να παρατείνεται το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων κατά μία ώρα από Δευτέρα έως Παρασκευή και κατά δύο (2) ώρες το Σάββατο.
2. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων δύναται να προβλέπεται η υποχρέωση λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων ή κατηγοριών αυτών τις Κυριακές, είτε για όλη την Επικράτεια είτε για μέρος αυτής.
Με όμοια απόφαση καθορίζεται το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων τις Κυριακές. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι δυνατόν να υποχρεώνονται τα εμπορικά καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων ή κατηγορίες αυτών να πωλούν εφημερίδες.
Επιπλέον στο άρθρο 19 υπάρχει πρόβλεψη για την απόσυρση και τη μη διάθεση προϊόντων δειγματισμού καλλυντικών. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, πάσης φύσεως επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων, ιδίως καλλυντικών, υποχρεούνται στην απόσυρση και τη μη διάθεση προϊόντων δειγματισμού στους καταναλωτές. Με τον όρο «προϊόντα δειγματισμού» νοούνται τα προϊόντα, τα οποία τηρούνται εντός των επιχειρήσεων με σκοπό τη δειγματοληπτική τους χρήση από τον καταναλωτή εντός της επιχείρησης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις