Κοροναϊός : Ποιες αλλαγές έρχονται από την Κυριακή στα σούπερ μάρκετ
Επίσης, με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης υποχρεώνονται τα σούπερ μάρκετ να πωλούν και εφημερίδες
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Παρατείνεται το ωράριο των σούπερ μάρκετ μέχρι τις 10 το βράδυ από Δευτέρα έως και Σάββατο, ενώ με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, θα προβλέπεται η υποχρέωση λειτουργίας των σούπερ μάρκετ και τις Κυριακές.
Μιλώντας στο MEGA o υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης είπε ότι «αύριο Κυριακή τα σούπερ μάρκετ θα λειτουργήσουν από τις 9 το πρωί ως τις 5 το απόγευμα. Το πρωί της Δευτέρας θα αξιολογήσουμε τα στοιχεία της κίνησης και αναλόγως θα αποφασίσουμε αν θα ανοίξουν και τις επόμενες Κυριακές».
Η απόφαση θα αφορά στις 4 επόμενες Κυριακές, αλλά ο υπουργός σημείωσε ότι αν διαπιστωθεί ότι έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση, αυτή η πρόβλεψη μπορεί και να αλλάξει.
Ακόμη, σημείωσε ότι το όριο των 10 τετραγωνικών μέτρων ανά πελάτη στα σούπερ μάρκετ γίνεται 15 τετραγωνικά, ώστε να μπαίνουν λιγότεροι πελάτες κι αυτό εφαρμόζεται για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια και για την προστασία και των ίδιων των εργαζομένων «καθώς παραδέχομαι ότι δεν κατέστη δυνατόν να αποφευχθεί ο συνωστισμός σε ορισμένες περιπτώσεις, παρά τους περιορισμούς» όπως είπε ο υπουργός.
Και εφημερίδες στα σούπερ μάρκετ
Επίσης, με απόφαση του υπουργού θα υποχρεώνονται τα σούπερ μάρκετ να πωλούν και εφημερίδες.
Αυτό προκύπτει από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τα κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ νωρίς το πρωί του Σαββάτου.
Τι αναφέρει η ΠΝΠ
Συγκεκριμένα για το ωράριο των σούπερ μάρκετ η ΠΝΠ αναφέρει τα εξής:
Άρθρο δέκατο όγδοο
Ωράριο εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων
1. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων δύναται να παρατείνεται το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων κατά μία ώρα από Δευτέρα έως Παρασκευή και κατά δύο (2) ώρες το Σάββατο.
2. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων δύναται να προβλέπεται η υποχρέωση λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων ή κατηγοριών αυτών τις Κυριακές, είτε για όλη την Επικράτεια είτε για μέρος αυτής.
Με όμοια απόφαση καθορίζεται το ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων τις Κυριακές. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι δυνατόν να υποχρεώνονται τα εμπορικά καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων ή κατηγορίες αυτών να πωλούν εφημερίδες.
Επιπλέον στο άρθρο 19 υπάρχει πρόβλεψη για την απόσυρση και τη μη διάθεση προϊόντων δειγματισμού καλλυντικών. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι:
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, η έλλειψη του οποίου βεβαιώνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, πάσης φύσεως επιχειρήσεις λιανικής πώλησης προϊόντων, ιδίως καλλυντικών, υποχρεούνται στην απόσυρση και τη μη διάθεση προϊόντων δειγματισμού στους καταναλωτές. Με τον όρο «προϊόντα δειγματισμού» νοούνται τα προϊόντα, τα οποία τηρούνται εντός των επιχειρήσεων με σκοπό τη δειγματοληπτική τους χρήση από τον καταναλωτή εντός της επιχείρησης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις