Σάββατο 06 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Ερευνα: Πελάτες σε κατάσταση πανικού στα φαρμακεία - Ποια προϊόντα εξαντλήθηκαν

Ερευνα: Πελάτες σε κατάσταση πανικού στα φαρμακεία – Ποια προϊόντα εξαντλήθηκαν

Συγκεκριμένα, το 55% των φαρμακοποιών δήλωσαν ότι ήρθαν σε επαφή με πελάτες σε κατάσταση πανικού, όπως προκύπτει από στοιχεία πανελλαδικής έρευνας που διενεργήθηκε τηλεφωνικά στο πλαίσιο των ερευνών «COVID CONTROL»

Αντιμέτωποι με πελάτες που ήταν σε κατάσταση πανικού βρέθηκαν οι φαρμακοποιοί τις ημέρες που πέρασαν, ενώ μετά τα κρούσματα του κοροναϊού  στη χώρα μας, εξαντλήθηκαν στα φαρμακεία οι ιατρικές μάσκες, τα αντισηπτικά, το οινόπνευμα και παράλληλα αυξήθηκαν οι τιμές στα προϊόντα αυτά και κυρίως στις μάσκες.

Συγκεκριμένα, το 55% των φαρμακοποιών δήλωσαν ότι ήρθαν σε επαφή με πελάτες σε κατάσταση πανικού, όπως προκύπτει από στοιχεία πανελλαδικής έρευνας που διενεργήθηκε τηλεφωνικά στο πλαίσιο των ερευνών «COVID CONTROL» από την εταιρεία δημοσκοπήσεων «Interview» σε δείγμα 300 φαρμακείων κατά στο χρονικό διάστημα από 17 έως 19 Μαρτίου 2020.

Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή των απόψεων των φαρμακοποιών για τις επιπτώσεις του κοροναϊού στον κλάδο. Στην ερώτηση για το ποια προϊόντα εξαντλήθηκαν μετά τα πρώτα κρούσματα στην Ελλάδα, οι φαρμακοποιοί απάντησαν: «οι ιατρικές μάσκες» σε ποσοστό 99%, «τα αντισηπτικά» 98%, «τα μαντηλάκια» και το «οινόπνευμα» 81%, «τα αντιφλεγμονώδη/παυσίπονα» 27% και τα αντιικά 14%.

Οι μάσκες και τα αντισηπτικά δεν είναι μόνο οι «πρωταθλητές» στην αυξημένη ζήτηση, αλλά και στην άνοδο των τιμών. Το 90% των φαρμακοποιών απάντησαν πως οι ιατρικές μάσκες κατέγραψαν αύξηση στις τιμές, με 68% τα αντισηπτικά υγρά (τζελ), με 27% τα αντισηπτικά μαντηλάκια, με 21% το οινόπνευμα, με 5% τα αντιφλεγμονώδη/παυσίπονα και με 3% τα αντιικά φάρμακα (τα ποσοστά αυτά δεν αποτυπώνουν αύξηση τιμών, αλλά την άποψη των φαρμακοποιών για το ποια προϊόντα ανατιμήθηκαν).

Παράλληλα, οι ερωτώμενοι παρατήρησαν σε ποσοστό 67% πως οι καταναλωτές προμηθεύονταν και άλλα φάρμακα ή σκευάσματα για προληπτικούς λόγους και χωρίς να τους είναι απαραίτητα.

Οι φαρμακοποιοί θεωρούν σε ποσοστό 45% ότι το φαρμακείο της γειτονιάς θα ανταποκριθεί στη ζήτηση του αγοραστικού κοινού, σε ποσοστό 26% ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί και το 29% δήλωσε πως δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Την ίδια στιγμή, το 67% των φαρμακοποιών δεν έχει προβεί στην δημιουργία δικών του σκευασμάτων για το κοινό εξαιτίας ελλείψεων, το 28% έχει πράξει κάτι ανάλογο και 5% επέλεξε την απάντηση «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».

Οι φαρμακοποιοί δήλωσαν ακόμα σε ποσοστό 86% ότι πελάτες τους δεν έχουν ζητήσει να προμηθευτούν το τεστ διάγνωσης κοροναϊού και μόλις το 14% απαντά καταφατικά στο ερώτημα αυτό.

Όσον αφορά στα μέτρα προσέλευσης στα φαρμακεία, το 53% των φαρμακοποιών τα έκρινε επαρκή και το 47% επισήμανε πως χρειάζονται και άλλα.

Στην ερώτηση: «Σας έχουν προτείνει πελάτες να σας δώσουν παραπάνω χρήματα προκειμένου να τους εξασφαλίσετε μάσκες ή αντισηπτικά;», το 90% απάντησε «όχι».

Sports in

Και Βεζένκοφ και… «μπαμ» για τον Ολυμπιακό

Μετά τη «βόμβα» με Βεζένκοφ, στην κορυφή της λίστας του Ολυμπιακού βρίσκεται πλέον ο Εβάν Φουρνιέ.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Ιουλίου 2024