McLaren Elva: Ρετρό περιβολή για το speedster των 1,4 εκ. λιρών
Το βρετανικό speedster απαρνείται το «σκοτεινό» χαρακτήρα της... έκδοσης λανσαρίσματος και το μαύρο χρώμα προς όφελος μιας νέας χρυσής περιβολής, εμπνευσμένης από το αγωνιστικό παρελθόν.
Το MSO, το τμήμα ειδικών «αποστολών» της McLaren, δημιούργησε μια νέα παραλλαγή τoυ speedster των 815 ίππων αντλώντας έμπνευση από την αγωνιστική M6A την οποία είχε σχεδιάσει ο Bruce McLaren με στόχο τον αγώνα αντοχής του Le Mans , αλλά τελικά διέπρεψε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και στο Can-Am το 1967 σηματοδοτώντας την απαρχή ενός σερί πέντε νικών στη συγκεκριμένη διοργάνωση για τη βρετανική ομάδα.
Εκτός από την νικηφόρα πορεία της, η M6A έχει και μια άλλου είδους σημασία για την McLaren καθώς υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο που βάφτηκε στους πορτοκαλί χρωματισμούς που σήμερα θεωρούμε συνυφασμένους με την βρετανική φίρμα από το Woking.
Προς τιμήν αυτής της τετράτροχης… περίστασης λοιπόν η Elva απέκτησε μια πορτοκαλί απόχρωση, διανθισμένη από γραφικά που παραπέμπουν σε μια αλλοτινή εποχή και την υπογραφή του Bruce McLaren σε περίοπτη θέση.
Την πορτοκαλί απόχρωση του αμαξώματος συμπληρώνει το κρεμ και αδιάβροχο εσωτερικό το οποίο «διακόπτεται» από επίσης πορτοκαλί ραφές.
Εξάλλου, η Elva η οποία αποτελεί το τρίτο μέλος της σειράς των Ultimate Series, όντας προσανατολισμένη στην οδηγική ευχαρίστηση «χρωστάει» την έμπνευσή της στην ομώνυμη αγωνιστική έκδοση M1A, επίσης δια χειρός Bruce McLaren και ιδανικό πεδίο δράσης το Group 7 κατά τις δεκαετίες του ’60 και του ‘70.
Όπως ακριβώς και εκείνη η αγωνιστική έκδοση, η Elva δεν διαθέτει οροφή, παρμπρίζ και πλευρικά παράθυρα, βασιζόμενη στη νέα εκδοχή της σε ένα σοφιστικέ σύστημα από ανεμοθώρακες για να κρατήσει τη ροή αέρα, σχετικά μακριά από τους δύο επιβαίνοντες.
Όπως επίσης, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η πλειονότητα των επιφανειών της εντός και εκτός κατασκευάζονται από ανθρακόνημα, ενώ η παραχώρηση που έχει γίνει σε σχέση με το αγωνιστικό μοντέλο από το οποίο εμπνεύστηκε, είναι ότι διαθέτει δύο μικροσκοπικές πόρτες που να διευκολύνουν την πρόσβαση.
Στα σπλάχνα της, φιλοξενείται ο γνώριμος V8 των 4,0 λίτρων που εφοδιάζει κάθε McLaren και ο οποίος στην περίπτωση της Elva αποδίδει 815 ίππους χάρη σε μια συνδυαστική βελτίωση στο σύστημα ψύξης και εξαγωγής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ταχύτερη από τη, προσανατολισμένη για οδήγηση σε πίστα, Senna όπου και βασίζεται ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο από τρία δευτερόλεπτα και το sprint των 0-200 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα.
Τις προδιαγραφές της Elva συμπληρώνουν η υδραυλική ενεργή ανάρτηση, τα carbon κεραμικά δισκόφρενα ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι περιγράφεται από τη βρετανική φίρμα ως η ελαφρύτερη σύγχρονη κατασκευή της χωρίς ωστόσο να έχει δημοσιοποιηθεί το ακριβές μέγεθος του βάρους της.
Όπως ακριβώς ισχύει και για κάθε μέλος της ελίτ των Sport Series, (Speedtail, Senna και Elva) ο αριθμός παραγωγής είναι αυστηρά περιορισμένος και στην προκειμένη περίπτωση προσδιορίζεται σε 399 αντίτυπα. Για την ιστορία η Senna κατασκευάστηκε σε 500 αντίτυπα ενώ η Speedtail είχε τιράζ μόλις 399 αντιτύπων.
- Αμετάβλητη διατήρησε την αξιολόγηση της Ελλάδας η Fitch
- Ανησχυχία για παιδί που βρέθηκε θετικό στη γρίπη των πτηνών
- Παρί Σεν Ζερμέν – Τουλούζ 3-0: Πέμπτη σερί νίκη για τους πρωταθλητές (vid)
- Επίκειται επέλαση της ρωσικής ελίτ των χάκερ – Σήμανε συναγερμό η Google
- Αυτά είναι τα μέλη της συμμορίας που ρήμαζε σπίτια στην Αττική με λεία 1,5 εκατ. ευρώ
- Μπάγερν Μονάχου – Άουγκσμπουργκ 3-0: Στο +8 με χατ-τρικ του Κέιν