Κοροναϊός : Πόλεις – φαντάσματα θυμίζουν τα μεγάλα αεροδρόμια
Σε πόλεις φαντάσματα έχει μετατρέψει ο κοροναϊός τα μεγάλα αεροδρόμια, με τις αεροπορικές εταιρείες και τους διαχειριστές αεροδρομίων να ζητούν από τις κυβερνήσεις οικονομική στήριξη.
- Υπό κράτηση η Ειρήνη Μουρτζούκου – Την Παρασκευή στο αυτόφωρο για συκοφαντική δυσφήμηση
- Στο «μικροσκόπιο» της Εισαγγελίας η πισίνα στο ακίνητο του Στέφανου Κασσελάκη στις Σπέτσες
- Ο Ρίτσαρντ Γκιρ θυμάται την πρώτη του συνάντηση με την Τζούλια Ρόμπερτς με αφορμή το «Pretty Woman»
- «Καλπάζουν» οι τιμές του φυσικού αερίου
Σε πόλεις φαντάσματα έχει μετατρέψει ο κοροναϊός τα μεγάλα αεροδρόμια, με τις αεροπορικές εταιρείες και τους διαχειριστές αεροδρομίων να ζητούν από τις κυβερνήσεις οικονομική στήριξη.
Οι αεροπορικές διεθνώς έχουν καθηλώσει στο έδαφος την πλειονότητα των αεροπλάνων τους προκειμένου διατηρήσουν τα μετρητά τους, εν μέσω των αυξανόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών που αποσκοπούν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης της επιδημίας.
Ενδεικτικό είναι ότι το Hartsfield-Jackson International της Ατλάντα, το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του κόσμου, έχει μετατρέψει έναν διάδρομο σε χώρο στάθμευσης καιθηλωμένων αεροσκαφών, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Το 80% των υπαλλήλων του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης είδε το ωράριό του να μειώνεται αισθητά και πολλοί εξ αυτών πλέον δεν πηγαίνουν καθόλου στη δουλειά.
Το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ έχει κλείσει δύο από τα τρία τερματικά του και το εξειδικευμένο σε κοντινά δρομολόγια London City Airport έχει αναστείλει όλες τις πτήσεις μέχρι τα τέλη Απριλίου.
Το αεροδρόμιο Orly κοντά στο Παρίσι κλείνει επίσης προσωρινά.
H ξαφνική κατάρρευση των αεροπορικών ταξιδιών έχει σοβαρό αντίκτυπο στις ταμειακές ροές των αεροδρομίων. Τα τέλη που εισπράττουν από τις αεροπορικές εταιρείες έχουν σημειώσει κατακόρυφη πτώση, όπως και τα εμπορικά έσοδα από υπηρεσίες όπως είναι η στάθμευση αυτοκινήτων, αναφέρει το δημοσίευμα.
Εάν οι παραχωρήσεις λιανικής ή οι αντιπρόσωποι ενοικίασης αυτοκινήτων σταματήσουν και αυτοί θα μπορούσε να εξαλειφθεί ακόμη μία πηγή μια άλλη πηγή εισοδήματος. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων εκτιμούν ότι θα έχουν απώλειες 14 δισ. ευρώ.
Όπως και οι αεροπορικές και οι διαχειριστές αεροδρομίων ζητούν από τις κυβερνήσεις οικονομική στήριξη. Για όσα αεροδρόμια είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένα αυτό θα είναι πιο δύσκολο.
Οι διεθνείς επενδυτές που χρηματοδότησαν την τεράστια επέκταση του κλάδου τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να κάνουν και εκείνοι θυσίες. Ωστόσο όπου τα αεροδρόμια παραμένουν στα χέρια του δημοσίου, όπως στις ΗΠΑ για παράδειγμα, τα σχέδια διάσωσης δεν είναι τόσο αμφιλεγόμενα. Η αμερικανική κυβέρνηση έχει ήδη προβλέψει βοήθεια 10 δισ. δολαρίων για τα αεροδρόμια της χώρας.
Τα κεντρικά αεροδρόμια σε Παρίσι και Φραγκφρούρτη, αν και μερικώς εισηγμένα, έχουν επίσης το δημόσιο στη μετοχική τους σύνθεση και μπορούν να βρουν ευήκοα ώτα. Πιο δύσκολα όμως είναι τα πράγματα για τα αεροδρόμια της Βρετανίας.
Πηγή: Bloomberg
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις