H ΒΜW εξελίσσει υδρογονοκίνητη Χ5 με την συνδρομή της Toyota
Η βαυαρική φίρμα αποκαλύπτει λίγα ακόμα στοιχεία για την υπό εξέλιξη υδρογονοκίνητη εκδοχή της Χ5 η οποία θα αντλήσει τεχνογνωσία από την Toyota και θα μοιραστεί το ηλεκτρικό της σύνολο με την ηλεκτροκίνητη iX3.
- ΣΥΡΙΖΑ: Το πρώτο debate υποψηφίων προέδρων – Κάλεσμα συμμετοχής από την Κουμουνδούρου – Στο ίδιο κάδρο αποστάτες – διαπλοκή
- Αναζητείται από την ΕΛ.ΑΣ. η Ειρήνη μετά την μήνυση ατόμου που «φωτογράφισε» ως πατέρα των παιδιών της
- Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων και τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
- Ισόβια και επιπλέον κάθειρξη 15 ετών στους δολοφόνους της 41χρονης εγκύου
H βαυαρική φίρμα φλερτάρει αρκετά χρόνια με την ιδέα της υδρογονοκίνησης, έχοντας μάλιστα στο ενεργητικό της μια Σειρά 7 με τεχνολογία κυψελών καυσίμου την οποία εξέλιξε στα μέσα της δεκαετίας του 2000.
Πλέον, αξιοποιώντας τεχνογνωσία της Toyota, περνάει στην επόμενη φάση εξελίσσοντας μια υδρογονοκίνητη παραλλαγή της Χ5 η οποία θα μπει στην παραγωγή, αρχικά, πειραματικά και σε περιορισμένο τιράζ (25 αντίτυπα) το 2023 και σε κανονικούς ρυθμούς από το 2025.
Το BMW i Hydrogen NEXT όπως είναι η πλήρης ονομασία της υδρογονοκίνητης X5 πρωτοπαρουσιάστηκε ως πρωτότυπη στην έκθεση της Φρανκφούρτης και πλέον η BMW ανακοινώνει λίγα ακόμα στοιχεία τα οποία αφορούν την έκδοση παραγωγής.
Για την ακρίβεια όπως αποκάλυψε η βαυαρική φίρμα, το BMW i Hydrogen NEXT, θα μοιράζεται το ίδιο ηλεκτρικό σύνολο με την επικείμενη, αμιγώς ηλεκτροκίνητη, iX3 προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 374 ίππων. Το σύστημα κυψελών καυσίμου παράγει ηλεκτρική ενέργεια ισοδύναμη με 125 kW, αξιοποιώντας την χημική αντίδραση ανάμεσα στο υδρογόνο και τον ατμοσφαιρικό αέρα, εκλύοντας αποκλειστικά νερό.
Η υδρογονοκίνητη Χ5 θα διαθέτει δύο δεξαμενές υδρογόνου υπό πίεση, χωρητικότητας έξι κιλών η καθεμία, ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις η διαδικασία αναπλήρωσής τους δεν θα υπερβαίνει τα 3-4 λεπτά.
Το μοντέλο αποτελεί καρπό της συνεργασίας της BMW με την Toyota με την οποία ο βαυαρικός όμιλος συνεργάζεται από το 2013 σε επίπεδο κινητήρων, αρχιτεκτονικών και στον τομέα κυψελών καυσίμου.
Σημειώνεται ότι η ιαπωνική φίρμα θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου έχοντας λανσάρει από το 2015 το υδρογονοκίνητο Mirai το οποίο προσφάτως υποδέχτηκε τη δεύτερη γενιά του.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις