Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κοροναϊός : Η κρίση αλλάζει και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών

Κοροναϊός : Η κρίση αλλάζει και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών

Τι αποκαλύπτει έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Η κρίση του κοροναϊού αλλάζει και τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνάς Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 25 έως 27 Μαρτίου 2020 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού VODID-19 στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, περίπου 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα και για άλλους εκτός από το ίδιο το νοικοκυριό τους. Ποσοστό 39% αγοράζει για άλλα συγγενικά πρόσωπα, όπως π.χ. γονείς προκειμένου να προστατευθούν από την έκθεση τους σε κίνδυνο, ενώ ένα ποσοστό 8% δηλώνει ότι αγοράζει για άλλους τρίτους όπως π.χ. γείτονες.

Δραστικά έχουν επηρεαστεί άλλωστε και οι λόγοι επίσκεψης στο κατάστημα σουπερμάρκετ. Σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της μέτρησης του ΙΕΛΚΑ τον Δεκέμβριο του 2020, παρουσιάζουν μείωση σχεδόν όλοι οι δευτερεύοντες λόγοι επίσκεψης: για προσφορές (-27%), για βόλτα (-22%), για αγορά έτοιμου φαγητού (-8%) και για το φαγητό της ίδιας ημέρας (-9%).

Αντίθετα παρουσιάζουν αύξηση η πιο «μακροχρόνια» επιλογή των εβδομαδιαίων αγορών/προμηθειών από 74% σε 85% και η πιο «έκτακτη» επιλογή της έλλειψης κάποιου προϊόντος από 46% σε 57%. Οι δύο τελευταίοι λόγοι επίσκεψης αποτελούν πλέον και τις κυρίαρχες αιτίες για έξοδο προς το σουπερμάρκετ με τα πιο υψηλά ποσοστά.

Παράλληλα στην έρευνα καταγράφονται τα πρώτα σημάδια αλλαγών στις διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, ποσοστό 49% του κοινού δηλώνει ότι μαγειρεύει περισσότερο έναντι 29% που δηλώνει ότι μαγειρεύει λιγότερο, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 44% της προηγούμενης εβδομάδας. Η εξέλιξη αυτή είναι αναμενόμενη λόγω της μείωσης της αγοράς της εστίασης.

Παρότι κατά κανόνα η αύξηση της μαγειρικής σχετίζεται με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες κάτι τέτοιο δεν απεικονίζεται στα δεδομένα, καθώς μόλις το 23% δηλώνει ότι τρέφεται πιο υγιεινά σε σχέση με πριν την κρίση του κοροναϊού, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με το 34% της προηγούμενης μέτρησης. Η τάση αυτή αποδίδεται στην μακροχρόνια παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι, η οποία αυξάνει τον αριθμό των γευμάτων, την κατανάλωση θερμίδων αλλά και ζάχαρης, σε συνδυασμό μάλιστα με μειωμένη σωματική άσκηση.

Τέλος, σημαντική διαφοροποίηση καταγράφεται στις διατροφικές νηστείας του 2020 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια λόγω της εμφάνισης του κοροναϊού. Συγκεκριμένα το 27% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν θα νηστέψει φέτος έναντι 24% τα προηγούμενα χρόνια.

Το 14% μόνο συγκεκριμένες ημέρες, έναντι 12% τα προηγούμενα χρόνια. Το 52% θα νηστέψει τη Μεγάλη εβδομάδα έναντι 54% τα προηγούμενα χρόνια και το 8% όλη τη σαρακοστή έναντι 10% τα προηγούμενα χρόνια. Οι μέσες ημέρες νηστείας επομένως αναμένεται να είναι μειωμένες κατά 13% από 8,3 ημέρες τα προηγούμενα χρόνια σε 7,2 το 2020. Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 56-65 ετών.

Must in

Ολυμπιακός: Η «kalimera» με… Φαλ και Φουρνιέ να πανηγυρίζουν (vid)

Η ΚΑΕ Ολυμπιακός δημοσίευσε την καθιερωμένη καλημέρα της στα social media, με πρωταγωνιστές του Μουστάφα Φαλ και Εβάν Φουρνιέ σε… πανηγυρικό κλίμα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο