Έκκληση για χαλάρωση των στόχων CO2 απευθύνει η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ε.Ε
Την καθυστέρηση της εφαρμογής «ορισμένων κανόνων που αφορούν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα» ζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κομισιόν καθώς ο συνδυασμός του αυστηρού πλαισίου για τις εκπομπές ρύπων και τα locκdowns ως απόρροια της επιδημίας που οδηγεί σε κατακόρυφη πτώση τη ζήτηση, μπορεί να αποδειχτεί καταστροφικός.
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Tην καθυστέρηση της εφαρμογής των νέων αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα ζήτησαν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με επιστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπό το φως των εξελίξεων που σχετίζονται με την πανδημία του κορωνοϊού και έχουν επιφέρει την ραγδαία πτώση της ζήτησης αλλά και τη διακοπή της παραγωγής.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με όσα έχουν, γίνει γνωστά οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν την χαλάρωση των μέτρων που έχουν τεθεί ήδη σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2020 και προβλέπουν, για την φετινή χρονιά, όριο 95 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα κατά μέσο όρο επί ποσοστού 95% των ταξινομημένων αυτοκινήτων ανά εταιρεία και επί ποσοστού 100% για το 2021.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα ισχύοντα, όσες εταιρείες δεν συμμορφωθούν θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμα τα οποία αντιστοιχούν σε 95 ευρώ ανά γραμμάριο υπέρβασης του παραπάνω κανόνα. Σημειώνεται επίσης ότι το όριο των 95 γρ./χλμ. είναι μεν καθολικό, ωστόσο τα όρια διαφοροποιούνται μεταξύ των εταιρειών καθώς, τουλάχιστον για τους mainstream κατασκευαστές, συνυπολογίζεται επίσης ο μέσος όρος του βάρους των αυτοκινήτων της.
Πριν την πανδημία του κορωνοϊού, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην πρόκληση μείωσης και συμμόρφωσης με τα παραπάνω, είχαν επενδύσει στη δικλείδα των υβριδικών, plug-in υβριδικών οχημάτων καθώς σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας, κάθε αυτοκίνητο που εκλύει στην ατμόσφαιρα κάτω από 50 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα επωφελείται από «πιστωτικά υπερμόρια» ή επί το προσφιλέστερο super credits και προσμετρά επί δύο.
Αυτό σημαίνει απλά ότι κάθε ταξινομούμενο αυτοκίνητο με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 50 γρ./χλμ θα μετρά διπλά στον τελικό υπολογισμό σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο κάθε εταιρείας για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το συγκεκριμένο μέτρο θα ισχύσει για το 2020, ενώ το 2021 ο συντελεστής μειώνεται στο 1,67 για κάθε αυτοκίνητο >50 γρ./χλμ. και στο 1,33 από το 2022.
Ωστόσο με τις πωλήσεις σε κατακόρυφη πτώση και τις εκθέσεις στις περισσότερες χώρες κλειστές, είναι μάλλον δύσκολο έως ακατόρθωτο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιοποιήσουν την παραπάνω πρόβλεψη, εξ ου και ζητούν την χαλάρωση των μέτρων.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν σχολίασε ότι : «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε την επιστολή από την αυτοκινητοβιομηχανία για την καθυστέρηση στην εφαρμογή ορισμένων κανόνων. Θα απαντήσουμε εν ευθέτω χρόνο».
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τη προηγούμενη ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με την αντιμετώπιση του οικονομικού αντικτύπου του κορωνοϊού, αναφέρεται μεταξύ άλλων, «Η Επιτροπή θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της για να μετριάσει τις κοινωνικό-οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Ωστόσο τα μέτρα πρέπει να είναι στοχευμένα εκεί όπου απαιτείται περισσότερο, προκειμένου να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της τρέχουσας κρίσης».
Για να αντιληφθεί κανείς καλύτερα το τοπίο που προοιωνίζεται η πλήρης εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανόνων για το CO2, εν μέσω πανδημίας αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν ένα χρόνο πριν, ο όμιλος FCA φέρεται να συνήψε συμφωνία με την Tesla προκειμένου να υπολογίζονται συνδυαστικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων τους για τη γηραιά ήπειρο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν η συμφωνία κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια στον όμιλο Fiat Chrysler Automobiles, ωστόσο κρίθηκε πιο συμφέρουσα έναντι των προστίμων τα οποία θα κόστιζαν δισεκατομμύρια. Σημειώνεται δε ότι ο μέσος όρος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα ταξινομημένα οχήματα του ομίλου κατά τη διάρκεια του 2018, πριν την συμφωνία, διαμορφωνόταν σε 123 γρ./χλμ.
Σύμφωνα επίσης με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, την Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών μέχρι τις 31 Μαρτίου, η αναστολή της παραγωγικής διαδικασίας στα εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών λόγω του κορωνοϊού έχει επηρεάσει μέχρι στιγμής 1.110.107 εργαζόμενους στην Ευρώπη. Σημειώνεται επίσης ότι τα 229 εργοστάσια των αυτοκινητοβιομηχανιών στα 27 κράτη μέλη και τη Βρετανία απασχολούν 2,6 εκατομμύρια εργαζόμενους ενώ ο ευρύτερος αυτοκινητιστικός τομέας αριθμεί 13,8 εκατομμύρια εργαζόμενους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις