Φωτορεπόρτερ : Οι άνθρωποι που ρισκάρουν τη ζωή τους εν μέσω της πανδημίας
Μπορεί πολλοί δημοσιογράφοι να κάνουν τη δουλειά τους από το σπίτι, ωστόσο οι φωτογράφοι και οι φωτορεπόρτερ συνεχίζουν να βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο για να καταγράψουν την πανδημία του κοροναϊού από την πρώτη γραμμή.
Οι φωτογραφίες από τα νοσοκομεία ανά τον κόσμο με γιατρούς και νοσηλευτές, που ρισκάρουν τη ζωή τους για να σώσουν τους ασθενείς με κοροναϊό, κόβουν την ανάσα. Δεν είναι, όμως, μόνο το υγειονομικό προσωπικό που κινδυνεύει, αλλά και οι άνθρωποι πίσω από τις κάμερες, οι οποίοι αποτυπώνουν την πανδημία.
Μπορεί πολλοί δημοσιογράφοι να κάνουν τη δουλειά τους από το σπίτι, ωστόσο οι φωτογράφοι και οι φωτορεπόρτερ συνεχίζουν να βάζουν τη ζωή τους σε κίνδυνο για να καταγράψουν την πανδημία από την πρώτη γραμμή.
Το CNN δημοσιεύει ιστορίες φωτογράφων από τις ΗΠΑ, οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κοροναϊό σε καθημερινή βάση.
Η φωτογράφος που νόσησε με κοροναϊό
H φωτορεπόρτερ Λόλα Γκόμεζ που εργάζεται για την εφημερίδα Statesman στο Όστιν αρρώστησε και η ίδια από τον κοροναϊό. Περιγράφει από το κρεβάτι της στο νοσοκομείο αυτό που οι συνάδελφοί της βιώνουν κάθε μέρα στη δουλειά.
«Ενώ οι ρεπόρτερ δουλεύουν από το σπίτι, αυτό δεν ισχύει για τους φωτογράφους. Η ομάδα μου δουλεύει εκεί έξω, για να φέρουν στη δημοσιότητα ό,τι συμβαίνει τώρα, ρισκάροντας κυριολεκτικά τη ζωή τους».
Η εφημερίδα δημοσίευσε την μαρτυρία της Gomez που περιγράφει πώς αρρώστησε. Η ίδια έπρεπε να υπαγορεύσει την ιστορία της σε έναν συνάδελφο από το κρεβάτι του νοσοκομείου.
«Ήθελα να μοιραστώ την ιστορία μου ως δημοσιογράφος και άνθρωπος για να δείξω ότι κανείς δεν γλιτώνει από αυτό. Αν δεν πιστεύουν τις ειδήσεις, ας πιστέψουν τουλάχιστον τους ανθρώπους που έχουν αρρωστήσει και μοιράζονται την ιστορία τους».
Ο εκδότης της εφημερίδας εκφράζει την ευγνωμοσύνη του στους δημοσιογράφους και τους φωτογράφους που καλύπτουν την πανδημία
Τα μέτρα που παίρνουν οι φωτορεπόρτερ για να κάνουν τη δουλειά τους
Μία φωτογράφος, η Γουίτνεϊ Κέρτις, περιέγραψε τα μέτρα που πήρε όταν πήγε στο σπίτι δύο υγειονομικών για να καλύψει ένα θέμα για την Washington Post.
Χρησιμοποίησε αντισηπτικό χεριών και έβαλε μία μάσκα Ν95 πριν μπει σπίτι τους. Δεν χτύπησε την πόρτα, αλλά τους πήρε τηλέφωνο για να της ανοίξουν.
Όταν μπήκε στο σπίτι, έπλυνε ξανά τα χέρια της. Από εξοπλισμό έφερε μόνο τα απολύτως απαραίτητα, τα οποία τα έβαλε σε μία ζώνη γύρω από την μέση της και δεν τα ακούμπησε ποτέ σε κάποια επιφάνεια.
Όταν γύρισε σπίτι, άλλαξε ρούχα, απολύμανε τον εξοπλισμό της και έκανε μπάνιο.
«Ο μεγαλύτερος μου φόβος είναι να είμαι ασυμπτωματική φορέας του ιού», είπε. «Εμείς οι φωτορεπόρτερ είμαστε έτοιμοι για δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις».
Ο Τζον Μουρ από το Getty Images φωτογράφισε τους άδειους δρόμους στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, καθώς και μία στέγη πρόνοιας στις αρχές Μαρτίου. Τώρα, δουλεύει στη Νέα Υόρκη.
«Έχω φωτογραφίσει τα drive-through κέντρα εξέτασης, αλλά προσπάθησα επίσης να επικεντρωθώ και σε άρρωστες οικογένειες που έχουν απομονωθεί στο σπίτι», εξηγεί.
Όταν φωτογράφιζε τις άρρωστες οικογένειες, ο Μουρ φορούσε στολή από πλαστικό, καλύμματα παπουτσιών, δύο ζευγάρια γάντια και μάσκα full face.
«Είχα προειδοποιήσει τις οικογένειες για να μη εκπλαγούν βλέποντας έναν… διαστημάνθρωπο στην πόρτα τους», αστειεύεται.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Μουρ μπήκε σε ασθενοφόρο εν ώρα καθήκοντος φορώντας μάσκα Ν95, γάντια και μία ποδιά.
«Η πανδημία είναι σαν τρομοκρατική επίθεση»
Ο Μπέντζαμιν Νόρμαν, ένας φωτογράφος από τη Νέα Υόρκη, αναφέρει για την πόλη που έχει πληγεί από την πανδημία: «Φοβάμαι όπως όλοι. Ο μόνος λόγος που συνεχίζω να κάνω αυτή τη δουλειά είναι γιατί είμαι μόνιμος κάτοικος Νέας Υόρκης».
Ο Νόρμαν έχει φωτογραφίσει τους άδειους δρόμους της πόλης, καθώς και τους υγειονομικούς σε ένα κέντρο υγείας στο Μπρούκλιν. Στα Επείγοντα Περιστατικά, πήρε τα ίδια μέτρα με τους γιατρούς και τους νοσηλευτές, φορώντας μάσκα, γάντια και προστατευτικά γυαλιά. Προσπάθησε να μείνει όσο το δυνατόν πιο απομονωμένος και δεν ακούμπησε τον εξοπλισμό του σε καμία επιφάνεια.
«Οι ρεπόρτερ συλλέγουν τα στοιχεία για το εύρος της πανδημίας. Εμείς οι φωτορεπόρτερ δημιουργούμε την εικόνα για αυτά τα στοιχεία», εξηγεί.
Ο Paul Gillespie αναφέρει ότι η κάλυψη της πανδημίας τού θυμίζει τις φωτογραφίες που έβγαλε μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου. Ακόμα περισσότερο, όμως, του θυμίζει τις επιθέσεις ακροβολιστών στην πρωτεύουσα Ουάσινγκτον τον Οκτώβριο του 2002, κατά τις οποίες 10 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε διάστημα τριών εβδομάδων.
«Μπορείς να κολλήσεις τον ιό οπουδήποτε, όπως ακριβώς ο ακροβολιστής θα μπορούσε να σε πετύχει οποιαδήποτε στιγμή», λέει χαρακτηριστικά.
Η φωτογραφία της επόμενης μέρας της πανδημίας
Ένας άλλος φωτογράφος, ο Τεντ Γουόρεν από το Associated Press, αναφέρει ότι από τα τέλη Ιανουαρίου ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τον κοροναϊό.
«Νομίζω ότι την επόμενη εβδομάδα έχω ένα θέμα που δεν έχει σχέση με τον ιό», λέει ενθουσιασμένος.
Ο Γουόρεν αδημονεί να τραβήξει φωτογραφίες όταν αρθούν οι περιορισμοί.
«Φανταστείτε ανθρώπους που θα αγκαλιάζονται, θα δίνουν τα χέρια τους, θα παίζουν μπάσκετ στο πάρκο και απλά θα απολαμβάνουν μία κανονική και υγιή ζωή ξανά. Θα είναι μία τέλεια μέρα».
- Μητσοτάκης: Η πολυκατοικία στους Αμπελόκηπους θα αποκατασταθεί πλήρως από το Δημόσιο
- Παμ Μπόντι: Ποια είναι η γυναίκα που επέλεξε ο Ντόναλντ Τραμπ για υπουργό Δικαιοσύνης των ΗΠΑ;
- Αλέξης Τσίπρας: Κάλεσμα για συμμετοχή και το ραγισμένο brand του ΣΥΡΙΖΑ – τα βαρίδια, ο Κασσελάκης και ο επόμενος πρωθυπουργός
- Λίβερπουλ – Ρεάλ Μαδρίτης: Το κορυφαίο ντέρμπι του UEFA Champions League στο MEGA
- «Famagusta» στο MEGA: Ο Μακάριος παραχωρεί συνέντευξη στη Μελίνα Μερκούρη
- AIRIS: Η Νέα Καινοτόμα AI Εφαρμογή για Μοναδική Εμπειρία Διακόσμησης με Χρώμα από την Vitex