Πότε θα δοθεί το «πράσινο φως» από τους επιστήμονες για το άνοιγμα των σχολείων
Με δεδομένο ότι οι επιστήμονες παραμένουν ακόμη επιφυλακτικοί για το πως και πότε πρέπει να γίνει η επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, η αγωνία και η αβεβαιότητα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.
Στο «κόκκινο» βρίσκεται η αγωνία μαθητών και κυρίως των υποψηφίων των πανελλαδικών σχετικά με το χρόνο επιστροφής στα θρανία αλλά και τις ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Με δεδομένο ότι οι επιστήμονες παραμένουν ακόμη επιφυλακτικοί για το πως και πότε πρέπει να γίνει η επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, η αγωνία και η αβεβαιότητα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας αναφέρθηκε στο στο άνοιγμα των σχολείων στη διάρκεια ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση περιμένει τις εισηγήσεις των ειδικών και υπογράμμισε ότι στόχος είναι να ανοίξουν οι βαθμίδες της εκπαίδευσης, ωστόσο αναμένεται η ιεράρχηση, όπως είπε.
Με βάση και τα λεγόμενα Πέτσα, φαίνεται πως τα σχολεία δεν θα ανοίξουν όλα μαζί. Το σενάριο που κερδίζει έδαφος είναι να ανοίξουν τμηματικά και να δοθεί προτεραιότητα για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές.
Μάλιστα, υπάρχουν επιστήμονες που εκφράζουν ανοιχτά επιφυλάξεις για το αν πρέπει να ανοίξουν νηπιαγωγεία και δημοτικά ή θα πρέπει να επιστρέψουν στα θρανία μόνο οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων.
Ώρα αποφάσεων
Η αρμόδια επιτροπή των επιστημόνων που θα εισηγηθεί το τι πρέπει να γίνει βήμα βήμα με τα σχολεία συνεδριάζει σήμερα και τις επόμενες ώρες θα υπάρχει πρόταση προς την κυβέρνηση, με βάση και την εξέλιξη της πανδημίας.
Στα δύο οι επιστήμονες
Το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων ήταν το πρώτο μέτρο που είχε ληφθεί στη χώρα μας και ίσχυσε από τις 11 Μαρτίου, ωστόσο με νεότερη υπουργική απόφαση παρέτεινε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τις 11 Μαΐου.
Ο επικεφαλής της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας εξήγησε κατά τη χθεσινή ενημέρωση πως «το θέμα των σχολείων είναι πολυπαραγοντικό και μας απασχολεί.
Θα εξετάσουμε όλους τους παράγοντες, που σχετίζονται με τα παιδιά, τις οικογένειες, τα ευπαθή άτομα». Επανέλαβε πως τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως τα παιδιά κινδυνεύουν λιγότερο από άλλες ομάδες του πληθυσμού και πως ο ρόλος τους στη διασπορά είναι περιορισμένος.
Μερίδα επιστημόνων θεωρεί πως στο τραπέζι της…τηλεδιάσκεψης πρέπει να συζητηθεί επί του παρόντος μόνο η επιστροφή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα θρανία, πιθανότατα στις 11 Μαΐου και ενδεχομένως και αργότερα και υπό συγκεκριμένους όρους, και απορρίπτει κατηγορηματικά την επιστροφή στη σχολική ζωή για τους άλλους μαθητές.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι ειδικοί οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να γίνει μέσα στον Μάιο σταδιακά η επανεκκίνηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και να ολοκληρωθεί διά ζώσης το σχολικό έτος για όλους τους μαθητές, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν και τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.
Οι ίδιοι επιχειρηματολογούν ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θεωρούνται ώριμοι (έχουν και δικαίωμα ψήφου) για να ακολουθήσουν τις οδηγίες κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής και στα διαλείμματα.
Επιφυλάξεις
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίεες, κυβερνητικοί κύκλοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί στο καθολικό άνοιγμα των σχολείων καθώς αρκετοί μαθητές έρχονται μετά το τέλος των μαθημάτων σε επαφή με ενήλικους αλλά και ενδεχομένως, γιαγιάδες και παππούδες που δεν αποκλείεται να αναλαμβάνουν τη φροντίδα τους μέχρι την επιστροφή των γονέων από τη δουλειά.
Επικρατέστερο σενάριο, πάντως αυτή τη στιγμή είναι είναι το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, ξεκινώντας με την επανέναρξη των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου προς το τρίτο δεκαήμερο του Μαϊου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις