Πέντε νεκροί σε τροχαία ατυχήματα το φετινό Πάσχα
«Θετικό» ρεκόρ όλων των εποχών λόγω καραντίνας στα σοβαρά ατυχήματα τον Απρίλιο.
- Washington Post: Αιμοραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- Διακινούσαν υλικό παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο - Πλάνα σοκ με κακοποίηση νηπίων
- Τι αλλάζει στην παγκόσμια οικονομία - Πώς διαμορφώνεται το νέο μοντέλο
- Ακρίτα: Αν εκλεγεί ο Πολάκης, θα παραδώσω την έδρα στον ΣΥΡΙΖΑ και θα πάω σπίτι μου
Πέντε θανατηφόρα ατυχήματα με πέντε συνολικά νεκρούς, από τα οποία δύο οφείλονται σε ανατροπή τρακτέρ σε αγροτικές περιοχές κι ορισμένα άλλα μεμονωμένα συμβάντα, είναι ο απολογισμός των τροχαίων συμβάντων το φετινό Πάσχα (από τη Μεγαλη Πέμπτη μέχρι την Τρίτη του Πάσχα).
Πρόκειται ασφαλώς για ένα «θετικό» ρεκόρ όλων των εποχών με τον μικρότερο «φόρο αίματος» στην άσφαλτο για πασχαλινή περίοδο. Με το δεδομένο ότι τις προηγούμενες δεκαετίες καταγράφονταν -την περίοδο του Πάσχα- εκατοντάδες σοβαρά ατυχήματα με τουλάχιστον 40-70 νεκρούς και 200-300 τραυματίες.
Κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στη καραντίνα και στην έξοδο περίπου 40.000-50.000 αυτοκίνητα από τα αστικά κέντρα -ποσοστό 7-10% σε σχέση με πέρσι- λόγω των περιοριστικών μέτρων της κυκλοφορίας για να ελεγχθεί η επιδημία του κοροναϊού.
Σημειώνεται ότι λόγω της παραμονής των πολιτών στα σπίτια τους για να περιορισθεί η διασπορά του Covid-19 υπάρχει και σημαντική μείωση των θανατηφόρων συμβάντων στους δρόμους . Από την 1η μέχρι την 23η Απριλίου είχαν καταγραφεί 16 νεκροί από τροχαία, έναντι 33 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι. Κι αυτό με την συνεκτίμηση ότι την φετινή περίοδο περιλαμβάνεται η περίοδος του Πάσχα, ενω το 2019 η Κυριακή του Πάσχα ήταν στις 28 Απριλίου.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια υπάρχει εντυπωσιακή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων λόγω βελτίωσης του εθνικού οδικού δικτύου όπου πλέον συμβαίνει μόλις το 6% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων (το 55% στον υπόλοιπο οδικό δίκτυο και τα 49% σε κατοικημένες περιοχές) . Επιπλέον σημαντικοί παράγοντες θεωρούνται η αναβάθμιση της ασφάλειας των οχημάτων και η πιο πυκνή επιτήρηση της Τροχαίας.
Πάντως ενδεικτικό της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων είναι ότι το 1978 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα 1.703 άνθρωποι και τραυματίστηκαν 31.225, όταν εκείνη την χρονιά κυκλοφορούσαν 800.000 ΙΧ και ελάχιστος αριθμός διτρόχων. Αυτός ο μεγάλος αριθμός θανάτων σε τροχαία ατυχήματα διατηρήθηκε μέχρι το 2015 .
Τον τελευταίο χρόνο έχουν χάσει την ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα 650 άτομα , ενώ ο αριθμός των ΙΧ που κυκλοφορούν έχει επταπλασιασθεί σε σχέση το 1978 (σήμερα κυκλοφορούν 5.600.000 ΙΧ) Ακόμη ο αριθμός των δικύκλων έχει αυξηθεί εντυπωσιακά στα 1.600.000 .
Είναι επιπλέον χαρακτηριστικό ότι ποσοστό 31% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα την τελευταία διετία αφορούν επιβάτες μοτοσυκλετών και το 38% επιβάτες ΙΧ. Με την συνεκτίμηση αυτή διαπιστώνεται ότι ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατυχήματα -κυρίως για επιβάτες ΙΧ , τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα είναι αναλογικά μόνο το 3-4% των προηγουμένων δεκαετιών !
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις