Ελεύθεροι οι τρεις Έλληνες ναυτικοί που ήταν όμηροι στο Τζιμπουντί
Ύστερα από οκτώ μήνες ομηρίας, οι τελευταίοι τρεις Έλληνες ναυτικοί που ήταν εγκλωβισμένοι στο Τζιμπουτί επιστρέφουν στην πατρίδα.
Στην Ελλάδα επιστρέφουν μετά από οκτώ μήνες ομηρίας στο Τζιμπουτί της Αφρικής οι τρεις εναπομείναντες Έλληνες ναυτικοί, μετά τις συντονισμένες προσπάθειες των υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του υφυπουργού Εξωτερικών Κώστα Βλάση στο twitter.
«Μετά από συντονισμένες προσπάθειες των υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας έλαβε τέλος ο εγκλωβισμός και η πολύμηνη ταλαιπωρία των Ελλήνων ναυτικών στο Τζιμπουτί», σημειώνει ο κ. Βλάσης.
Και συμπληρώνει: «Χθες οι 3 εναπομείναντες ναυτικοί, που βρίσκονταν εκεί, αφέθηκαν ελεύθεροι και επιστρέφουν στην πατρίδα».
Το χρονικό
Η «Οδύσσεια» των Ελλήνων ναυτικών ξεκίνησε πέρσι τον Σεπτέμβρη, όταν πτώχευσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία και δεν τακτοποίησε τις οφειλές της. Πιο συγκεκριμένα δύο ελληνόκτητα πλοία της ίδιας ναυτιλιακής τα «Πτολεμαίος» και «Αρίμπας» κρατήθηκαν στις 4 Σεπτεμβρίου 2019 για χρέη της εταιρείας με τα πληρώματα να γίνονται στην πράξη όμηροι.
Ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών ήταν συνολικά πέντε. Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε αφεθεί ελεύθερος ο υποπλοίαρχος Αργύριος Τσαγκρής και στα τέλη Φεβρουαρίου 2020 ο α’ μηχανικός Γιώργος Μπουγιούκας ο οποίος νοσηλευόταν στο νοσοκομείο.
Οι αρχές του Τζιμπουτί κράτησαν αγκυρβολημένα τα δύο πλοία ανοικτά από το λιμάνι και δεν έδιναν άδεια κατάπλου εξαιτίας οφειλών του πλοιοκτήτη για λιμενικά τέλη και πετρέλαιο. Οι ναυτικοί βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα, κυρίως έλλειψης φαγητού και φαρμάκων.
- Δεν τους χωνεύουν – Γιατί ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ είναι αντιπαθείς στους Αμερικανούς πολίτες
- Η αναγνώριση στον Β. Μαρινάκη, ο Ρονάλντο και ο Ολυμπιακός της μεγάλης σκηνής
- Κάλιαρι – Ίντερ 0-3: Πέρασε από την Σαρδηνία και έπιασε στην κορυφή την Αταλάντα (vid)
- Εξοικονομώ 2025: Τι καλύπτει το πρόγραμμα και ποια είναι τα εισοδηματικά κριτήρια
- LIVE: Λάτσιο – Αταλάντα
- Περασμένα μεν, ξεχασμένα ποτέ: Ο «ματωμένος» χειμώνας του Σον Πεν και της Μαντόνα