Αρση lockdown στα σχολεία: Τι προβλέπεται για κάθε βαθμίδα, τα «αγκάθια» και οι αντιδράσεις
Συνέχεια στο σχέδιο επιστροφής της χώρας μας στην κανονικότητα, μετά από μια μακρά περίοδο lockdown, έδωσε η Νίκη Κεραμέως, σκιαγραφώντας το μονοπάτι του ανοίγματος των σχολείων, ενός από τα θέματα που ακόμα και τώρα αποτελούν «αγκάθια» για την κυβέρνηση, ενώ και οι απόψεις των επιστημόνων διίστανται
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Συνέχεια στο σχέδιο επιστροφής της χώρας μας στην κανονικότητα, μετά από μια μακρά περίοδο lockdown, έδωσε η Νίκη Κεραμέως, σκιαγραφώντας το μονοπάτι του ανοίγματος των σχολείων, ενός από τα θέματα που ακόμα και τώρα αποτελούν «αγκάθια» για την κυβέρνηση, ενώ και οι απόψεις των επιστημόνων διίστανται.
Το πρόγραμμα τις επιστροφής των μαθητών στις σχολικές αίθουσες ανακοίνωσε το απόγευμα της Τετάρτης η υπουργός Παιδείας, μαζί με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υγείας για τον κοροναϊό, Σωτήρη Τσιόδρα.
Η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε πως τα σχολεία θα ανοίξουν σταδιακά και με… νέους κανόνες σε ό,τι αφορά τα Λύκεια και τα Γυμνάσια, ενώ Δημοτικά και Νηπιαγωγεία παραμένουν κλειστά μέχρι την 1η Ιουνίου και αναλόγως των τότε συνθηκών, ενδέχεται να ανοίξουν.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων η κ. Κεραμέως έβαλε τέλος και στην αγωνία μαθητών και γονέων σχετικά με την έναρξη των φετινών Πανελλαδικών. Οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 16 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια, με το πρόγραμμα να ανακοινώνεται σε μεταγενέστερο χρόνο.
Διαβάστε επίσης: Δεν θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις – Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές
Ακόμα, αναφορικά με τα Πανεπιστήμια, το σχέδιο είναι να ολοκληρωθεί κανονικά το εξάμηνο, χωρίς ωστόσο τα Ιδρύματα να ανοίξουν, αλλά συνεχίζοντας την τηλεκπαίδευση.
Τέλος, οδηγίες δόθηκαν για εκκλησίες και φροντιστήρια.
- Διαβάστε επίσης: Όλο το σχέδιο για επαναλειτουργία των σχολείων – Μαθήματα σε βάρδιες και παράταση έτους
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ο Σωτήρης Τσιόδρας εξήγησε τους λόγους, για τους οποίους σχεδόν ομόφωνα η επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει το άνοιγμα τόσο της Γ’ Λυκείου, που είναι λογικό αφού τα παιδιά ετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες, όσο και για τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και του Γυμνασίου. Καθώς και να αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στα θρανία και μαθητές χαμηλότερων βαθμίδων.
Παρ’όλα αυτά οι γονείς κάθε παρά καθησυχάζουν, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που ακόμα και μετά την ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας δεν έχουν κατανοήσει πως θα διατηρηθεί η ασφάλεια των τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Έντονες αντιδράσεις εκφράζονται από τους δασκάλους και τους καθηγητές, αφού πολλοί εξ αυτών δηλώνουν ότι είτε είναι μεγάλης ηλικίας, είτε έχουν υποκείμενα νοσήματα, οπότε και ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
To σχέδιο για το άνοιγμα των σχολείων αναλυτικά
Συγκεκριμένα, η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε πως η λειτουργία των σχολείων θα επανέλθει σταδιακά σε δύο φάσεις: Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου, ενώ στις 18 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου και του Γυμνασίου.
Ακόμα, προβλέπεται η επέκταση του διδακτικού έτους για Γυμνάσια και Λύκεια μέχρι τις 12 Ιουνίου.
Όσον αφορά στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, η αναστολή λειτουργίας τους θα παραταθεί. Όπως σημείωσε η υπουργός, εξετάζεται το ενδεχόμενο ανοίγματος την 1η Ιουνίου και αυτό «μόνο αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά».
Επιπλέον, τόνισε ότι εάν τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία επαναλειτουργήσουν φέτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους ως τις 30 Ιουνίου.
Αναφορικά με τους μαθητές των τάξεων που θα πηγαίνουν στο σχολείο:
- Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. και απώτατος αριθμός μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα.
- Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη-Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (έως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.
- Θα υπάρχει πρόγραμμα για μελέτη στο σπίτι για τις ημέρες που οι μαθητές δεν θα είναι σχολείο.
- Συνεχίζονται οι άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή.
Ακόμα:
- Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός. Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.
- Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.
- Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.
- Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.
Προβλέψεις για τις απουσίες
Ακόμα, θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ.
Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί).
Σημειώνεται επίσης πως θα προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο.
Ενώ θα υπάρχει πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.
Αξιολόγηση με βάση το βαθμό των τετραμήνων
Όσον αφορά στις προαγωγικές εξετάσεις, αυτές δεν θα διεξαχθούν φέτος, όπως ούτε και οι απολυτήριες εξετάσεις.
Η αξιολόγηση των μαθητών, σύμφωνα με το υπουργείο, θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων.
Ωστόσο, θα δοθεί έμφαση στην κάλυψη της ύλης, κατόπιν οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πώς και πότε θα λειτουργήσουν τα φροντιστήρια
Ακόμα, όσον αφορά τα φροντιστήρια, θα ακολουθήσουν τη σταδιακή επαναλειτουργία της αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας, δηλαδή τα τμήματα της Γ’ Λυκείου ξεκινούν στις 11 Μαΐου, ενώ τα τμήματα της Α’, Β’ Λυκείου και του Γυμνασίου καθώς και τα μαθήματα ξένων γλωσσών επανεκκινούν στις 18 Μαΐου.
Ωστόσο, η κ. Κεραμέως επεσήμανε ότι ισχύει ισχυρή σύσταση από πλευράς Πολιτείας για τηλεκπαίδευση. Τα μέτρα πρόληψης, δηλαδή η απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ μαθητών και το όριο 15 μαθητών ανά τμήμα θα ισχύουν και στα φροντιστήρια.
Ειδικά σχολεία
Για τα ειδικά σχολεία, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας τους.
Ενώ η επαναλειτουργία των δομών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού θα πραγματοποιείται βάσει απόφασης του συντονιστή εκπαίδευσης, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες της κάθε χώρας.
Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020
Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης του υπουργείου, ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών ορίζεται η 15η Ιουνίου 2020 για τα Γενικά Λύκεια και η 16η Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Θα εκδοθεί αναλυτικό πρόγραμμα προσεχώς.
Όπως υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, αναμένονται οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας για επιμέρους πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.
Για τα ΙΕΚ
Η επανέναρξη της λειτουργίας τους ορίζεται για τις 18 Μαΐου.
Ισχύει και εδώ ό περιορισμός των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5μ. ενδιάμεση απόσταση.
Προβλέπεται η εξ αποστάσεως συμμετοχή καταρτιζομένων.
Ανάλογα με την ειδικότητα και τη δυνατότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μαθημάτων, η λήξη του έτους κατάρτισης θα είναι η 30η Ιουνίου ή 30η Σεπτεμβρίου.
Ημερομηνία επανέναρξης της μαθητείας και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ορίζεται η 18η Μαΐου.
Για το θεσμό της Μαθητείας
Η λήξη του έτους θα γίνει σταδιακά έως τις 15 Νοεμβρίου το αργότερο, αντί για τις 15 Σεπτεμβρίου.
Για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Θα επιστρέψουν στις αίθουσες μόνο οι μαθητές του Β’ κύκλου που αποφοιτούν φέτος, ξανά με το όριο των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5 μ. απόσταση.
Οι λοιποί μαθητές θα προαχθούν βάσει της περιγραφικής αξιολόγησης που είχαν λάβει προ αναστολής λειτουργίας.
Το σχολικό έτος θα λήξει στις 30 Ιουνίου.
Για την Ανώτατη Εκπαίδευση
Συνεχίζεται κανονικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία, και με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο.
Από την 25η Μαΐου, θα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται δια ζώσης εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις.
Επαναλειτουργία εστιών για φοιτητές κλινικών/εργαστηριακών ασκήσεων.
Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν. Αναμένεται έκδοση οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής αναφορικά με πτυχές του τρόπου διεξαγωγής τους.
Το ακαδημαϊκό εξάμηνο θα ολοκληρωθεί κανονικά.
Βιβλιοθήκες
Δεν προβλέπεται για την ώρα η επαναλειτουργία τους.
Για τους χώρους λατρείας
Η υπουργός ευχαρίστησε θερμά την Εκκλησία της Ελλάδος για την εξαιρετικά υπεύθυνη στάση που επέδειξε ως προς την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων, ιδιαίτερα δε κατά την περίοδο του Πάσχα. Όπως είπε:
- Από 4 Μαΐου, οι χώροι λατρείας θα είναι ανοιχτοί για ατομική προσευχή.
- Από 17 Μαΐου, οι λειτουργίες θα μπορούν να πραγματοποιούνται με συμμετοχή πιστών.
- Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, με αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ατομικής προστασίας και διαφύλαξης της δημόσιας υγείας, που θα αποσαφηνιστούν πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Όσο δεν έχουν επαναλειτουργήσει οι εκπαιδευτικές μονάδες.
Για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που για ειδικούς λόγους δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία στις εκπαιδευτικές δομές.
Οι «γκρίζες» ζώνες
Ωστόσο, ένα σημαντικό ερώτημα αποτελεί το κατά πόσο ωφελούνται οι όφελος οι μαθητές να επιστρέψουν στα θρανία τον Ιούνιο, καθώς το διδακτικό έτος θα ολοκληρωθεί αρχές Ιουλίου, και δεδομένου ότι τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μέρα παρά μέρα, κάτι που σημαίνει ότι το σχολείο ανοίγει για περίπου δέκα μέρες για κάθε μαθητή.
Ακόμα, ερωτηματικό παραμένει και ο τρόπος που θα κινούνται οι μαθητές στα διαλείμματα, καθώς η χρήση μάσκας είναι προαιρετική και υπάρχει ο φόβος του συγχρωτισμού.
Ασαφής είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία, καθώς και τα μέσα μεταφοράς που θα χρησιμοποιούνται, δεδομένου ότι δεν μπορούν να είναι πολλοί μαθητές σε ένα μέσο.
Γιατί η Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως
Ενώ οι αντιδράσεις από γονείς και καθηγητές πληθαίνουν ώρα με την ώρα, ο κ. Τσιόδρας έσπευσε να εξηγήσει τους λόγους, για τους οποίους σχεδόν ομόφωνα η επιτροπή αποφάσισε να επιτρέψει το άνοιγμα τόσο της Γ’ Λυκείου, που είναι λογικό αφού τα παιδιά ετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες, όσο και για τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου και του Γυμνασίου.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιόδρα, παρά τα όσα ξέραμε, πλέον γνωρίζουμε ότι οι λοιμώξεις εμφανίζονται στα παιδιά σε πολύ μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τους ενήλικους. Επίσης, τα παιδιά εμφανίζουν ηπιότερα συμπτώματα σε σχέση με τους ενήλικους.
Ακόμα, όπως είπε, σύμφωνα με τα στοιχεία, κάτω του 1% των συνολικών κρουσμάτων στην μεγαλύτερη πληθυσμιακή έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί, στην Κίνα, ήταν παιδιά ηλικίας έως 18 ετών.
Σύμφωνα, δε, με τις μελέτες που υπάρχουν, τα παιδιά μολύνονται κυρίως στο οικογενειακό περιβάλλον και όχι στο σχολείο.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τον κ. Τσιόδρα, τα παιδιά έχουν τρεις φορές μικρότερες πιθανότητες μόλυνσης σε σχέση με τους άνω των 20 ετών και τέσσερις φορές σε σχέση με τους άνω των 65 ετών.
Τέλος, όπως διευκρίνισε η μετάδοση από παιδί σε ενήλικα είναι ασυνήθιστη, ενώ είναι απίθανο να αποτελούν πρωτογενείς πηγές μετάδοσης, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες.
Σε αυτή τη φάση είναι σημαντική η επιστροφή των παιδιών στην κανονικότητα, ανέφερε ο κ. Τσιόδρας, ενώ σε σχετική ερώτηση απάντησε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν διαδικασίες θερμομέτρησης των μαθητών κατά την είσοδο των μαθητών στα σχολεία.
Κύμα αντιδράσεων
Ωστόσο, όπως φαίνεται οι διαβεβαιώσεις των επιστημόνων κάθε άλλο παρά ηρεμούν τους γονείς.
Οι ανησυχία των γονέων και ειδικά όσων έχουν παιδιά στο Γυμνάσιο και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου είναι μεγάλη, καθώς θεωρούν παρακινδυνευμένο να επιστρέψουν στα θρανία.
Το κλίμα ανησυχίας επιτείνουν, άλλωστε, οι έντονες επιφυλάξεις που εκφράζουν για το άνοιγμα των σχολείων οι εκπαιδευτικοί, καθώς και μια μερίδα επιστημόνων.
Οι γονείς θέτουν μια σειρά από προϋποθέσεις για να θεωρήσουν ασφαλή την επανεκκίνηση των μαθημάτων, ιδιαίτερα στα δημοτικά σχολεία. Διχογνωμία επικρατεί ανάμεσα και στους επιστήμονες.
Πρόβλημα αποτελεί και ο μεγάλος μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών, που καθιστά την πλειοψηφία τους ευπαθή στον ιό.
Σύμφωνα με τους καθηγητές και τους δασκάλους, ακόμη δεν έχουν δοθεί σαφείς οδηγίες για το πως θα γίνονται τα μαθήματα. Στο δήμο Πειραιά, πάντως, ήδη έχουν προμηθεύσει όλες τις σχολικές αίθουσες με μάσκες και ανισηπτικά.
Η κόντρα για τα σχολεία έχει λάβει πολιτικές διαστάσεις, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να συνεχίσουν τα μαθήματα μόνο οι μαθητές που θα μετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις, στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις τάξεις οι μαθητές της τρίτης λυκείου, στις 18 Μαΐου όλοι οι μαθητές γυμνασίων και λυκείου ενώ ενδέχεται, ανάλογα και με τις επιδημιολογικές εξελίξεις, να επαναλειτουργήσουν την πρώτη μέρα του Ιουνίου τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία.
«Δεν μας έχουν απαντηθεί συγκεκριμένα ερωτηματικά»
Για αυτό το θέμα, μίλησε στο MEGA η Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων Αττικής.
«Έχουμε έναν έντονο προβληματισμό με το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία και αυτήν την στιγμή δεν μας έχουν απαντηθεί συγκεκριμένα ερωτηματικά».
Η κ. Βαλαβάνη ανέφερε ότι πρόταση του συλλόγου είναι τα μέσα προστασίας μαθητών και καθηγητών να είναι δωρεάν, ενώ τόνισε πως χρειάζεται περισσότερο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία.
«Απαιτούμε μόνιμο προσωπικό καθαρότητας, έτσι ώστε να καθαρίζονται τα σχολεία όλη την ώρα της σχολικής δραστηριότητας».
Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς και την χωροταξία των τάξεων από εδώ και πέρα, η κ. Βαλαβάνη τόνισε πως θα χρειαστούν παραπάνω εκπαιδευτικοί.
«Το τρίτο που βάζουμε έχει να κάνει με την άδεια ειδικού σκοπού. Η άδεια ειδικού σκοπού δεν μπορεί να συνεχίσει με αυτόν τον ρυθμό».
Η πρόεδρος Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων Αττικής, επισήμανε ότι ο σχεδιασμός που έχει τώρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο και θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για το τι θα συμβεί από το φθινόπωρο.
«Δεν μπορεί να συνεχιστεί η εκ περιτροπής εκπαίδευση. Πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα να μην υπάρχει κανέναν εκπαιδευτικό κενό σε καμία βαθμίδα».
Σύμφωνα με την κ. Βαλαβάνη, δεν έχει γίνει κανένας λόγος για κονδύλια στην παιδεία, ενώ πρόβλημα υπάρχει και στην τηλεκπαίδευση καθώς ένα 20% των μαθητών δεν καλύπτεται από την τηλεκπαίδευση.
Υγειονομικό ρίσκο με μεγάλους κινδύνους βλέπει η Αντιπολίτευση
Την ίδια στιγμή δριμεία είναι και η κριτική που ασκεί η Αντιπολίτευση στον κυβερνητικό σχεδιασμό για την επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων, μιλώντας για αχρείαστο υγειονομικό ρίσκο με μεγάλους κινδύνους.
Κατηγορεί δε την κυβέρνηση ότι δεν άκουσε τις εισηγήσεις τους, με τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλά για μονομερές «σπάσιμο» της μέχρι τώρα συναίνεσης που υπήρχε μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
«Το άνοιγμα των σχολείων για μόλις 10 ημέρες πραγματικού χρόνου μαθημάτων και με πλήθος εξαιρέσεων που καθιστούν προαιρετική την προσέλευση των μαθητών, είναι βέβαιο ότι σε πολλές περιπτώσεις θα καταλήξει σε θέατρο του παραλόγου! Θα έχουμε ανοιχτά σχολεία-φαντάσματα, μόνο και μόνο για να μπορεί η κυβέρνηση να σκηνοθετεί μια επίπλαστη κανονικότητα, με το μάτι στραμμένο στην πολιτική εκμετάλλευση της πανδημίας» λέει χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.
Στην απουσία των απαραίτητων test για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, εστιάζει το Κίνημα Αλλαγής τονίζοντας πως όλα θα δοκιμαστούν στην πράξη. «Χωρίς πολιτική και σχέδιο για τα τεστ, κάθε «πείραμα» επιστροφής στην καθημερινότητα μοιάζει κενό γράμμα, που κρύβει κινδύνους για όλες τις κοινωνικές, ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες, αλλά κυρίως, για τον ευάλωτο πληθυσμό» τονίζει.
«Οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας δεν καθησυχάζουν τις αγωνίες των γονιών, των εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών» επισημαίνει το ΚΚΕ.
ΚΙΝΑΛ: Χωρίς πολιτική και σχέδιο για τα τεστ, κάθε «πείραμα» επιστροφής κρύβει κινδύνους
Tην απουσία των απαραίτητων test για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, επισημαίνει το Κίνημα Αλλαγής τονίζοντας πως όλα θα δοκιμαστούν στην πράξη.
«Χωρίς πολιτική και σχέδιο για τα τεστ, κάθε «πείραμα» επιστροφής στην καθημερινότητα μοιάζει κενό γράμμα, που κρύβει κινδύνους για όλες τις κοινωνικές, ηλικιακές και επαγγελματικές ομάδες, αλλά κυρίως, για τον ευάλωτο πληθυσμό, όπως είχαμε εγκαίρως», αναφέρει το Κίνημα Αλλαγής .
Επαναφέρει τη πρότασή του για την δημιουργία του Δικτύου Πρώτης Γραμμής και για τεστ ακόμη και στο σπίτι καλώντας την κυβέρνηση να ανακοινώσει ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για αυτό. Ταυτόχρονα, η δωρεάν παροχή μάσκας και αντισηπτικών σε νοσοκομεία, ιδρύματα, κοινωνικές δομές είναι αυτονόητη και απαραίτητη.
Σχετικά με τις μάσκες το Κίνημα Αλλαγής καταθέτει επίκαιρη ερώτηση υπογραμμίζοντας ότι η τιμή των μασκών μιας χρήσης έχει εκτοξευθεί το τελευταίο διάστημα ενώ προσθέτει πως για να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα αισχροκέρδειας να συμπεριλαμβάνεται, ως έσχατη λύση, το μέτρο της διατίμησης.
Το Κίνημα Αλλαγής κατηγορεί την κυβέρνηση και τον ΣΥΡΙΖΑ πως καλλιεργούν τυχοδιωκτικά σενάρια εκλογών.
«Τα πρόσφατα σχόλια του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για λουκέτα, ύφεση και αναπόφευκτες εκλογές μέσα στο έτος, έρχονται να προστεθούν στις διαρροές και τα σενάρια της κυβέρνησης. Φαίνεται ότι Μέγαρο Μαξίμου και ΣΥΡΙΖΑ βρίσκουν χρόνο μέσα σε μια περίοδο δοκιμασίας να κάνουν εκλογικούς σχεδιασμούς και μικροκομματικούς υπολογισμούς. Μια τέτοια στάση δείχνει μόνο τυχοδιωκτισμό και περιφρόνηση στην αγωνία των πολιτών», αναφέρει συγκεκριμένα.
ΚΚΕ: Ανησυχούν γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές και φοιτητές
«Οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας δεν καθησυχάζουν τις αγωνίες των γονιών, των εκπαιδευτικών, μαθητών και φοιτητών. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις διεκδικήσεις, τις πρακτικές προτάσεις που καταθέτουν εδώ και μέρες οι φορείς των γονιών, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των φοιτητών» αναφέρει το ΚΚΕ σχετικά με τις ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας για τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών.
«Αν δεν στηριχθεί με κυβερνητική ευθύνη η λειτουργία, η υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή, αλλά πάνω απ’ όλα το έμψυχο δυναμικό των εκπαιδευτικών δομών, τα όποια μέτρα της κυβέρνησης δε θα μπορούν να εγγυηθούν την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των χώρων της Παιδείας» υπογραμμίζει το ΚΚΕ σε σχετική ανακοίνωσή του.
Καταθέτει – άλλη μια φορά – άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου η όποια λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών να γίνει με κριτήριο την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αλλά και για να στηριχτεί το έργο των εκπαιδευτικών, στο βαθμό που παραμένουν κλειστές οι υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές.
Το ΚΚΕ τονίζει και εξηγεί λεπτομερώς ότι για το άνοιγμα των σχολείων απαιτείται:
- Να πληρούνται όλες οι συνθήκες υγείας και ασφάλειας.
- Να προστατευτούν ιδιαίτερα οι ευπαθείς ομάδες.
- Να μην αντιμετωπίζεται με ημίμετρα η αναγκαία μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Απαιτείται τώρα συνολικός επανασχεδιασμός. Δεν μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να ξεκινήσει τον Σεπτέμβρη με εκ περιτροπής διδασκαλία.
- Να ληφθούν όλα τα αναγκαία παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά μέτρα για την ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία.
- Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων γονιών. Αυτό σημαίνει ότι: Παρέχεται άδεια ειδικού σκοπού, χωρίς αφαίρεση κανονικής άδειας.
- Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους.
- Να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη μεταφορά των εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών) που θα μετακινηθούν προς τις περιοχές που υπηρετούν, καθώς και για τη στέγαση και τη σίτιση τους με ευθύνη του κράτους.
Αναφορικά με τη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, το ΚΚΕ υπογραμμίζει:
- Υπό τις παρούσες συνθήκες γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό να σταματήσουν οι πειραματισμοί, οι ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων (διατύπωση και ζητούμενα) των πανελλαδικών.
- Είναι αναγκαίο με άμεση νομοθετική παρέμβαση να προβλεφτεί το δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
- Απαιτείται να αρθούν οι περιορισμοί για την εξεταστική του Σεπτέμβρη, που αφορά μαθητές που ασθένησαν.
- Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την τηλεκπαίδευση, αυστηρά όπου αυτή απαιτείται να συνεχιστεί.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των ΑΕΙ το ΚΚΕ επισημαίνει: «Τόσο η κυβέρνηση όσο και οι διοικήσεις των ΑΕΙ να πάρουν μέτρα για να μη χαθεί κανένα εξάμηνο σε καμιά Σχολή, να διεξαχθούν η εξεταστική του εαρινού εξαμήνου και διπλή το Σεπτέμβρη για όλους τους φοιτητές, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση, οικονομική και ψυχολογική, των φοιτητών».
Τέλος, το ΚΚΕ καταθέτει – εκ νέου – την συγκεκριμένη πρότασή του, ειδικότερα, για την εξεταστική του εαρινού εξαμήνου αλλά και την επαναληπτική του Σεπτεμβρίου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις