Κοροναϊός : Ακατάλληλα τα περισσότερα πεζοδρόμια των πόλεων για την τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων
Το ζήτημα των πεζοδρομίων των πόλεων, τα οποία δεν είναι στην πλειονότητά τους αρκετά πλατιά, ώστε να τηρείται ο κανόνας της απόστασης των δύο μέτρων μεταξύ των ανθρώπων λόγω της πανδημίας, αναδεικνύει μια μελέτη βρετανών ερευνητών
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Το ζήτημα των πεζοδρομίων των πόλεων, τα οποία δεν είναι στην πλειονότητά τους αρκετά πλατιά, ώστε να τηρείται ο κανόνας της απόστασης των δύο μέτρων μεταξύ των ανθρώπων λόγω της πανδημίας, αναδεικνύει μια μελέτη βρετανών ερευνητών.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου (UCL) υπολόγισαν ότι στη βρετανική πρωτεύουσα μόνο το 36% των πεζοδρομίων, δηλαδή λίγο πάνω από το ένα τρίτο, έχουν πλάτος τουλάχιστον τριών μέτρων, ώστε οι πεζοί να μπορούν να τηρούν τις δέουσες αποστάσεις για λόγους δημόσιας υγείας.
Σύμφωνα με το δρα Άσλεϊ Ντανάνι της Αρχιτεκτονικής Σχολής του UCL, «οι περισσότεροι δρόμοι του Λονδίνου έχουν πεζοδρόμια με πλάτος λίγο πάνω από δύο μέτρα, δηλαδή όχι αρκετό χώρο ώστε να αφήσουν δύο διερχόμενοι άνθρωποι απόσταση δύο μέτρων μεταξύ τους, ιδίως αν ληφθούν υπόψη και τα εμπόδια, όπως οι κάδοι των σκουπιδιών, τα δέντρα και οι κολόνες φωτισμού. Μολονότι ορισμένοι άνθρωποι μπορεί να αποφασίσουν να κατέβουν στο δρόμο, αυτό δεν είναι δυνατόν για όσους κινούνται με αμαξίδιο ή έχουν κινητικές δυσκολίες».
Όπως είπε ο ίδιος, οι πόλεις πρέπει να βρουν τρόπους να διευρύνουν τους διαθέσιμους χώρους για περπάτημα είτε με τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων είτε με δημιουργία ζωνών χωρίς αυτοκίνητα.
Ορισμένες πόλεις έχουν ήδη προσαρμοστεί στις νέες ανάγκες λόγω πανδημίας και στα χαμηλότερα επίπεδα κυκλοφορίας των οχημάτων, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τους πεζούς.
Για παράδειγμα η Βιέννη και το Όκλαντ των ΗΠΑ μετέτρεψαν αρκετούς δρόμους σε πεζοδρόμους, ενώ το Βερολίνο αύξησε τους ποδηλατοδρόμους.
Οι βρετανοί ερευνητές επισήμαναν ότι «οι συστάσεις για κοινωνική αποστασιοποίηση ανέδειξαν ένα υπαρκτό εδώ και καιρό πρόβλημα, ότι τα περισσότερα πεζοδρόμια απλούστατα δεν είναι αρκετά πλατιά για εύκολη χρήση από τους ανθρώπους. Αυτή είναι μια άβολη καθημερινή πραγματικότητα, με την οποία έρχονται αντιμέτωποι ιδίως οι άνθρωποι με κινητικές δυσκολίες, όσοι έχουν παιδιά και όσοι κινούνται σε ομάδες. Με αφορμή την πανδημία αναδεικνύεται η επείγουσα ανάγκη για την κυβέρνηση να επενδύσει σε περισσότερο χώρο για τους πεζούς».
(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις