Αγώνας δρόμου από καταστηματάρχες πριν ανεβάσουν ρολά – Οι κίνδυνοι και οι αλλαγές από τη Δευτέρα
Κοινός στόχος όλων είναι να ανεβάσουν τα ρολά των μαγαζιών τους χωρίς να έχουν ελλείψεις κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας τους μετά από διάστημα έξι βδομάδων.
Σε αγώνα δρόμου βρίσκονται οι καταστηματάρχες, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες τους.
Σίγουρα κοινός στόχος όλων είναι να ανεβάσουν τα ρολά των μαγαζιών τους χωρίς να έχουν ελλείψεις κατά την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας τους μετά από διάστημα έξι βδομάδων αλλά και να προπονήσουν ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας.
Δεν είναι λίγοι άλλωστε που ψάχνουν τα απαραίτητα ώστε να παρέχουν στους υπαλλήλους τους μάσκες, γάντια, θερμόμετρα και αντισηπτικά υγρά.
Πέραν όμως αυτών, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να βρουν τρόπους ώστε να υπάρχει η αναγκαία απόσταση μεταξύ υπαλλήλων αλλά και πολιτών.
Αν και αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως σε πολλά κέντρα αισθητικής και κομμωτήρια, οι θέσεις προσαρμόζονται ανάλογα με τους καθρέφτες που υπάρχουν, το μόνο σίγουρο είναι πως οι καταστηματάρχες θα πρέπει να έχουν προνοήσει μέχρι αύριο και γι΄αυτό καθώς η διατήρηση των αποστάσεων είναι υποχρεωτικό μέτρο.
Σε ποιες επιχειρήσεις- καταστήματα είναι υποχρεωτική η μάσκα και που όχι
Την ίδια ώρα την σκυτάλη για την πλήρη αποσαφήνιση των χώρων υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας έλαβε το απόγευμα ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, αποκρυσταλλώνοντας το αυριανό τοπίο.
Υποχρεωτική είναι η χρήση μάσκας για τους εργαζόμενους:
- στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα ταξί,
- σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων που διαχειρίζονται μη τυποποιημένα τρόφιμα, δηλαδή: εστιατόρια, καφέ, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, οπωροπωλεία κ.λπ.
- σε νοσοκομεία, ιατρεία, διαγνωστικά κέντρα,
- σε κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής.
Με μάσκα προαιρετικά
Επιπλέον, ισχυρή σύσταση αντί υποχρεωτικής χρήσης μάσκας ή καλύμματος προσώπου προβλέπεται σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών:
- Στους υπόλοιπους κλειστούς χώρους,
- στα γραφεία
- για τους επισκέπτες κομμωτηρίων
- για το προσωπικό και τους πελάτες στα καταστήματα λιανικής
- στους υπόλοιπους ανοιχτούς χώρους
- στα σούπερ μάρκετ
- στους εξωτερικούς χώρους επιχειρήσεων εστίασης
- στα σχολεία, τα φροντιστήρια και τα πανεπιστήμια
- και στους χώρους λατρείας (εκκλησίες).
Τέλος οι παλιές συνήθειες στα κέντρα καλλωπισμού
Παρελθόν θα αποτελεί στα κέντρα αισθητικής αλλά και στα κομμωτήρια οποιαδήποτε άλλη εξυπηρέτηση πέραν από τη βασική φροντίδα για την οποία έκλεισε ραντεβού ο πελάτης.
Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι του κλάδου δεν θα μπορούν πια να προσφέρουν καφέ ή κάποιο αφέψημα στους πελάτες όπως γινόταν στην προ κοροναϊού εποχή, έτσι ώστε να αποφευχθεί η πιθανότητα αφαίρεσης της μάσκας από την πλευρά του πελάτη.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες θα πρέπει και ο πελάτης να λάβει κάποια μέτρα πριν εισέλθει στο κατάστημα.
Ειδικότερα οι πελάτες που θα επισκέπτονται κομμωτήρια αλλά και κέντρα αισθητικής δεν θα πρέπει να έχουν μαζί τους σακούλες από άλλα καταστήματα, παρά μόνο την τσάντα τους με τα απαραίτητα.
Επίσης αντικείμενα, όπως το κινητό τηλέφωνο, το οποίο πολλοί συνήθιζαν να αφήνουν πάνω επιφάνειες, θα παραμένει στην τσάντα του πελάτη.
Τέλος τα περιοδικά που ουκ ολίγες κυρίες συνήθιζαν να ξεφυλλίζουν την ώρα που ο επαγγελματίες φρόντιζαν τα μαλλιά ή τα άκρα τους θα εξαφανιστούν από όλα τα μαγαζιά για τους ευνόητους λόγους.
Οδηγίες για να αποφευχθούν οι κακοτοπιές
Την ίδια ώρα για να αποφευχθούν τα παρατράγουδα, τα αρμόδια υπουργεία υπενθυμίζουν τα εξής στους καταστηματάρχες:
Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν μεγαλύτερο φάσμα υπηρεσιών από τις επιτρεπόμενες, οφείλουν να ενημερώνουν με έντυπο και ηλεκτρονικό τρόπο τους καταναλωτές ότι πωλούν μόνο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν ανακοινωθεί.
Οι παραγγελίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα για προϊόντα που παραμένουν σε αναστολή, εκτελούνται μόνο με αποστολή στον τόπο παράδοσης του πελάτη.
Επιπλέον, η τήρηση λίστας ραντεβού (λχ. ΚΤΕΟ, κομμωτήρια) απαιτείται να υπάρχει σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.
Επίσης, στους ανελκυστήρες επιτρέπεται μόνο 40% από τα επιτρεπόμενα άτομα και υποχρεωτική χρήση μάσκας.
Το παν οι αποστάσεις ασφαλείας
Με τον κίνδυνο της διασποράς του ιού δίνεται εξίσου μεγάλη έμφαση ως προς την τήρηση των αποστάσεων.
Αναλυτικά:Για τα γραφεία ισχύει ο κανόνας του ενός ατόμου ανά 10 τετραγωνικά μέτρα και απόσταση 1,5 μέτρων.
Να σημειωθεί πως στην πόρτα κάθε καταστήματος πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός των επιτρεπόμενων πελατών.
Δηλαδή, σε καταστήματα:Έως 20 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά, (δηλαδή εργαζόμενοι και πελάτες): 20 > 4από 20 έως τετραγωνικά 100 μέτρα, επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά 10 τετραγωνικά μέτρα για την επιφάνεια από 20 έως 100 τετραγωνικά μέτρα: 20> 4 +1 ανά 10τμΚαι άνω των 100 τετραγωνικών μέτρων, επιτρέπονται 12 άτομα, συν 1 άτομο ανά 15 τετραγωνικά μέτρα για την επιφάνεια άνω των 100 μέτρων: Άνω των 100 >12 +1 ανά 15τμ.
- Ρωσία: Ο Σεργκέι Λαβρόφ υπαινίχθηκε έναν από τους όρους λήξης του πολέμου
- EFL Cup: Έπαιξε με τη «φωτιά» αλλά δεν κάηκε η Τότεναμ (4-3, vid)
- Ρουί Βιτόρια: «Κάναμε εμφάνιση υψηλού επιπέδου»
- Ο Παναθηναϊκός από 20ος ανέβηκε 13ος (pic)
- Άγρια δολοφονία: Του είπε να χωρίσουν και τη σκότωσε στη μέση του δρόμου – Ισόβια για πρωταθλητή σκοποβολής
- Βαθμολογία UEFA: Μια ανάσα από την 11η θέση η Ελλάδα