Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ps. post
scriptum

Οι γνωστοί «γνωστοί» έσπασαν πάλι την απεργία της ΕΣΗΕΑ

Κοροναϊός : Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι παραμένουν εγκλωβισμένοι σε κρουαζιερόπλοια

Κοροναϊός : Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι παραμένουν εγκλωβισμένοι σε κρουαζιερόπλοια

Οι επιβάτες έχουν πλέον επιστρέψει στα σπίτια τους, όμως για χιλιάδες μέλη των πληρωμάτων παραμένει άγνωστο το πότε θα καταφέρουν να εγκαταλείψουν τα πλοία

Τη στιγμή που οι περισσότεροι επιβαίνοντες σε κρουαζιερόπλοια έχουν επιστρέψει με ασφάλεια στο σπίτι τους, το πλήρωμα που φρόντιζε για την λειτουργία αυτών των τεράστιων πλοίων, αλλά και για την εξυπηρέτηση των τουριστών που βρίσκονταν σε πανικό εξακολουθεί σε πολλές περιπτώσεις να ζει έναν εφιάλτη, χωρίς να βλέπει φως στην άκρη του τούνελ.

Απομονωμένοι, χωρίς να έχουν δεχθεί τις άμεσες αποζημιώσεις που οι εταιρείες επιφύλασσαν για τους πελάτες τους και σε ορισμένες περιπτώσεις υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν αντίξοες συνθήκες παραμένοντας απλήρωτοι, ορισμένοι εξ αυτών μίλησαν στο CNN περιγράφοντας τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που τους κρατούν εγκλωβισμένους στα πλοία, συχνά ενώ βρίσκονται μόλις μερικά μέτρα από τη στεριά.

“Ελπίζω ότι δεν θα μας ξεχάσουν, για να είμαι ειλικρινής”, αναφέρει ο MaShawn Morton, εργαζόμενος των Princess Cruises. “Φαίνεται σαν να μην νοιάζεται κανείς για το τι μας συμβαίνει”.

Μέχρι τις 5 Μαΐου, υπήρχαν ακόμη περισσότεροι από 57.000 εργαζόμενοι που παρέμεναν εγκλωβισμένοι σε 74 κρουαζιερόπλοια γύρω από λιμάνια στις ΗΠΑ, τις Μπαχάμες και την Καραϊβική, σύμφωνα με το αμερικανικό λιμενικό. Αρκετές εκατοντάδες ακόμη παραμένουν σε πλοία σε ολόκληρο τον κόσμο.

Χωρίς να υπάρχουν πλέον επιβάτες που χρειάζονται τη φροντίδα τους και με την καραντίνα τους να έχει ολοκληρωθεί, έχουν μείνει να αναρωτιούνται για ποιο λόγο δεν τους επιτρέπεται η επιστροφή στα σπίτια τους.

Εγκλωβισμένοι στη γραφειοκρατία

Στα αμερικανικά νερά, τα κρουαζιερόπλοια έχουν “βουλιάξει” στους κανόνες που όρισαν τα Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη Λοιμωδών Νοσημάτων των ΗΠΑ.

Επίσημη γραμμή του CDC είναι ότι τα μέλη του πληρώματος επιτρέπεται να αποβιβαστούν για τον επαναπατρισμό τους ή να μεταφερθούν από ένα πλοίο σε άλλο, με τον όρο ότι η μεταφορά τους θα γίνει μέσω αεροσκάφους που θα πετάξει αποκλειστικά για αυτό το σκοπό ή με τη χρήση προσωπικών οχημάτων.

Τα μέλη των πληρωμάτων που δεν έχουν πληγεί από τον ιό, έχουν τη δυνατότητα να αποβιβαστούν και να ταξιδέψουν μέσω κανονικών επιβατικών πτήσεων, όμως η κάθε περίπτωση εξετάζεται ξεχωριστά και πρέπει να εγκριθεί από το CDC. Η εταιρεία θα πρέπει να συμπληρώσει μία δήλωση μέσω της οποίας να διαβεβαιώνει ότι το κρουαζιερόπλοιο είναι καθαρό από κοροναϊό.

Μέχρι το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι νομικές συνέπειες της παράβασης αυτών των κανόνων, είχαν οδηγήσει, σύμφωνα πάντα με ορισμένους εργαζόμενους, στην καθυστέρηση της σύνταξης των σχετικών δηλώσεων από τις εταιρείες.

Την Κυριακή μια εταιρεία κρουαζιέρων συμπλήρωσε το σχετικό έγγραφο και άλλες αναμένεται να την ακολουθήσουν. Ωστόσο, ο συνδυασμός της επιφύλαξης απέναντι στα κρουαζιερόπλοια, των λεπτομερειών και των επιπτώσεων των πολιτικών του CDC, της απουσίας επαρκών επιβατικών πτήσεων και των ευρύτατα διαδεδομένων ταξιδιωτικών απαγορεύσεων, ενδέχεται να σημαίνει ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν θα μπορέσουν για αρκετό καιρό να βγουν από τα πλοία.

Υγειονομική και εργασιακή επισφάλεια

Σε ορισμένα πλοία, οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν ότι εξαιτίας της έλλειψης επιβατών, δεν πρόκειται να πληρωθούν για το διάστημα από το τέλος Απριλίου και έπειτα, παρά το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις είχαν υπογράψει συμβόλαια με διάρκεια πολλών ακόμη μηνών.

Αρκετές εταιρείες μετακινούν τους εργαζόμενούς τους από το ένα πλοίο στο άλλο, προκειμένου να συγκεντρώσουν άτομα των ίδιων εθνικοτήτων μαζί, διευκολύνοντας την επιστροφή τους στις πατρίδες τους διά θαλάσσης, σε περίπτωση που δεν υπάρξει λύση για την μεταφορά τους με επιβατικά αεροσκάφη.

Ωστόσο, αυτό συνεπάγεται ότι τα ταξίδια της επιστροφής μπορεί να διαρκέσουν ολόκληρες εβδομάδες, αντί για μερικές ώρες πτήσης, ενώ παράλληλα αυξάνει τον κίνδυνο λοίμωξης.

Επιπλέον, για τους Αμερικανούς που παραμένουν εγκλωβισμένοι γύρω από τις ΗΠΑ, η μεταφορά σε άλλα πλοία μοιάζει παράλογη, καθώς θα μπορούσαν απλώς να αποβιβαστούν.

Ταυτόχρονα, σε πολλές περιπτώσεις η μεταφορά τους απαιτεί δύσκολα θαλάσσια ταξίδια, ενώ εργαζόμενοι από πλοία όπου δεν σημειώθηκε κανένα κρούσμα κοροναϊού καταλήγουν σε πλοία όπου έχουν καταγραφεί ακόμη και θάνατοι κατά το προηγούμενο διάστημα. Παρά το γεγονός ότι έχει μεσολαβήσει διάστημα καραντίνας, τα άτομα που εξαναγκάζονται σε τέτοιου είδους διαδικασίες, γεμίζουν με άγχος για το ενδεχόμενο έκθεσής τους στον ιό.

Πηγή: www.cnn.com

Must in

Λάκης Λαζόπουλος: Τι σχέση έχουν οι Δέκα Μικροί Μήτσοι με την υπέρταση;

«Τα πάντα» είναι η αυθόρμητη συγκινητική απάντηση που δίνει ο Λάκης Λαζόπουλος όταν ακούει το όνομα Τασούλα. Τα συναισθήματα από την χαρά στη συγκίνηση στο γέλιο και στην χαρμολύπη εναλλάσσονται με ταχύτητα φωτός στο παιχνίδι των γρήγορων ερωτήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024