Μπομπ Ντίλαν: Φωτογραφία του Ian Berry τραβηγμένη το 1964 στο εξώφυλλο του νέου δίσκου
Στις 19 Ιουνίου κυκλοφορεί το «Rough and Rowdy Ways», το καινούργιο LP του Bob Dylan. Η φωτογραφία του εξωφύλλου εντυπωσιάζει: την τράβηξε το 1964 ο 86χρονος σήμερα φωτογράφος Ian Berry, ο οποίος εξομολογήθηκε ότι δεν είναι εξοικειωμένος με τη μουσική του νομπελίστα τραγουδιστή-τραγουδοποιού
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- Η Νικόλ Κίντμαν απαντά με «αγένεια» στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του Babygirl και διχάζει
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Στις 19 Ιουνίου κυκλοφορεί το «Rough and Rowdy Ways», το καινούργιο LP του Bob Dylan. Η φωτογραφία του εξωφύλλου εντυπωσιάζει: την τράβηξε το 1964 ο 86χρονος σήμερα φωτογράφος Ian Berry, ο οποίος εξομολογήθηκε ότι δεν είναι εξοικειωμένος με τη μουσική του νομπελίστα τραγουδιστή-τραγουδοποιού.
«Όπως οι περισσότεροι φωτογράφοι, είμαι οπτικός τύπος» είπε, σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στο Rolling Stone από το σπίτι του στο Σόλσμπερι της Βρετανίας. Εξήγησε ότι έκανε παρέα με ανθρώπους σαν τη Miriam Makeba και ότι τα περισσότερα φωτογραφικά πορτρέτα που έχει κάνει είναι ανθρώπων της κλασικής μουσικής, όπως ο David Askenazi (ο πατέρας του Vladimir Askenazi). Παρ’ όλα αυτά, κολακεύτηκε όταν δέχθηκε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο οποίο του ζητούσαν άδεια να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη φωτογραφία του: «Ενθουσιάστηκα. Εξώφυλλο δίσκου του Dylan είναι μεγάλη φιλοφρόνηση».
Η φωτογραφία δείχνει ένα καλοντυμένο ζευγάρι να χορεύει σε ένα κλαμπ ενώ, πίσω τους, κάποιος σκύβει να δει κάτι σε ένα τζουκ μποξ. Δεν φαίνεται πρόσωπο, αλλά η εικόνα είναι όλο ίντριγκα και ρομάντζο. Ο Berry την τράβηξε σε ένα αντεργκράουντ κλαμπ στην Cable Street, στο Whitechapel, όντας σε αποστολή από την εφημερίδα Observer να φέρει φωτογραφίες που θα εικονογραφούσαν άρθρο για την κουλτούρα των μαύρων στην Αγγλία (το κλαμπ έχει εδώ και πολύ καιρό κλείσει). «Δούλευα πολύ γρήγορα και με κακό φωτισμό, πατώντας το κλικ μιας 35 χιλιοστών κάμερας. Ήξερα ότι κάποια στιγμή έπρεπε να φύγω, γιατί δεν είχα ζητήσει άδεια να είμαι εκεί» εξήγησε.
Δεν θυμόταν τη μουσική που έπαιζε καθώς χόρευε το ζευγάρι τη στιγμή που τράβηξε τη φωτογραφία, αλλά θυμάται ότι τον «τράβηξε» η γυναίκα. «Ανέκαθεν με τραβούσαν οι γυναίκες. Έχω παντρευτεί τρεις φορές. Η κυρία είχε ωραίο σώμα. Και μ’ άρεσε κι η αντιπαράθεση με το τζουκ μποξ» ομολόγησε. Έπαιρνε φωτογραφίες επί 10-15 λεπτά, και η υπομονή των ιδιοκτητών εξαντλήθηκε. «Δίπλα στην είσοδο ήταν καφάσια με μπουκάλια μπύρας κι ο κόσμος άρχισε να μου πετάει μπουκάλια, κι έτσι έφυγα» είπε.
Το τεράστιο φωτογραφικό αρχείο του Berry είναι σήμερα υπό τον έλεγχο του φωτογραφικού πρακτορείου Magnum, το οποίο είχε ήδη έλθει στο παρελθόν σε συμφωνία με την πλευρά του Dylan για χρήση φωτογραφίας σε εξώφυλλο άλμπουμ του (ήταν φωτογραφία ενός νεαρού ζευγαριού που επιδιδόταν σε περιπτύξεις μέσα σ’ ένα αυτοκίνητο. Την είχε τραβήξει το 1959 ο Bruce Davidson και είχε κοσμήσει το εξώφυλλο του άλμπουμ του 2009 «Together Through Life»). Από το Magnum ήλθαν σε επαφή με τον Ian Berry. «Η αρχική φωτογραφία ήταν, φυσικά, ασπρόμαυρη, και ήθελαν να τσεκάρουν αν ήταν εντάξει από μεριάς μου να περάσουν χρώμα σ’ αυτήν. Δεν με πείραζε καθόλου» διευκρίνισε ο Berry.
Αν και ο ίδιος δεν είναι εξοικειωμένος με τη μουσική του Dylan, η σύζυγός του είναι φανατική θαυμάστρια. «Είναι περισσότερο από μένα ενθουσιασμένη (με το εξώφυλλο)» είπε ο φωτογράφος. «Βεβαίως και έχω πολλές φορές ακούσει το «It Ain’t Me Babe» και τα συναφή, αλλά είναι μάλλον οι δικοί της δίσκοι, όχι οι δικοί μου. Μ’ αρέσουν εκείνοι οι τραγουδιστές που μπορώ να ακούω τα λόγια, τραγουδιστές σαν την Joan Armatrading και την Joan Baez».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις