Η επένδυση στη γνώση
Κάθε προσπάθεια να μετατραπούν τα πανεπιστήμια από απλά εκπαιδευτήρια σε θερμοκοιτίδες παραγωγής νέας γνώσης και τεχνολογίας έχει σημασία και να αναδεικνύεται και να υποστηρίζεται.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Με τη χώρα στο δύσκολο σταυροδρόμι ανάμεσα στο κλείσιμο του κύκλου των Μνημονίων και μια μεγάλη οικονομική ύφεση που ήδη κάνει εμφανή τα σημάδια της, το ερώτημα για την επόμενη μέρα γίνεται κυριολεκτικά υπαρξιακό. Είναι σαφές ότι δεν έχει κανένα νόημα να μιλάμε για «επανεκκίνηση» ή για «επιστροφή στην κανονικότητα». Αυτά είναι ξόρκια για να μην κοιτάξουμε κατάματα την πραγματικότητα μιας μεγάλης ιστορικής καμπής που είναι μπροστά μας. Η επόμενη μέρα θα είναι διαφορετική από την προηγούμενη και το ερώτημα είναι τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να είναι μια καλύτερη μέρα. Διαφορετικά θα μιλάμε πάλι για χαμένες δεκαετίες και για χαμένες γενιές και θα μετράμε πληγές.
Και για να είναι καλύτερη η επόμενη μέρα πρέπει να επενδύσουμε σε αυτή. Και ένας από τους καλύτερους τρόπους για να επενδύσουμε στο μέλλον είναι να στηρίξουμε την ανώτατη εκπαίδευση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια δημόσια επένδυση στην Παιδεία κι ένα μεγάλο στοίχημα για το μέλλον
Πολλές φορές υποτιμούμε πόσο σημαντική είναι η ανώτατη εκπαίδευση. Δεν είναι απλώς ότι παράγει επιστήμονες ή «πτυχιούχους». Ούτε μόνο ότι δίνει στους ανθρώπους που σπουδάζουν εκεί μεγαλύτερες δυνατότητες να έχουν ένα καλύτερο μέλλον.
Το πιο σωστό είναι να δούμε τα πανεπιστήμια ως τα μεγάλα εργαστήρια της σκέψης στις σύγχρονες κοινωνίες. Ως τους χώρους όπου μπορούμε να παράγουμε ιδέες, τεχνικές, καινοτομίες, μεθοδολογίες που θα όντως θα φτιάξουν ένα καλύτερο αύριο.
Και για να το κάνουν αυτό χρειάζονται τις κατάλληλες υποδομές. Από τις αίθουσες και τα εργαστήρια, μέχρι εστίες και χώρους φιλοξενίας. Ομως, δεν είναι απλώς «κτίρια». Πιο σωστά είναι οι συνθήκες για να μπορούν να γίνουν πραγματικά οικοσυστήματα γνώσης και καινοτομίας. Να διευκολύνουν την έρευνα και την επικοινωνία, να επιτρέπουν τη συνεχή διεθνή επικοινωνία, να βαθαίνουν τον διάλογο με την κοινωνία, ξεκινώντας από την ίδια την περιοχή στην οποία βρίσκονται ώστε να αποτελούν και φορείς περιφερειακής ανάπτυξης.
Γι’ αυτό και κάθε προσπάθεια να μετατραπούν τα πανεπιστήμια από απλά εκπαιδευτήρια σε θερμοκοιτίδες παραγωγής νέας γνώσης και τεχνολογίας έχει σημασία και να αναδεικνύεται και να υποστηρίζεται.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις