Home MuralFest : Ένα φεστιβάλ με τοιχογραφίες σε κατ’ οίκον καραντίνα
Οι τοιχογραφίες που φιλοτεχνούν οι καλλιτέχνες δρόμου είναι δημόσια έργα τέχνης, αλλά και αυτό άλλαξε με την πανδημία κοροναϊού
Οι τοιχογραφίες που φιλοτεχνούν οι καλλιτέχνες δρόμου είναι δημόσια έργα τέχνης, αλλά και αυτό άλλαξε με την πανδημία κοροναϊού.
Όπως και η πλειονότητα των ομότεχνών της, με την έξαρση της νόσου Covid-19, η με έδρα την Κοπεγχάγη, Jacoba Niepoort ακύρωσε ταξίδια και δημόσια πρότζεκτ και, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Colossal, «όταν επιβλήθηκε η καραντίνα, θέλησα να χρησιμοποιήσω τους χώρους όπου είμαστε όλοι μέσα για να δημιουργήσουμε παράλληλα ατομικά έργα».
Υλοποίησε την ιδέα της και γεννήθηκε το Home MuralFest.
Η ίδια ήρθε σε επαφή με τον Axel Void, ο οποίος έχει βάση το Μαϊάμι και διαχειρίζεται μια καλλιτεχνική πλατφόρμα, στόχος της οποίας είναι να βγάλει την τέχνη έξω από τους συμβατικούς χώρους.
Οι δυο τους, σε συνεργασία με την ομάδα που είναι πίσω από το Void Project, επιμελήθηκαν ένα φεστιβάλ -το βάφτισαν Home MuralFest-, μια συλλογική πρωτοβουλία που έδωσε έμπνευση σε 67 «κοινωνικά αποστασιοποιημένους» καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο να δημιουργήσουν τα τελευταία έργα τους στο καθιστικό του σπιτιού τους, μέσα στο στούντιό τους ή, σε αποθήκες στον κήπο τους.
Οι 67 καλλιτέχνες – μεταξύ των οποίων και ο δικός μας Σταμάτης Λάσκος- δούλεψαν παράλληλα καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου μήνα και δημιούργησαν έργα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους: από μονόχρωμα πουλιά πάνω σε τζάμι παραθύρου μέχρι ζωηρόχρωμες γεωμετρικές επιφάνειες.
Αναγκαστικά, η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο μόνος τρόπος σύνδεσης με αυτά τα έργα, μιας και εκ του φυσικού μπορούν να τα δουν μόνον οι δημιουργοί-κάτοικοι των σπιτιών που ήταν ο «καμβάς».
Βγάζοντας τα έργα αυτά από τη δημόσια σφαίρα, το Home MuralFest υπονομεύει τον τρόπο με τον οποίο, φυσιολογικά, οι θεατές έρχονται σε επαφή με τοιχογραφίες σε τυφλές όψεις κτιρίων.
«Αυτό που με ενδιαφέρει σε αυτό το πρότζεκτ είναι οι καινούργιες απροσδόκητες συνδέσεις στον χρόνο και τον χώρο. Η χρήση αυτού του εικονικού κόσμου με κάποιον δυνητικά πιο παραγωγικό τρόπο, επιτρέποντάς του να εξελιχθεί, βλέποντας τι απρόσμενο μπορεί να προκύψει από αυτό» λέει η Niepoort.
- Κρήτη: Αντί για τα δεσμά του γάμου πέρασαν στον γαμπρό χειροπέδες
- Ο Σπανούλης πλησιάζει στη Μονακό: Η συνάντηση στη Θεσσαλονίκη, το οριστικό deal και το… ΟΑΚΑ
- Το μεγάλο στοίχημα για τον ΣΥΡΙΖΑ μετά την πολύμηνη φουρτούνα
- Η «Famagusta» ρίχνει φως στο επί 20 χρόνια χαμένο ντοκιμαντέρ της Μελίνας Μερκούρη
- Χρυσοχοΐδης: Δεν φαίνεται σύνδεση ανάμεσα σε Αμπελόκηπους και Παγκράτι
- Μητσοτάκης: Προϋπολογισμός με κοινωνικό πρόσημο και θετικές παρεμβάσεις