Αυτά είναι τα κίνητρα στην Ε.Ε. για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Χωρίς ενιαία στρατηγική για την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων και την απόσυρση παλαιότερων ρυπογόνων αυτοκινήτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση παρατηρεί την πρόοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας επιχειρώντας να συγκεράσει ανάγκες και σκοπιμότητες.
- «Στην Τριχωνίδα τέτοιοι σεισμοί έχουν συνέχεια - Χρειάζεται επιτήρηση» - Λέκκας για δόνηση στο Αγρίνιο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Αμερικανικό μαχητικό καταρρίφθηκε κατά λάθος από αμερικανικό καταδρομικό
Η εμφάνιση, για ακόμη μία φορά, στο προσκήνιο των προθέσεων της ελληνικής Πολιτείας να δώσει αμιγώς οικονομικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, e-scooters αλλά και ηλεκτρικών ποδηλάτων επαναφέρει το ζήτημα των διαφορετικών πολιτικών που ακολουθούν οι χώρες της Ε.Ε., με τις περισσότερες από αυτές να μην εφαρμόζουν σχετικά μέτρα.
Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης μόνο 11 από τις 27 χώρες-μέλη προσφέρουν κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, με τις υπόλοιπες να παρέχουν διευκολύνσεις στην χρήση αυτών των αυτοκινήτων όπως, για παράδειγμα, οι εξαιρέσεις από τα τέλη κυκλοφορίας, η κυκλοφορία σε λεωφορειοδρόμους ή σε κλειστά στην κυκλοφορία σημεία των αστικών κέντρων.
Οι χώρες που δεν παρέχουν στους πολίτες τους οικονομικά κίνητρα απόκτησης αυτοκινήτων με μπαταρίες είναι οι: Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Λετονία, Μάλτα, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλία και Σλοβακία.
Στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση κινούνται:
–Στην Αυστρία: έως το τέλος του 2020 προσφέρονται 3.000 ευρώ για την αγορά καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) ή αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου (FCEV) και 1.500 ευρώ για τα Plug-in υβριδικά (PHEV) και τα ηλεκτρικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί συμπληρωματικά ως γεννήτρια (EREV).
-Στο Βέλγιο: το σύστημα κινητροδότησης λειτουργεί διαφορετικά στην πόλη των Βρυξελλών όπου επιδοτείται η απόκτηση ηλεκτρικών, υβριδικών ή αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου από εταιρείες και διαφορετικά στη Φλάνδρα όπου τα κίνητρα αγοράς αφορούν αποκλειστικά επιβατικά και ελαφρά φορτηγά, είτε με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία είτε με κυψέλες καυσίμου.
-Στην Φινλανδία: το οικονομικό κίνητρο φτάνει τα 2.000 ευρώ αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αρκεί η αξία τους να μην υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ.
-Στην Γαλλία: το μικτό σύστημα προβλέπει bonus έως 6.000 ευρώ για την απόκτηση οχημάτων που εκλύουν έως 20 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα και έως 5.000 ευρώ για την αγορά μεταχειρισμένου αμιγώς ηλεκτρικού ή Plug-in υβριδικού αυτοκινήτου με παράλληλη απόσυρση οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας.
-Στην Γερμανία: το περιβαλλοντικό bonus, όπως ονομάζεται, κυμαίνεται από 3.000 έως 6.000 ευρώ ανάλογα με την τεχνολογία (αμιγώς ηλεκτρικό, με κυψέλες καυσίμου, Plug-in υβριδικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί συμπληρωματικά ως γεννήτρια) του οχήματος που θα επιλέξει ο ενδιαφερόμενος.
-Στην Ιρλανδία: το οικονομικό όφελος μπορεί να φτάσει έως τα 5.000 ευρώ για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έως τις 31/12/2021 ενώ το ίδιο ίσχυε μέχρι τα τέλη του προηγούμενου έτους και για τα Plug-in υβριδικά οχήματα.
-Στην Ιταλία: για ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων, τα οποία εκλύουν έως 20 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, έως τις 31/12/2021 παρέχεται οικονομικό όφελος έως 6.000 ευρώ.
-Στην Ρουμανία: η αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πριμοδοτείται με 10.000 ευρώ συν άλλα 1.500 ευρώ αν αυτή συνοδευτεί από την απόσυρση παλαιότερου οχήματος ηλικίας άνω των οκτώ ετών. Αντίστοιχα η απόκτηση νέου υβριδικού μοντέλου πριμοδοτείται με 4.500 ευρώ.
-Στην Σλοβενία: τα οικονομικά κίνητρα κυμαίνονται από 3.000 έως 7.500 ευρώ ανάλογα με την τεχνολογία (Plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά) και τον τύπο (επιβατικό ή ελαφρύ φορτηγό) του οχήματος που επιλέγει ο αγοραστής.
-Στην Ισπανία: τα οικονομικά κίνητρα αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά, αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, Plug-in υβριδικά και οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί συμπληρωματικά ως γεννήτρια, με ποσά έως 5.500 ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα, 6.000 ευρώ για ελαφρά φορτηγά, 8.000 ευρώ για επαγγελματικά οχήματα μεσαίου μεγέθους και 15.000 ευρώ για βαρέως τύπου οχήματα.
-Στην Σουηδία: το οικονομικό όφελος για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος φτάνει τις 60.000 κορώνες (5.650 ευρώ) και για την απόκτηση Plug-in υβριδικού το οποίο εκλύει λιγότερο από 60 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα τις 10.000 κορώνες (940 ευρώ).
Οι σκέψεις για την Ελλάδα
Τις προηγούμενες ημέρες ακούστηκαν διάφορα για τα οικονομικά κίνητρα που πρόκειται να δοθούν από την Πολιτεία, η οποία ωστόσο δεν φαίνεται να έχει καταλήξει ούτε στο ύψος των παροχών -πέρα από την μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, τέλους ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας που υφίστανται ήδη- ούτε στις ακριβείς κατηγορίες των οχημάτων που θα αφορούν, θεωρώντας ότι ενδεχομένως τον επόμενο μήνα θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις.
Μιλώντας σχετικά με αυτό σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ με αντικείμενο την «Πράσινη Ατζέντα της Κυβέρνησης» ο κ. Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επεσήμανε σχετικά:
«Για την ηλεκτροκίνηση έχουμε ξεκινήσει και εργαζόμαστε από το φθινόπωρο μαζί με τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών και δεν αποκλείεται ακόμα και μέσα στον Ιούνιο να παρουσιαστεί για διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Νομίζω ότι βασικό στην ηλεκτροκίνηση είναι να υπάρχουν οι υποδομές φόρτισης. Παράλληλα, στο σχεδιασμό μας έχουμε αποφασίσει να υπάρχει ένα ειδικό κρατικό πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση.
Έχουν βρεθεί τα χρήματα που θα προέλθουν από το Ταμείο των Ρύπων και θα είναι αρκετά. Με αυτά θα κινητροδοτηθεί η αγορά, όχι μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ηλεκτρικών σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή από την αξία του αυτοκινήτου. Θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων.
Συγκριτικά με την επιδότηση από το κράτος για την αγορά ηλεκτρικού ΙΧ, η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Θέλουμε οι νέοι να είναι πρωταγωνιστές στο πέρασμα στη νέα εποχή. Τα ηλεκτρικά ΙΧ, σκούτερ και ποδήλατα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά στοιχείο της νέας εποχής».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις