Alex Sid: Αν έγραφα μουσική για την πανδημία θα συμβόλιζε την ενότητα του κόσμου
Ο Alex Sid έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό από το τραγούδι «Μάτια κλειστά» που έντυσε μουσικά της Άγριες Μέλισσες
- Τι γνωρίζουμε για τις εκρήξεις μπροστά στο Ανώτατο Δικαστήριο της Βραζιλίας - Νεκρός ο δράστης
- Σημάδια κόπωσης εμφανίζει ο τουρισμός στη Μύκονο – Ποια νησιά κινούνται ανοδικά
- Έξι στρατιώτες του Ισραήλ νεκροί σε μάχη στον Λίβανο, τουλάχιστον οκτώ θύματα σε ισραηλινούς βομβαρδισμούς
- Πολυτεχνείο 1973: Η εξέγερση ενάντια στη Χούντα ξεκινά
Ο Alex Sid έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από το τραγούδι «Μάτια κλειστά» που έντυσε μουσικά της Άγριες Μέλισσες.
Ο κατά κόσμον Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος ζει και εργάζεται εδώ και χρόνια στο Λονδίνο και η μουσική του έχει ακουστεί σε πετυχημένη κινηματογραφικές θεατρικές και τηλεοπτικές παραγωγές.
Μετά τα «Μάτια Κλειστά» και «Κάθε Δειλινό», ο ταλαντούχος τραγουδοποιός παρουσιάζει ένα δραματικό τραγούδι, για τις εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις του καθενός μας. Και αυτή τη φορά, ο Alex Sid συνθέτει μοναδικά, με την κιθάρα, τη μαντόλα, τον μπαγλαμά και τα κρουστά να πλαισιώνουν αριστοτεχνικά τη δυνατή ερμηνεία του, ενώ τους εμπνευσμένους στίχους γράφει η Ουρανία Πατέλλη.
Το «Αερικό» μαγνήτισε αμέσως τις εντυπώσεις του κοινού στο πρόσφατο νέο επεισόδιο της σειράς «Άγριες Μέλισσες», καθώς συνόδευσε μουσικά τη «μαύρη νύχτα» στο τηλεοπτικό Διαφάνι, το οποίο προετοιμάζεται για έναν νέο «εμφύλιο» τη στιγμή που στις κρεβατοκάμαρες πολλών ηρώων εκτυλίσσονται προσωπικοί «πόλεμοι».
Περιμένατε την υποδοχή που είχαν στο κοινό των Άγριων Μελισσών τα τραγούδια σας;
Η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα καθόλου. Τα τραγούδια του καθενός είναι θέμα προσωπικό και το κοινό πάντα απρόβλεπτο αφού επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Ήταν η πιο ευχάριστη μου έκπληξη για το τελος του 2019.
Η σύνθεση για μια ταινία ή τηλεοπτική σειρά απαιτεί ιδιαίτερη αρμονία της μουσικής με την εικόνα. Είναι μια συνθήκη που σας δυσκολεύει ή σας περιορίζει όταν γράφετε μουσική επένδυση;
Οι εικόνα πάντα θέτει κάποια όρια από μόνη της και αυτό σίγουρα σε περιορίζει. Η μουσική πρέπει να αφήνει την αφήγηση να αναπνέει και όταν βρεθεί ο ήχος της ταινίας οι περιορισμοί γίνονται πλέον ευκαιρίες να εκφραστούν καινούρια συναισθήματα. Οπότε και η εικόνα παύει να είναι περιοριστική. Επίσης η εικόνα σε διευκολύνει με την ατμόσφαιρα που δημιουργεί από μόνη της και η μαγεία γίνεται όταν η μουσική αποκωδικοποιεί την εικόνα και φέρνει στην επιφάνεια συναισθήματα που μπορεί η εικόνα από μόνη της να μην προκαλούσε.
Έχετε ζήσει χρόνια στο Λονδίνο, όπου εργαστήκατε ως μηχανικός ήχου σε πολλές παραγωγές. Οι διαφορές από την αντίστοιχη ελληνική αγορά ποιες είναι;
Η μεγαλύτερη διαφορά έχει να κάνει με τον προϋπολογισμό που διατίθεται για τον ήχο και την μουσική μιας παραγωγής. Στην περίπτωση του ήχου οι ελληνικοί μικρότεροι προϋπολογισμοί έχουν ως αποτέλεσμα οι ομάδες ήχου να είναι πολύ μικρότερες από της αντίστοιχες του εξωτερικού (1-5 άτομα στην Ελλάδα αντί για 6-40 στο εξωτερικό).
Αν σας ζητούσαν να γράψετε μουσική και τραγούδια για μια ταινία που θα περιέγραφε την επέλαση της πανδημίας, τι στοιχεία θα είχε;
Θα προσπαθούσα να βρω τον ‘ήχο’ της πανδημίας. Ίσως κάποιον ήχο που να συμβολίζει την παρακμή. Εξαρτάται φυσικά από το σενάριο, αλλά νομίζω θα χρειαζόταν ένα θέμα για τον φόβο του κόσμου και ένα θέμα για την αγάπη και την ελπίδα. Ένα τραγούδι θα ήθελα να τραγουδιέται από χιλιάδες κόσμο όπως για παράδειγμα θα γινόταν σε μια πορεία ή συγκέντρωση αλλά χαμηλόφωνα. Σαν πορεία πνευματικού χαρακτήρα, κάτι που να συμβολίζει την ενότητα του κόσμου.
Πείτε μου μερικές αγαπημένες επιλογές για ακρόαση στο σπίτι τις ημέρες της καραντίνας.
Μουσική μόνο με πιάνο από τον Tristan Eckerson
Bach Cello Suite No.1
Xavier Rudd – Spirit Bird
Olafur Arnalds – Living Room Songs
Michael Kiwanuka – Love & Hate
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις