Πλήθος καταγγελιών για προβλήματα σε διαδικτυακές αγορές
Oι καταναλωτές καταγγέλλουν ότι δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ήδη προπληρώσει, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με το κατάστημα, ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
- H ιστορία του καθηγητή που εφηύρε το μπάσκετ για να κρατά τους μαθητές του σε φόρμα τον χειμώνα
- ΠΑΣΟΚ: Όσους Βελόπουλους και αν χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση, οι πολίτες δεν αποπροσανατολίζονται
- Όγδοη σορός εντοπίστηκε σε παραλία της Γαύδου
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης μπέρδεψε τους μπλε φακέλους στο υπουργικό, διαβάζοντας αυτούς του… 2019
Αποδέκτες μεγάλου αριθμού παραπόνων και καταγγελιών σχετικά με προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με τις διαδικτυακές αγορές τους, ιδίως προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κινητών τηλεφώνων, τάμπλετ, φορητών υπολογιστών, κ.λπ.) δηλώνουν ότι γίνονται οι οργανώσεις καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ και ΠΟΜΕΚ – Η Παρέμβαση.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι καταναλωτές καταγγέλλουν ότι δεν παραλαμβάνουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ήδη προπληρώσει, δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με το κατάστημα, ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αλλά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Συχνά τα προϊόντα αυτά διατίθενται προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα «προϊόντα-κράχτες».
Η ΕΚΠΟΙΖΩ γνωστοποιεί ότι παρενέβη για το θέμα αυτό, με αφορμή καταγγελίες καταναλωτών για ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία εφαρμόζουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, με σκοπό την προσέλκυση πελατών και την εξαπάτησή τους, εκμεταλλευόμενες των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από την υγειονομική κρίση.
Ήδη, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει επιβάλει διοικητικά πρόστιμα σε έξι ηλεκτρονικά καταστήματα συνολικού ύψους 630.000 ευρώ ενώ προέβη σε καταγγελία για ένα ακόμα ηλεκτρονικό κατάστημα, για το οποίο έχει λάβει τις τελευταίες μέρες πλήθος καταγγελιών και ζητά την επιβολή διοικητικών κυρώσεων και την επιστροφή των ποσών που παράνομα παρακρατεί από τους καταναλωτές.
Συμβουλές
Η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί όταν παραγγέλνουν ένα προϊόν και ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για να αποφύγετε τις παγίδες της αγοράς;
- Να επιλέγετε να κάνετε τις αγορές σας από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα, και να προσέχετε (επωνυμία, έδρα, αριθμός εμπορικού μητρώου, ψηφιακό πιστοποιητικό, επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει η επιχείρηση πώλησης και άλλα στοιχεία επικοινωνίας όπως αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, κτλ.). Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί, και μάλιστα αποτελεί ένδειξη απάτης.
Επίσης να προσέχετε:
- Τα χαρακτηριστικά των προϊόντων, τιμή, νόμισμα, τρόπος πληρωμής, επιπλέον προβλεπόμενα έξοδα, πιθανοί φόροι και δασμοί.
- Τον τρόπο και χρόνο παράδοσης του προϊόντος.
- Τις περιπτώσεις γεωγραφικού αποκλεισμού (περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες) και προσεκτικός έλεγχος της πολιτικής επιστροφών.
- Τις προσφερόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση και το μηχανισμό επίλυσης διαφορών.
- Τους όρους ασφάλειας, απορρήτου και προστασίας προσωπικών δεδομένων.
- Να είστε ιδιαίτερα υποψιασμένοι όταν βλέπετε χαμηλές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
- Προσοχή! Να προτιμάτε να πληρώνετε με αντικαταβολή και όχι να προκαταβάλετε το ποσό.
- Διαβάστε τους όρους της σύμβασης, θα πρέπει να είναι γραμμένοι σε απλή και κατανοητή γλώσσα και να είναι προσβάσιμοι.
- Επιλέξτε με προσοχή τα προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε. Πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος να είναι σαφή, αληθή και εύκολα να μπορείτε να τα δείτε.
- Να δίνετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα προσωπικά σας στοιχεία για τη συναλλαγή.
- Να περιμένετε να ολοκληρωθούν όλα τα βήματα της παραγγελίας. Δεν δίνετε νέα εντολή πιστεύοντας ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία, διότι μπορεί να κάνετε διπλή παραγγελία.
- Ελέγξτε ότι λάβατε επιβεβαίωση της συναλλαγής, μέσω e-mail.
- Αποθηκεύστε ή εκτυπώστε την επιβεβαίωση της συναλλαγής και τους όρους επιστροφών.
- Εάν προβλέπεται επιπλέον χρέωση για την επιλογή συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, η χρέωση αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει το πραγματικό κόστος.
- Προεπιλεγμένες κρυφές χρεώσεις είναι παράνομες.
- Προτιμήστε προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.
- Για αγορές είναι προτιμότερες οι προπληρωμένες δικτυακές υπηρεσίες, καθώς παρέχονται από εταιρείες φερέγγυες και σοβαρές που προσφέρουν αποζημίωση σε περίπτωση εξαπάτησης.
- Να ζητάτε πάντα εγγύηση για το προϊόν που παραγγείλατε.
- Να μην ξεχνάτε ότι έχετε το δικαίωμα της υπαναχώρησης, δηλαδή να επιστρέψετε το προϊόν που αγοράσατε και να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας.
- Νέα Αριστερά: Επίσκεψη Στη δομή προσφύγων Μαλακάσας – Παρέδωσε δώρα και υλικά για τους 210 ανήλικους που διαμένουν
- Ρωσία: Εθελοντές ζητούν άμεση βοήθεια από τον Πούτιν για την πετρελαιοκηλίδα στη Μαύρη Θάλασσα
- Ο Πιρς Μόργκαν αποκάλεσε αηδιαστικό το κοινό του «SNL» επειδή χειροκρότησε τον Λουίτζι Μαντζιόνε
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις