Συνήγορος του Καταναλωτή: Η Βουλή ανανέωσε τη θητεία του Λ. Ζαγορίτη
Με τις θετικές ψήφους ΝΔ και Ελληνικής Λύσης, ανανεώθηκε από την Επιτροπή Θεσμών της Βουλής η θητεία του Λευτέρη Ζαγορίτη στη θέση του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Αρνητική ψήφο έδωσε το ΚΙΝΑΛ, παρών ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΜέΡΑ25 και ΚΚΕ. Πολλαπλασιάστηκαν οι καταγγελίες που έφτασαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή την περίοδο της πανδημίας
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Δεκτή κατά πλειοψηφία έγινε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η ανανέωση της θητείας του Λευτέρη Ζαγορίτη στη θέση του Συνήγορο του Καταναλωτή.
Ανάγκη ενίσχυσης με προσωπικό
ΝΔ και Ελληνική Λύση τάχθηκαν υπέρ της νέας θητείας του κ. Ζαγορίτη, το ΚΙΝΑΛ έδωσε αρνητική ψήφο ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών».
Μιλώντας στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών, ο κ. Ζαγορίτης τόνισε την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Ανεξάρτητης Αρχής, με 7 ειδικούς επιστήμονες και 8 διοικητικούς υπαλλήλους, καθώς όπως είπε, τα τελευταία χρόνια έχει τριπλασιαστεί ο αριθμός των υποθέσεων που επιλαμβάνεται μετά από καταγγελίες καταναλωτών.
Πολλαπλασιάστηκαν οι καταγγελίες στην πανδημία
Όπως ανέφερε ο κ. Ζαγορίτης, «ιδιαίτερα αυτή τη περίοδο, μετά τη κρίση της πανδημίας του κοροναϊού οι υποθέσεις που φθάνουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή έχουν πολλαπλασιαστεί».
Ο κ. Ζαγορίτης υπεραμύνθηκε του έργου του Συνηγόρου του Καταναλωτή, επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν συγκεκριμένα, μετρήσιμα και απτά αποτελέσματα και αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».
«Το πρώτο τετράμηνο του 2020 έφθασαν σχεδόν στις 5.000 οι καταγγελίες καταναλωτών όταν όλο το 2013 ήταν συνολικά 4.372», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων
Πρόσθεσε ακόμα ότι η αποτελεσματικότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτή αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων, που δεν ξεπερνά σε χρόνο τους τρεις μήνες, έφθασε στο 83,17% και από αυτές το 71,5% επιλύθηκαν υπέρ των καταναλωτών και μόνο το 11,5% υπέρ του προμηθευτή. Σημείωσε δε, ότι το 96% των προμηθευτών μπαίνει στη διαδικασία διαμεσολάβησης και αυτό, όπως είπε, είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης και του κύρους της Αρχής.
«Η Ανεξάρτητη Αρχή δεν είναι αόρατη, ήταν, είναι, και θα είναι και στο μέλλον, παρούσα. Ενημερώνει, αποτρέπει αλλά και φωνάζει εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα αισχροκέρδειας ώστε ο καταναλωτής που είναι ο αδύναμος κρίκος να βρει συμπαράσταση», τόνισε.
Για την αισχροκέρδεια αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου
Παράλληλα, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, διευκρίνισε ότι η Αρχή ασχολείται με την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών και δεν μπορεί να επιβάλει κυρώσεις. Προσέθεσε δε ότι «για φαινόμενα αισχροκέρδειας ή υπερτιμολογήσεων, αρμόδια για να τα αντιμετωπίσει είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνης Γεωργιάδης, υπογράμμισε ότι από τις 13 Μαρτίου που λήφθηκαν τα πρώτα μέτρα για τον Covid 19 και μέχρι σήμερα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή έχει προβεί σε 4.700 ελέγχους σε εκατοντάδες επιχειρήσεις και έχει επιβάλει πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις