Μια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα μου κέντρισε το ενδιαφέρον και με έφερε κοντά τους για περισσότερες πληροφορίες αλλά και λεπτομέρειες που λειτουργούν ως το απαραίτητο και αναγκαίο «αλατοπίπερο». Η ανάρτηση είχε, δίχως άλλο, και έναν χαρακτήρα γλυκιάς προειδοποίησης: «Oι καλοκαιρινές διακοπές του 2020 θα είναι σίγουρα διαφορετικές. Πλέοντας σε αχαρτογράφητα νερά και προσπαθώντας να λάβουν πολλές παραμέτρους υπόψη, οι ελληνικές οικογένειες και οι εργαζόμενοι γονείς καλούνται να «συν-ταιριάξουν» πολλά και ανόμοια κομμάτια ενός παζλ».

Οι «δράστες» της ανάρτησης ήταν 4 εταιρείες από τον χώρο του τουρισμού. Τέσσερις βραβευμένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παροχή εξατομικευμένων ταξιδιωτικών υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών που, εν μέσω πανδημίας, ένωσαν τις δυνάμεις τους και την εμπειρία τους για να παρέχουν τις εκλεκτές υπηρεσίες τους για πρώτη φορά σε ελληνικό κοινό, αξιοποιώντας, όπως οι ίδιοι τονίζουν, τα «δυνατά» σημεία του καθενός. Πάνω από όλα όμως, οδηγήθηκαν σε μία καινοτόμα και πρωτοποριακή συνεργασία έχοντας κοινή θεώρηση αναφορικά με το Ταξίδι και ένα κοινό όραμα για την ελληνική Φιλοξενία, για την πραγμάτωση του οποίου, όπως υποστηρίζουν, η κρίση της πανδημίας μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μπορούμε να έχουμε διαφορετικό τουρισμό

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η ΜΑΜΑΚΙΤΑ, η Travel 12, η Greekly και το Daphnes Club έχουν ξεχωρίσει για τις προτάσεις τους και έχουν βραβευτεί στα Tourism Awards του 2018 και του 2019. Πρόκειται για νέους επαγγελματίες, πραγματικούς περιηγητές, που ο καθένας από το δικό του πόστο υπηρετεί ποικίλες διαστάσεις της ποιοτικής και αυθεντικής ελληνικής εμπειρίας και φιλοξενίας.

Εχουν όμως όλοι τους ένα κοινό: απευθύνονται στους ανεξάρτητους ταξιδιώτες, γνωστούς στην τουριστική γλώσσα ως FITs. Κατά το πρότυπο των ταξιδιωτικών συμβούλων του εξωτερικού, εργάζονται απευθείας με τους επισκέπτες που ταξιδεύουν κατά μόνας ή μόνο με την οικογένειά τους. Καθημερινή έγνοια τους να αντιληφθούν τις ιδιαιτερότητες του κάθε ταξιδιώτη, να έχουν βαθιά γνώση κάθε τόπου και να καλλιεργούν το ένστικτο που τους επιτρέπει να συνδυάζουν τον προορισμό με το ταξιδιωτικό προφίλ του κάθε επισκέπτη, συστήνοντας αυθεντικές εμπειρίες μακριά από τον μαζικό τουρισμό.

Τα πρόσωπα του εγχειρήµατος

Η ΜΑΜΑΚΙΤΑ ξεκίνησε από τρεις μαμάδες, την Ελένη Φωτίου, την Ιφιγένεια Λαναρά και την Εύη Κατσιγιάννη και εστιάζει στο οικογενειακό ταξίδι. «Δεν θέλω να ακουστεί άσχημα, αλλά ο κορωνοϊός έφερε πολλά θετικά στη ζωή μου», γράφει σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η Ελένη Φωτίου. «Ο τουρισμός δέχτηκε καίριο πλήγμα, περισσότερο από κάθε άλλο τομέα της οικονομίας και αυτό θα φανεί μετά την τουριστική σεζόν στην ελληνική αγορά. Ομως ποιου τουρισμού; Μήπως αυτού που ήταν να «τελειώσει» ούτως ή άλλως;», αναρωτιέται. Διεθνολόγος με επαγγελματική εμπειρία στα κέντρα λήψης πολιτικών αποφάσεων εξωτερικής πολιτικής εντός και εκτός Ελλάδας, βλέπει τα πάντα σαν μια ευκαιρία προς το καλύτερο.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, μετά από πρόταση του Τάσου Μυλωνά, ιδρυτή της Travel12, οι 4 εταιρείες προχώρησαν σε συνεργασία προκειμένου να παρέχουν τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Ο Τάσος Μυλωνάς θεωρεί τις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, ως καθοριστικές για την ανάδειξη του φυσικού και πολιτισμικού πλούτου της χώρας μας.

Αφησε τη διευθυντική του θέση στην Εθνική Τράπεζα για να ιδρύσει την Travel12 για να βρει το «μικρό» και «ποιοτικό», το «προσωπικό», όπως λέει. «Επικοινωνούμε με κάθε πελάτη προσωπικά (κάτι που στην Τράπεζα ήταν αδύνατο) με στόχο το πλέον ποιοτικό και αρμονικό αποτέλεσμα, που σέβεται τον πελάτη, το περιβάλλον και την κοινωνία».

Η Δάφνη Μαυρομμάτη είναι οικοδέσποινα του Daphnes Club, ενός μικρού οικογενειακού ξενοδοχείου στην Κορινθία και freelance δημιουργός online και offline ταξιδιωτικού περιεχόμενου. Εχει σπουδάσει Μετάφραση και Ευρωπαϊκή Πολιτική, μιλάει 7 γλώσσες και έχει ζήσει σε 7 διαφορετικές χώρες. Συμμετέχει ενεργά σε πολλές συλλογικές δράσεις τουριστικού, πολιτιστικού και περιβαλλοντικού προσανατολισμού. Αγαπάει τις πρωινές θαλασσινές βουτιές, την ιστιοπλοΐα και το χειμερινό σκι.

«Μπορεί αυτή η πανδημία να κατάφερε καίριο πλήγμα στο μαζικό τουρισμό. Ομως όχι στον τουρισμό όπως τον αντιλαμβανόμασταν πάντα εμείς. Θα μπορούσα να πω κατά κάποιον τρόπο ότι η νέα αυτή εποχή κατοχυρώνει σε όλους εμάς με την ίδια αντίληψη τη θέση που πάντα υπηρετούσαμε και θέλαμε να υπηρετούμε. Γιατί τι νόημα έχει το ταξίδι με τον τρόπο που γινόταν μέχρι τώρα; Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν έχει νόημα ούτε για τον προορισμό, ούτε για τον ταξιδιώτη μία selfi στη Ακρόπολη», συνοψίζει.

Ο Νίκος Αϊβατζίδης μεγάλωσε ανάμεσα σε μουσικούς. Πριν 15 χρόνια άρχισε να ερωτεύεται την Ελλάδα και πριν 10 να σχεδιάζει εκδρομές, ιδρύοντας την Greekly. Μια ταξιδιωτική κοινότητα ανοικτή στις ιδιαιτερότητες και επιθυμίες κάθε ανθρώπου ή ομάδας ανθρώπων, με πολυθεματική και ισορροπημένη διαδοχή εμπειριών. «Αφού μας αρέσει να συνδυάζουμε γεύσεις όταν αγοράζουμε παγωτό, γιατί να μην το κάνουμε και στα ταξίδια μας;», αναρωτιέται καθώς αναπτύσσει την ολιστική προσέγγισή του αναφορικά με το ταξίδι.

Ο Ταξιδιώτης που γίνεται Περιηγητής

Το ταξίδι, σύμφωνα με παγκόσμιες μελέτες, είναι αφορμή για μάθηση, και όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν το Ευ Ζην μέσα από αυτό. Επιστρέφουμε λοιπόν στην εποχή των περιηγητών, όπου ο ταξιδιώτης γίνεται περιηγητής, ίσως όλο και πιο μοναχικός και αναζητά μία ολοκληρωμένη εμπειρία, ευεξία, καλύτερη υγεία, καλή διατροφή, άθληση και δραστηριότητα για να αποτοξινωθεί από τους ρυθμούς της πόλης και να επανέλθει σε ένα ρυθμό ζωής εγγύτερα στον φυσιολογικό. Slow travel ή «αργό ταξίδι» φαίνεται να είναι η τάση στον τουρισμό. Που σίγουρα είναι σύμφωνη με τις αρχές της βιωσιμότητας και της αειφορίας, το σεβασμό στην τοπική κοινωνία και οικονομία, και πάνω από όλα με την περιβαλλοντική συνειδητοποίηση, ζητούμενα που τώρα ο κορωνοϊός ανέδειξε ως ακόμα πιο επιτακτικά.

Ολες οι προτάσεις του project «Ελλάδα… Ασφαλώς» βασίζονται στη μετακίνηση με ιδιωτικό όχημα και περιλαμβάνουν φιλική στις οικογένειες διαμονή με βασική παράμετρο την ιδιωτικότητα και μοναδικές private εμπειρίες και δραστηριότητες για όλη την οικογένεια ή μόνο για ενηλίκους με παράλληλες δράσεις δημιουργικής απασχόλησης για τα παιδιά. Σεφ στο σπίτι, catering με τοπικές νοστιμιές, private πικνίκ με θέα, καλλιτεχνικές δράσεις στη φύση, φωτογράφιση με drones, αλλά και οργάνωση μετακινήσεων από επαγγελματία οδηγό είναι μόνο μερικές από τις πρόσθετες παροχές, που έχει σχεδιάσει η ομάδα του «Ελλάδα… Ασφαλώς». Μπορείτε να δείτε όλα τα ταξιδιωτικά πακέτα για οικογένειες εδώ: https://mamakita.gr/ellada-asfalws/

Οι ιδιαιτερότητες του φετινού καλοκαιριού

Σε μία από τις αναρτήσεις της πρωτοβουλίας των «4» διαβάζω: «Τι περιμένετε αλήθεια από το φετινό καλοκαίρι; Αναρωτιέστε πώς θα είναι οι διακοπές σας δεδομένων των περιοριστικών μέτρων; Πώς θα ξενοιάσουν τα παιδιά που έχουν κλειστεί τόσο καιρό στο σπίτι και πώς θα μπορέσουν να δουν τους κοντινούς τους φίλους; Εσείς πώς άραγε θα χαλαρώσετε μετά από μια τέτοια περίοδο υψηλών απαιτήσεων; Ή πώς θα συνεχίσετε να τηλε-εργάζεστε ενώ η υπόλοιπη οικογένεια κάνει διακοπές; Σας έλειψαν – περισσότερο από όλα ίσως – οι εκδρομές στη φύση; Και πώς θα χαρείτε το ελληνικό καλοκαίρι με ανεξαρτησία, ιδιωτικότητα και πρωτίστως ασφάλεια;». Δικό τους είναι και το κείμενο που ακολουθεί: «Απολαύστε τις χρυσές αμμουδιές του Ιονίου εκεί που οι ελαιώνες συναντούν τη θάλασσα στη Μεσσηνία. Χαρείτε τη δροσιά του βουνού μέσα στα έλατα και παρασυρθείτε από τη μαγεία της φύσης στα ορεινά μονοπάτια της Αρκαδίας. Εξερευνήστε τον άγνωστο Κορινθιακό κόλπο και τα δελφίνια του στην πιο φιλική στα παιδιά εκδοχή του στην Κορινθία. Κάντε ένα ταξίδι στο χρόνο στα κάστρα της Νότιας Πελοποννήσου. Ανακαλύψτε τις πιο απόμερες φυσικές ομορφιές και τον πολιτιστικό πλούτο της μυθικής Αργολίδας. Κολυμπήστε σε κρυστάλλινα νερά και ζήστε την αυθεντικότητα και την απλότητα στα χωριά της Μάνης και κάντε αυτό το καλοκαίρι ακόμα πιο διαφορετικό και αξέχαστο!».

Οι προτάσεις των «4»

Αν θέλετε να μάθετε κάτι παραπάνω για τις προτάσεις των «4» έχω συγκεντρώσει εδώ ορισμένες από εκείνες για προορισμούς της ελληνικής περιφέρειες. Πρόκειται για προτάσεις που έχουν δημοσιευθεί και είναι δημόσια προσβάσιμες. Εχουμε και λέμε:

«Για φέτος προτείνουμε την Πελοπόννησο, γιατί το ταξίδι με αυτοκίνητο και η ανεξαρτησία των μετακινήσεων είναι ζητούμενο. Η Πελοπόννησος συνδυάζει φυσική ομορφιά, πολιτισμικό πλούτο και ευκαιρίες για οικογενειακή διασκέδαση. Εχουμε όλοι καλή γνώση του τόπου και έμπιστους τοπικούς συνεργάτες, με τους οποίους παρέχουμε πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στη «σωστή τιμή» με αξιοπιστία και ασφάλεια» εξηγεί ο Τάσος από την ΤRAVEL 12 αναφορικά με τους προορισμούς που έχουν επιλέξει και τις υπηρεσίες που έχουν συμπεριλάβει.

«Εχουμε επιλέξει για τη διαμονή βίλες ή αυτόνομες κατοικίες και μία πληθώρα exclusive δραστηριοτήτων, τις οποίες – πιστεύω ότι – οι περισσότεροι Ελληνες δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν. Τις προσαρμόσαμε στα ενδιαφέροντά τους και σε προσιτές τιμές. Και επειδή είμαστε όλοι γονείς και εργαζόμενοι, γνωρίζουμε τις ανάγκες. Θα είναι όλα οργανωμένα για να είναι το ταξίδι… διακοπές και για τους γονείς», προσθέτει η Δάφνη από το DAPHNES CLUB.

«Η Πελοπόννησος, οι αυθεντικές εμπειρίες και η αληθινή επαφή με τη φύση είχαν την τιμητική τους από την αρχή», αναφέρει ο Νίκος από την Greekly. «Η ιδιαίτερη περίοδος που όλοι βιώνουμε και οι πρώτες συζητήσεις με τους αγαπητούς συνεργάτες της ομάδας ανέδειξαν ότι τώρα πιο πολύ από ποτέ, πρέπει να εστιάσουμε στην αειφόρο κατεύθυνση του ποιοτικού τουρισμού».

«Γνωριστήκαμε στα Tourism Awards 2018 όπου βραβευτήκαμε κι εκεί έπεσε ο σπόρος της μεταξύ μας συνεργασίας. Εχουμε κοινό αξιακό κώδικα και ως άτομα και ως εταιρείες. Πιστεύουμε στον τουρισμό που σέβεται το περιβάλλον, την τοπική κοινωνία και οικονομία, και στο αυθεντικό ταξίδι που θεραπεύει την ψυχή και το σώμα και ενισχύει τους οικογενειακούς δεσμούς», συμπληρώνει η Ελένη από τη MAMAKITA.