Η σιωπηλή Τρίτη, η περίπτωση Virgil Abloh και τα λογότυπα της ταραχής
Ο κόσμος της μόδας δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε ό,τι συμβαίνει σε ένα από τα μεγάλα κέντρα της δραστηριότητας του. Το επίκεντρο των νυχτερινών λεηλασιών ήταν η Πέμπτη Λεωφόρος της Νέας Υόρκης αλλά και η περιοχή του Σόχο με διάφορα πολυτελή καταστήματα.
- Πώς τα δεδομένα που συλλέγει η Ουκρανία θα εκπαιδεύσουν την ΑΙ του πολέμου
- Ακριβότερο και φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι - Αναλυτικοί πίνακες
- Επίθεση με μαχαίρι σε δημοτικό σχολείο στο Ζάγκρεμπ - Ένας μαθητής νεκρός και 7 τραυματίες
- Ολα όσα πρέπει να ξέρετε για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» – Οδηγός με 32 ερωταπαντήσεις
Ο κόσμος της μόδας δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια σε ό,τι συμβαίνει σε ένα από τα μεγάλα κέντρα της δραστηριότητας του. Το επίκεντρο των νυχτερινών λεηλασιών ήταν η Πέμπτη Λεωφόρος της Νέας Υόρκης αλλά και η περιοχή του Σόχο με διάφορα πολυτελή καταστήματα.
Οι διαδηλωτές του κινήματος Black Lives Matter δεν ήταν μόνοι. Μαζί τους μετακινήθηκε μάζα εξαγριωμένου πλήθους που έσπαγε βιτρίνες αδειάζοντας τα καταστήματα από τα εμπορεύματά τους. Τα αθλητικά παπούτσια, οι τσάντες, τα ρολόγια ήταν στην κορυφή των επιθυμιών τους. Και σε αυτό το σημείο ενεπλάκη ο σταρ της μόδας του streetwear, Virgil Abloh, ιδρυτής της συλλογής Off_White και καλλιτεχνικός διευθυντής των ανδρικών συλλογών του Louis Vuitton.
Ο Abloh στο λογαριασμό του στο Instagram εξέφρασε με το γνωστό αποφθεγματικό του ύφος: «streetwear is dead» αντιδρώντας αρνητικά στο άδειασμα καταστημάτων, ορισμένα από τα οποία τα είχαν δημιουργήσει μαύρα «αδέλφια» του. Λίγες ώρες αργότερα ο σταρ σχεδιαστής έγινε στόχος επιθετικών σχολίων και η αγάπη των θαυμαστών του που εδώ και χρόνια σχημάτιζαν ουρές για να αγοράσουν τα Off_White φούτερ των 500 δολαρίων μετατράπηκε σε θυμό για τον σχεδιαστή που εκμεταλλεύεται την αφρο-αμερικάνικη κουλτούρα για το προσωπικό του κέρδος .
Καθώς όμως οι ώρες περνούσαν και η κρίση εξαπλωνόταν και σε άλλες πόλεις και δρόμους, οι πρωταγωνιστές από άλλα σημεία της μόδας έπαιρναν θέση και γέμιζαν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με τις απόψεις τους. Ο σχεδιαστής Μαρκ Τζέηκομπς παρόλο που κάποια από τα καταστήματά του λεηλατήθηκαν σχολίασε : «τα εμπορεύματα ξαναγίνονται, όχι όμως οι ζωές των ανθρώπων». Η Άννα Γουίντουρ ανέβασε στο vogue.com την άποψή της για την κρίση ηγεσίας που έχει προκαλέσει η στάση του Τραμπ και καλεί τον Τζο Μπάϊντεν να ορίσει άμεσα για αντιπρόεδρό του οπωσδήποτε μία μαύρη γυναίκα.
Ο Instagram λογαριασμός Diet Prada, με ρόλο ηθικής αστυνομίας της μόδας ζητούσε από τους μεγάλους ομίλους πολυτέλειας και από τους συνεργαζόμενους fashion bloggers να λάβουν υπόψη τους το κύμα των ταραχών στις αμερικανικές πόλεις και να μην κλείνονται μόνο στην ατζέντα της προβολής των προϊόντων της σαιζόν.
Η Εμανυέλ Αλτ , διευθύντρια στη γαλλική Vogue ανέβασε στο Instagram μία φωτογραφία δύο σφιγμένων χεριών (λευκό-μαύρο) σχολιάζοντας «αυτό που συμβαίνει στον κόσμο είναι καταστροφικό. Ντρέπομαι που το 2020 υπάρχουν ακόμη τέτοια θέματα να αντιμετωπίσουμε, #blacklivesmatter ».
Ο σχεδιαστής του οίκου Valentino , Πιερ Πάολο Πιτσιόλι συντονίζεται με το συμβολισμό της μαύρης εικόνας του σημερινού #BlackoutTuesday παραθέτοντας τη φράση του Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ: «Κάποτε έρχεται η στιγμή που πρέπει κανείς να πάρει θέση και η οποία δεν έχει να κάνει με το ασφαλές, το πολιτικό ή το δημοφιλές . Αλλά πρέπει να την πάρει αυτή τη θέση επειδή η συνείδησή του λέει ότι είναι το σωστό».
Αντίστοιχα και η μουσική βιομηχανία οργάνωσε για σήμερα (2 Ιουνίου) μία ημέρα σιωπής στη μνήμη του Τζορτζ Φλόϋντ , στα θύματα αστυνομικής βίας και ρατσισμού. Ενώ τα εκατοντάδες χιλιάδες μαύρα τετράγωνα στους λογαριασμούς των social media αφιερώνονται στο κίνημα Black Lives Matter υπογραμμίζοντας την ημέρα αυτή με το hashtag #BlackoutTuesday . Ο μουσικός οργανισμός Live Nation μαζί με τις περισσότερες εταιρείες μουσικής (Warner Music Group, Sony/ATV, Universal Music, Motown, Capitol Records, British label Dirty Hit, Eminem’s Shady Records κ.α) έκαναν ολοήμερη στάση εργασίας με τη Ριάνα και την Αριάνα Γκράντε να επικοινωνούν αυτήν τη διαμαρτυρία. Και η πλατφόρμα του Spotify πρόσθεσε 8 λεπτά και 46 δεύτερα παύσης σε ορισμένες μουσικές λίστες και podcasts ως φόρο τιμής στον Φλόϋντ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις