Επενδύοντας στην οπτικοακουστική παραγωγή
Η χώρα μας διαθέτει εξαιρετικό δυναμικό στον χώρο της οπτικοακουστικής παραγωγής, τόσο καλλιτεχνικό όσο και τεχνικό
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Πολλοί από εμάς στην περίοδο του αναγκαστικού εγκλεισμού περάσαμε αρκετές ώρες στις ψηφιακές πλατφόρμες που προσφέρουν ταινίες και σειρές, διαπιστώνοντας ότι μεγάλο μέρος του δημοφιλούς περιεχομένου δεν προέρχεται μόνο από τις ΗΠΑ αλλά και από άλλες χώρες, που δεν πρωταγωνιστούσαν στη βιομηχανία οπτικοακουστικού υλικού. Η διαπίστωση αυτή ήρθε να θυμίσει ότι η οπτικοακουστική παραγωγή, η δημιουργία ταινιών, σειρών και ντοκιμαντέρ δεν είναι απλώς μια καλλιτεχνική ή ερευνητική δραστηριότητα. Είναι ταυτόχρονα και ένας δυναμικός οικονομικός κλάδος, που ανοίγει προοπτικές και για χώρες όπως η Ελλάδα.
Μάλιστα, το πιο ενδιαφέρον είναι ότι δεν μιλάμε για την παραδοσιακή «βιομηχανία του θεάματος», αυτήν που αναλογούσε στην εποχή των συγκεντροποιημένων δικτύων διανομής στους κινηματογράφους και της παραδοσιακής τηλεόρασης και που συχνά είχε όλα τα προβλήματα που ταύτισαν το εμπορικό με το κακόγουστο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η δύναμη του cash rebate – Πώς θα αναπτυχθεί η οπτικοακουστική βιομηχανία
Στην εποχή της ψηφιακής πλατφόρμας, των πολλαπλών επιλογών και των πολλαπλών διαδρομών που κάνουν γνωστό ένα προϊόν (δείτε για παράδειγμα τον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης), μετράει η ποιότητα, η ικανότητα μια σειρά ή μια ταινία να μπορεί να αγγίξει. Γι’ αυτό και βλέπουμε ποιοτικές παραγωγές με ατμόσφαιρα και σεναριακό βάθος και όχι τη μηχανιστική αναπαραγωγή τυποποιημένων μοντέλων.
Η χώρα μας διαθέτει εξαιρετικό δυναμικό στον χώρο της οπτικοακουστικής παραγωγής, τόσο καλλιτεχνικό όσο και τεχνικό. Μπορεί να παραγάγει σειρές και ταινίες που να αγγίξουν όχι μόνο το ελληνικό κοινό αλλά και το διεθνές, ακριβώς επειδή το κλειδί πια δεν είναι να βρεις διανομέα αλλά να μπορέσεις να ανεβάσεις το υλικό σε μία από τις πλατφόρμες.
Ωστόσο αυτό απαιτεί μέτρα στήριξης. Στο παρελθόν υπήρξαν διάφοροι μηχανισμοί και σχήματα που χρησιμοποιήθηκαν. Είχαν όμως όρια και δεν ήταν ολοκληρωμένα. Τώρα φαίνεται ότι τα πράγματα αλλάζουν. Μέσα από τη λειτουργία του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) και τη λογική των cash rebates φαίνεται να προσφέρεται η κρίσιμη στήριξη που χρειάζεται η οπτικοακουστική παραγωγή στη χώρα μας με έναν τρόπο συνεκτικό, φέρνοντας πιο κοντά το ενδεχόμενο να συνταιριαστούν η πολιτιστική άνοιξη και το νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις