Οι παρατηρήσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για το νομοσχέδιο για την Παιδεία
Τις παρατηρήσεις της επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την “Αναβάθμιση του Σχολείου” δημοσιοποίησε η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στο θέμα της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στα πιστοποιητικά σπουδών και των αποδεικτικών απόλυσης και στο θέμα της εγγραφής αλλοδαπών στα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών
- Με στάσεις εργασίας συμμετέχουν στην απεργία τα ΜΜΜ - Πώς θα κινηθούν
- Ελεύθερη αφέθηκε η Ahoo Daryaei που είχε γδυθεί δημόσια στο Ιράν - Η φοιτήτρια διαμαρτυρόταν για την χιτζάμπ
- Ισόβια και επιπλέον κάθειρξη 15 ετών στους δολοφόνους της 41χρονης εγκύου
- Ταξίδι Γεραπετρίτη στο Λονδίνο με ατζέντα Κυπριακό και Συμβούλιο Ασφαλείας
Τις παρατηρήσεις της επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την “Αναβάθμιση του Σχολείου” δημοσιοποίησε η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στο θέμα της αναγραφής της διαγωγής των μαθητών στα πιστοποιητικά σπουδών και των αποδεικτικών απόλυσης και στο θέμα της εγγραφής αλλοδαπών στα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών.
Όπως σημειώνει η Επιστημονική Υπηρεσία, γεννάται προβληματισμός ως προς το περιεχόμενο της ρύθμισης για τη διαγωγή, “σε σχέση με τις ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 που αφορούν στην επεξεργασία προσωπικών δεδομένων με νόμιμο σκοπό”. Θα πρέπει να διευκρινισθεί, σημειώνει η Επιστημονική Υπηρεσία, “κατά πόσον σχετίζεται η αναγραφή της διαγωγής των κατόχων των εν λόγω τίτλων με τους σκοπούς έκδοσής τους, οι οποίοι συνίστανται στην απόδειξη της επιτυχούς ολοκλήρωσης ενός σταδίου εκπαίδευσης, καθώς και κατά πόσον η εν λόγω αναγραφή σε δημόσια έγγραφα εξυπηρετεί θεμιτό σκοπό δημόσιου συμφέροντος και τηρεί την αρχή της αναλογικότητας, λαμβανομένου υπόψη ότι η αναγραφόμενη στο απολυτήριο διαγωγή κατά τον χρόνο κτήσης του τίτλου θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και δυσμενή διακριτική μεταχείριση, ιδίως σε διαδικασίες πρόσληψης”.
Επί του άρθρου για τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, που “απευθύνονται αποκλειστικά σε αλλοδαπούς πολίτες χωρών εντός ή εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης” η Επιστημονική Υπηρεσία επισημαίνει ότι “η διάταξη αποκλείει, χωρίς να διευκρινίζεται στην Αιτιολογική Έκθεση ο λόγος, πέραν των Ελλήνων πολιτών, αλλοδαπούς πολίτες οι οποίοι είναι απόφοιτοι λυκείου ή αντίστοιχου σχολείου με φυσική έδρα στην ημεδαπή, και οι οποίοι, ιδίως μάλιστα αν το πρόγραμμα του λυκείου στηρίζεται στη γλώσσα στην οποία παρέχεται Ξ.Π.Σ., τελούν σε όμοια κατάσταση με τους αποφοίτους λυκείων με έδρα στην αλλοδαπή. Το ζήτημα εμπλέκει πτυχές και του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως, π.χ., στην περίπτωση κατά την οποία τα εν λόγω πρόσωπα φοιτούν στην ημεδαπή λόγω της άσκησης από τους γονείς τους ελευθερίας που κατοχυρώνει το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εργασία ή εγκατάσταση στην ημεδαπή)”, προσθέτει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις