Πέμπτη 07 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Έρευνα: Τα δύο πράγματα που οι καταναλωτές θα ήθελαν να βρίσκουν στα σούπερ μάρκετ

Έρευνα: Τα δύο πράγματα που οι καταναλωτές θα ήθελαν να βρίσκουν στα σούπερ μάρκετ

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο τον Μάρτιος-Μάιος 2020 με δείγμα 1.050 ατόμων.

Μη συνταγογραφούμενα φάρμακα και είδη καπνιστού είναι οι βασικές κατηγορίες προϊόντων που ζητούν οι καταναλωτές να πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Σημειώνεται ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο τον Μάρτιος-Μάιος 2020 με δείγμα 1.050 ατόμων.

Τα προϊόντα που οι καταναλωτές θα ήθελαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Αναλυτικότερα, αναφορικά με τα προϊόντα που οι καταναλωτές θα ήθελαν να πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα οποία σήμερα δεν είναι διαθέσιμα, η πρώτη κατηγορία με διαφορά αφορούσε τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Η συγκεκριμένη κατηγορία, με την εξαίρεση των βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, απαγορεύεται να διατίθεται από τα σούπερ μάρκετ. Σημειώνεται ότι στα σούπερ μάρκετ διατίθενται ελάχιστοι κωδικοί προϊόντων βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής και συνήθως ιδιωτικής ετικέτας.

Δεύτερη κατηγορία που οι καταναλωτές θα ήθελαν να πωλούνται στα σούπερ μάρκετ είναι τα είδη καπνιστού, μία κατηγορία η οποία αν και επιτρέπεται η πώληση της στα καταστήματα σούπερ μάρκετ δεν είναι χρηματοοικονομικά ελκυστική για το οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με την έρευνα. Ακολουθούν τα είδη της άμεσης επικαιρότητας, αντισηπτικά, γάντια και μάσκες, τα οποία σε κάποια καταστήματα διατίθεται και σε κάποια άλλα όχι, ενώ σημαντικό ποσοστό λαμβάνουν και τα είδη κήπου, τα καλλυντικά, τα βιβλία και η γραφική ύλη.

Όσον αφορά στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα μία σε μεγαλύτερο βάθος ανάλυση κάνει σαφές, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ότι η επιθυμία του κοινού αφορά κυρίως ένα μικρό κωδικολόγιο, επωνύμων προϊόντων άμεσης ανάγκης τα οποία συνήθως ο καταναλωτής έχει πάντα διαθέσιμα στο σπίτι του, όπως παυσίπονα και προϊόντα για το στομάχι και βασικός λόγος για το αίτημα αυτό είναι η αποφυγή της δεύτερης ξεχωριστής επίσκεψης για την προμήθεια τους.

Τι δεν «τραβάει» το κοινό

Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι εφημερίδες και τα περιοδικά δεν αναφέρθηκαν από κανέναν καταναλωτή στο πλαίσιο της έρευνας ως ζητούμενο για αγορά από το σούπερ μάρκετ, κάτι που δείχνει ότι δεν υπάρχει ζήτηση από την πλευρά του κοινού.

Συγκεκριμένα στην ερώτηση για το αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ εφημερίδες και περιοδικά μόλις το 7% απαντά θετικά, ενώ το 61% θα προτιμούσε αντί για εφημερίδες και περιοδικά να βρίσκει άλλα προϊόντα διαθέσιμα στο σουπερμάρκετ. Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι μόλις 1 στους 2 καταναλωτές γνωρίζει ότι μπορεί να βρει εφημερίδες και περιοδικά στα σούπερ μάρκετ. Η παραπάνω εικόνα επιβεβαιώνεται και με τα πρόσφατα στοιχεία για τις πωλήσεις των αγαθών αυτών από τα σούπερμάρκετ, οι οποίες είναι ελάχιστες. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι κατά μέσο όρο πωλούνται μόλις 1 με 2 τεμάχια ανά ημέρα ανά κατάστημα, ενώ σε πλήθος καταστημάτων οι πωλήσεις είναι μηδενικές. Σημειώνεται δε από στελέχη της αγοράς, ότι ενώ οι πωλήσεις είναι ελάχιστες δημιουργούνται τεράστια διαχειριστικά κόστη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ στην περίπτωση των μικρών καταστημάτων ευκολίας καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο στα ράφια μειώνοντας το μέγεθος του κωδικολογίου που μπορεί να διατεθεί.

Πόσο έχουν μειωθεί οι επισκέψεις καταναλωτών κατά την πανδημία;

Όπως έχει καταγραφεί στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ οι επισκέψεις καταναλωτών συνολικά στα καταστήματα τροφίμων έχουν μειωθεί λόγω του κοροναϊού κατά 55%. Γενικότερα οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα καταστήματα και την έκθεσή τους στον κοροναϊό και επομένως προσπαθούν να ομαδοποιήσουν τις αγορές τους. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εξετάστηκε στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ αν ως αγοραστές είναι ικανοποιημένοι ή αν θα επιθυμούσαν να βρίσκουν στα καταστήματα σούπερ μάρκετ και κάποιες άλλες κατηγορίες αγαθών. Όπως προέκυψε, το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι με την γκάμα προϊόντων που βρίσκουν στα σούπερ μάρκετ. Παράλληλα όμως υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό 33% που δηλώνει ότι υπάρχουν προϊόντα τα οποία θα ήθελε να αγοράζει από το σούπερ μάρκετ, αλλά σήμερα δεν είναι διαθέσιμα σε αυτά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

InView

Δυο στους τρεις Έλληνες περνάνε με κόκκινο – Τι έδειξε έρευνα

Με ιδιαίτερα προβληματικό τρόπο φαίνεται ότι οδηγούν οι Έλληνες, καθώς σύμφωνα με έρευνα η πλειονότητα περνάει με κόκκινο φανάρι, μεταξύ άλλων.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 07 Νοεμβρίου 2024