Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ο σεξισμός είναι εδώ και σημαδεύει σαν… βιτριόλι

Ο σεξισμός είναι εδώ και σημαδεύει σαν… βιτριόλι

Ας μην κρυβόμαστε: Ο σεξισμός, όπως και ο ρατσισμός, είναι στοιχείο της ελληνικής κοινωνίας. Οσο κι αν προσπαθούμε να το παίξουμε προοδευτικοί και προχωρημένοι

Δυστυχώς η ελληνική κοινωνία, εκτός από ρατσιστική είναι και σεξιστική. Βαθύτατα και πολύ ενοχλητικά πλέον, αν και δεν είναι ελληνικό το φαινόμενο.

Όμως, μας νοιάζουν τα του οίκου μας. Μας ενδιαφέρει τι βλέπουμε στη χώρα που ζούμε, τι βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Και ναι αυτό είναι άκρως ενοχλητικό.

Ο σεξισμός στο μεγαλείο του, αναδείχθηκε στην περίπτωση της συγκλονιστικής υπόθεσης με την επίθεση με βιτριόλι.

Ας δούμε το γεγονός και μόνον αυτό:

Εχουμε μια νέα γυναίκα, όμορφη, της εποχής της, που ντύνεται όπως θέλει, περνάει καλά όπως γουστάρει, κάνει ταξίδια όπου επιθυμεί, έχει φίλους και σχέσεις όπως πρέπει να έχουν όλοι οι άνθρωποι.

Δεν ζούμε στον Μεσαίωνα, ούτε καν στην εποχή που μετρούσαν το ύψος της φούστας.

Αυτή η σύγχρονη γυναίκα, λοιπόν, πάει στη δουλειά της και δέχεται επίθεση με οξύ από μια άλλη γυναίκα. Όχι για να την σκοτώσει αλλά για να την σημαδέψει για όλη της τη ζωή. Να καταστρέψει την εικόνα της, το φαίνεσθαι που δυστυχώς πουλάει περισσότερο στην εποχή μας.

Ειδικά με την «επέλαση» των social media και τη «δικτατορία των likes».

Αυτή είναι το θύμα της τραγικής υπόθεσης.

Εχουμε και μια ακόμη νέα γυναίκα. Ομορφη, ήσυχη όπως λένε οι γείτονές της, με τις παρέες και τις σχέσεις της. Σαν μια σταγόνα νερό με το θύμα και η δράστις, αποφασίζει να καταστρέψει μια ζωή.

Η ζήλια, ο φθόνος, η ανοησία του ανταγωνισμού μέσω facebook και Instagram; Καμιά σημασία δεν έχει. Σημασία έχει η πράξη.

Αυτή είναι η τραγική ιστορία με δύο γυναίκες νέες. Αυτή είναι η ανθρώπινη αλλά και η αστυνομική πλευρά και πλέον η δικαστική.

Όλα τα υπόλοιπα γιατί χρειάζονται; Μαζεύτηκαν οι ηδονοβλεψίες και κάνουν «μάτι» στην κρεβατοκάμαρα του καθενός.

Και σχολιάζουν μάλιστα.

Μέχρι να συλληφθεί η 35χρονη και τι δεν ακούσαμε για το… ποιόν της, για τη ζωή της, για τις σχέσεις της.

Και φυσικά όλες οι φωτογραφίες σε πρώτο πλάνο. Σκεπασμένο το πρόσωπο βεβαίως, αλλά η… σάρκα σε πρώτο πλάνο.

Ετσι για να ντύνει τα ρεπορτάζ και να προσφέρει άφθονο σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Η «κούκλα – θύμα», η «καλλονή», η «σέξι ασφαλίστρια», «η στιλάτη, καλλίγραμμη 34χρονη».

Και τα σχόλια βροχή: «Τα ήθελε», «ήταν αντροχωρίστρα» και τόσα άλλα.

Όμως, δεν σταματάμε εκεί. Τώρα που συνελήφθη η δράστις έχουμε μία από τα ίδια: «Κουκλάρα», «καλλονή δράστις», «οξυζενέ μαλλί», «χλιδάτη ζωή» και άλλα ακόμη πιο άθλια που έβγαλε μέχρι και πρωτοσέλιδο μια ρατσιστική εφημερίδα που δεν αξίζει να αναφέρει κανείς.

Ανώριμη κοινωνία

Αυτό, λοιπόν, είναι σεξισμός του χειρίστου είδους. Και δείχνει μια κοινωνία ανώριμη, εκτός εποχής, χωρίς καμιά αίσθηση της ιδιωτικότητας της ζωής αλλά και του σεβασμού του διπλανού.

Γιατί μπορεί οποιοσδήποτε να ανεβάζει τις φωτογραφίες που θέλει στο διαδίκτυο.

Εχει κάθε δικαίωμα να επιλέγει τον τρόπο ζωής που αυτός επιθυμεί.

Αλλά κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σχολιάζει προσβάλλοντας με άθλιο τρόπο.

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να «σκοτώνει» ανθρώπους θίγοντας υπολήψεις, χωρίς μάλιστα να γνωρίζει οτιδήποτε γι’ αυτούς.

Εχουμε μια τραγική ιστορία. Ας μείνουμε σ’ αυτήν κι όχι να δημιουργούμε σαπουνόπερες στοχοποιώντας τις γυναίκες (ή και τους άνδρες) με άθλιους χαρακτηρισμούς.

Δεν μπορεί να μην είναι αυτονόητη η γυναικεία αυτοδιάθεση.

Δεν μπορεί να θεωρείται περίπου φυσιολογικό να προσβάλλεις τους άλλους χωρίς συνέπειες.

Δεν μπορεί, ειδικά για τις γυναίκες, να παίζεις με τα πιο ταπεινά ένστικτα του ανθρώπου.

Δεν μπορεί να κάνεις εικασίες από την εξωτερική τους εμφάνιση και να μιλάς για «πανούργα θηλυκά και κατεργάρες γυναίκες».

Και τέλος, δεν μπορεί να βάζεις μόνιμα το μάτι στην κλειδαρότρυπα του καθενός, ενώ την ίδια στιγμή δεν θέλεις να εμπλέκονται άλλοι στην ιδιωτική σου ζωή, κι εξοργίζεσαι γι’ αυτό.

Συμπέρασμα: Ο σεξισμός είναι εδώ και «σκοτώνει» περισσότερο από το βιτριόλι.

«Η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει», έλεγαν οι παλιοί.

Ειδικά η απαίδευτη, σεξιστική, ρατσιστική γλώσσα που δεν υπολογίζει από φύλα, ιδιαιτερότητες, διαφορετικότητες.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024