Έρευνα : Οι εργαζόμενοι αγαπούν τη δουλειά αλλά όχι την εταιρεία τους
Ο ρόλος των νέων και ο τρόπος που αντιμετωπίζουν την Ηγεσία κυριάρχησε στη συζήτηση, με τίτλο «Επαναπροσδιορισμός της ηγεσίας στην Ελλάδα», που έγινε στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
- Το «νέο» πρόσωπο της Λίντσεϊ Λόχαν και η φράση «δεν έχω πειράξει τίποτα πάνω μου»
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Σικάγο έπαιξαν ξύλο με... τις πινακίδες «προσοχή βρεγμένο δάπεδο»
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Ο ρόλος των νέων και ο τρόπος που αντιμετωπίζουν την Ηγεσία κυριάρχησε στη συζήτηση, με τίτλο «Επαναπροσδιορισμός της ηγεσίας στην Ελλάδα», το οποίο συντόνισε η Ευτυχία Κασσελάκη της People Advisory Services και έγινε στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται διαδικτυακά από τις 9 έως τις 12 Ιουνίου.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να σχολιάσουν την έρευνα της MRB για την Ηγεσία και, συγκεκριμένα, για το πώς προσδιορίζεται η Ηγεσία μετά τα 10 χρόνια κρίσης, αλλά και για τα νέα ευρήματα μετά την πανδημία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας δημοσκοπήσεων, MRB, Δημήτρης Μαύρος μίλησε για μία «έρευνα με εκπλήξεις», καθώς η Ηγεσία ήταν σημαντική και πριν τον κοροναϊό, όμως μετά η αξία της εκτοξεύθηκε.
Οι εργαζόμενοι αγαπούν τη δουλειά αλλά όχι την εταιρεία τους
Η έρευνα της MRB έγινε σε σημαντικό δείγμα επιχειρήσεων και, όπως προέκυψε, μεγάλος αριθμός των εργαζομένων αγαπούν τη δουλειά τους, αλλά είναι μικρότερος ο αριθμός αυτών που αγαπούν την εταιρεία στην οποία εργάζονται.
Σημαντικό ήταν επίσης το εύρημα της ανάγκης για επανασύνδεση με τη νέα γενιά. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μαύρος «οι νέοι άνθρωποι χρειάζονται εμψύχωση μέσα στην επιχείρηση», ενώ δεν είναι τυχαία η διαπίστωση ότι μετά τον κοροναϊό αυξήθηκε η αγάπη προς την επιχείρηση, πράγμα που δείχνει ότι οι νέοι χρειάζονται ερεθίσματα για να αγαπήσουν την εταιρεία όπου εργάζονται.
Τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι μετά τον κοροναϊό πολλοί συνειδητοποίησαν ότι η τεχνολογία δεν είναι στόχος, είναι εργαλείο, ενώ παρουσίασε και τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη, σύμφωνα με απαντήσεις, που έλαβε και δείχνουν ότι «μόνο μία διάσταση από τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ηγέτη έχει να κάνει με τη λογική και όλα τα άλλα με την καρδιά». Και κατέληξε τονίζοντας ότι «πρέπει να ανέβει η διάσταση του ‘ηγέτη της ψυχής’, αλλιώς δε θα αποκτήσουμε Τσιόδρες».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας, Κώστας Μιχαηλίδης, περιέγραψε το μετασχηματισμό της τράπεζας την επομένη του κοροναϊού λέγοντας ότι η διοίκηση δημιουργεί μία τράπεζα πρότυπο στηρίζοντας το όραμα και τη στρατηγική για την επιτυχία.
«Ανανεώνουμε το συμβόλαιο με τους ανθρώπους μας, με στόχο την καλύτερη αξιολόγηση. Δημιουργούμε μία τράπεζα ευέλικτη. Στην Εθνική πιστεύουμε ότι η ηγεσία ανήκει σε όλους μας, πιστεύουμε σε μία ολιστική προσέγγιση», τόνισε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικά Πετρέλαια, Αντρέας Σιάμισης, είπε ότι η Ελλάδα έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, γιατί η χώρα μας τα τελευταία δέκα χρόνια είναι σε κρίση, πράγμα που σημαίνει ότι τα στελέχη μας είναι πιο «ψημένα» σε σχέση με άλλες χώρες.
«Όταν ξεκινάς για να αντιμετωπίσεις μία κρίση πρέπει να διαβάσεις το περιβάλλον. Δεν μπορείς να αντιμετωπίσεις την κρίση του κοροναϊού με τα εργαλεία της τραπεζικής κρίσης», τόνισε.
Ενώ όσον αφορά στα Ελληνικά Πετρέλαια κατά τη διάρκεια της κρίσης, απάντησε ότι πρώτος στόχος ήταν να είναι όλοι υγιείς, να έχουν αδιάλειπτη λειτουργία, να φροντίσουν ότι η αγορά θα είναι εφοδιασμένη με καύσιμα και, τέλος, να κρατήσουν τη χρηματοοικονομική τους ανεξαρτησία για να κάνουν τα παραπάνω.
Η ηγεσία στα δεδομένα της πανδημίας
Ο Βασίλης Κάτσος, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Pharmathen, εξέφρασε την εκτίμηση ότι δε χρειάζεται να επανεφεύρουμε την Ηγεσία, απλά η κρίση πατά ένα fast forward στη διαδικασία. Περιέγραψε μία ενδιαφέρουσα διαδικασία κατά τη διάρκεια της κρίσης: στη Pharmathen είχαμε εβδομαδιαία εκπαίδευση μέσω τηλεδιάσκεψης. Στη μάχη που δώσαμε για να κρατήσουμε τις μονάδες σε λειτουργία και να μην έχουμε περιστατικά, είχαμε εφεδρεία στα σπίτια – επί πληρωμή φυσικά – και με αυτή τη διαδικασία δουλέψαμε. «Είδαμε ταλέντα να αναδεικνύονται», κατέληξε.
Ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδας και Κύπρου της Coca-Cola 3Ε, Γιάννης Παπαχρήστου, έξεφρασε την εκτίμηση ότι η μεγάλη πρόκληση στις εταιρείες σήμερα είναι να μπορεί η Ηγεσία να υπάρχει με τέσσερις γενιές που συνυπάρχουν και πρόσθεσε ότι «οι νέοι έχουν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουν». Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Οι νέοι θέλουν να τους ακούμε, να τους δίνουμε ευθύνες, να τους αφήνουμε να παίρνουν ρίσκα, να τους αναγνωρίζουμε επιτεύγματα, ενώ φαίνεται ότι έχουν ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και δουλειάς».
Η Γενική διευθύντρια της Coca-Cola Hellas για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Λίλιαν Νεκταρίου, τόνισε ότι «οι νέοι δεν αρκούνται να κάνουν μία δουλειά διαδικαστική, θέλουν όραμα. Κάτι που να προσφέρει στην κοινωνία, στο περιβάλλον». Επίσης, χαρακτήρισε σημαντικό παράγοντα τη συνδημιουργία, ενώ τόνισε ότι «η αυθεντία της γνώσης έχει καταρρεύσει, δεν υπάρχει κανείς που να διαθέτει την απόλυτη γνώση».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις