Κάνοντας την κρίση, ευκαιρία
Oι προετοιμασίες και το booking για την επόμενη τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει από φθινόπωρο - χειμώνα. Αν δεν μεσολαβήσει δεύτερο κύμα πανδημίας (και καραντίνας), η Ελλάδα μπορεί να κάνει την κίνηση - ματ
- «Δεν είναι η πρώτη φορά» - Περιγραφές σοκ από την επίθεση 33χρονου σε 29χρονη στα Εξάρχεια
- Τραμπ: Ο επιλεγείς για τη Λατινική Αμερική είχε αποπεμφθεί για... ερωτοδουλειές
- Πωλητήριο και σε… κάστρα στην Ευρώπη – Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
- Το κόστος διαμονής σε δημοφιλείς προορισμούς - Ελαφρώς προς τα πάνω οι τιμές ενόψει Χριστουγέννων
Είναι κανόνας: Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις μια κρίση είναι να τη μετατρέψεις σε ευκαιρία. Και μ’ αυτή την πρόκληση θα αναμετρηθεί το προσεχές τρίμηνο η ελληνική τουριστική βιομηχανία. Γιατί τα πράγματα είναι απλά. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, υπολογίζεται ότι στη σεζόν που ξεκινά καθυστερημένα, λόγω του κορωνοϊού, θα λειτουργήσει περίπου το 40% – 50% των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στους βασικούς τουριστικούς προορισμούς. Το ποσοστό «ακούγεται» μικρό, αλλά δεν είναι. Ιδιαίτερα, αν συγκριθεί με τα αντίστοιχα των ανταγωνιστριών χωρών της Μεσογείου. Σε Ιταλία και Ισπανία κυρίως, αλλά και σε Τουρκία και Πορτογαλία, εξαιτίας του ισχυρού αποτυπώματος που άφησε πίσω της η πανδημία, θα λειτουργήσει πολύ μικρότερο ποσοστό μονάδων. Οπότε, ένα το κρατούμενο.
Αλλά ακόμα κι αν τελικά ανοίξουν περισσότερα ξενοδοχεία, ποιος θα πάει; Πάρτε για παράδειγμα τους Γερμανούς. Η Ιταλία ήταν κορυφαίος προορισμός των διακοπών τους τα καλοκαίρια. Φέτος, απλά, δεν θα πάνε εκεί, όσα ξενοδοχεία κι αν προλάβουν να ανοίξουν, για ευνόητους λόγους. Κατά το μάλλον ή ήττον, το ίδιο ισχύει και με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες. Οπότε δύο τα κρατούμενα.
Την ίδια ώρα, οι προετοιμασίες και το booking για την επόμενη τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει από φθινόπωρο – χειμώνα. Αν δεν μεσολαβήσει δεύτερο κύμα πανδημίας (και καραντίνας), η Ελλάδα μπορεί να κάνει την κίνηση – ματ. Εχοντας «επενδύσει» στο βασικό ατού της ασφαλούς χώρας, που λειτούργησε ικανοποιητικά και φέτος το καλοκαίρι και αξιοποιώντας σωστά τα δύο παραπάνω πλεονεκτήματα, μπορεί να ξεκολλήσει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς από όλους τους ανταγωνιστές της. Κι έτσι, μετά τη σχεδόν χαμένη φετινή χρονιά, να πετύχει τη μεγάλη επιστροφή το 2021.
Προσέξτε τώρα: Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ακόμα κι αν η ύφεση της ελληνικής οικονομίας το 2020 κυμανθεί στα επίπεδα του 8%, που είναι ένα πιθανό ενδεχόμενο, μπορεί να ελπίζει σε μια ανάπτυξη της τάξης του 6% για του χρόνου. Και στην πραγματικότητα, το μεγάλο στοίχημά της θα είναι το πόσο γρήγορα θα μπορέσει να περιορίσει και στο τέλος να καλύψει το κρίσιμο κενό του 2%, ώστε να επιστρέψει σε θετικό πρόσημο.
Αυτή η διαδικασία και το αποτέλεσμά της είναι που θα κρίνει τον βαθμό επιτυχίας ή αποτυχίας της χώρας. Και γι’ αυτόν τον λόγο η φετινή ψαλιδισμένη τουριστική σεζόν εξακολουθεί να είναι κομβική για την επόμενη μέρα της χώρας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις