Citroen C4 2021: Ηχηρή επιστροφή
Αφήνοντας πίσω το hatchback-πολυμορφικό παρελθόν του προς όφελος μιας σχεδίασης που παραπέμπει σε crossover το νέο C4, δείχνει να κατανόησε πλήρως το επιτυχημένο παράδειγμα του C4 Cactus το οποίο εξελίσσει μεταφέροντάς το σε μια νέα, ηλεκτροκίνητη πίστα.
H γαλλική φίρμα δίνει τις πρώτες επίσημες συστάσεις για το νέο C4 λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα του «in-flesh» η οποία θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Ιουνίου και αποκαλύπτει τη ριζική αναμόρφωσή του προς ένα πιο… περιπετειώδες αλλά και αποδοτικό μέλλον.
Έτσι όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς με μια ματιά στις επιφάνειές του, το νέο C4 επέλεξε να αφήσει στο παρελθόν τις hatchback καταβολές του, στρέφοντας το βλέμμα προς το μεγαλύτερο C5 Aircross αλλά και μετουσιώνοντας σε πραγματικότητα τα αισθητικά μαθήματα του 19-19 Concept όπως φαίνεται ξεκάθαρα στη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων.
Πριν της πολιτογράφησης του ως crossover, αυτό ίσως που δεν είναι αντιληπτό με την πρώτη ματιά αλλά ίσως σημαντικότερο είναι ότι το νέο C4, εκτός από τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, θα είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή με τα διακριτικά ë-C4.
Η επίμαχη έκδοση δεν θα διαφέρει σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου με εξαίρεση κάποιες λεπτομέρειες στο φινίρισμα, όντας αναγνωρίσιμη από τα στοιχεία που έχουμε συνηθίσει να αναζητούμε στις ηλεκτρικές εκδόσεις όπως η απουσία εξάτμισης κτλ.
Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του, ανεξαρτήτως έκδοσης, το γαλλικό μοντέλο δείχνει να επενδύει στην επιτυχημένη συνταγή του C4 Cactus εξελίσσοντας την επί το ψηφιακότερο και το πολυτελέστερο με δύο μεγάλες οθόνες στην κορυφή του ταμπλό και πίσω από το τιμόνι να αναλαμβάνουν χρέη infotainment και πίνακα οργάνων αντίστοιχα. Πλήρως ανασχεδιασμένη με κριτήριο μια πιο ακατάτμητη και κομψή εικόνα είναι η κεντρική κονσόλα ενώ οι πρώτες εικόνες προδίδουν επίσης την παρουσία ενός ευμεγέθους head-up display.
Επί του παρόντος η Citroen δεν δημοσιοποιεί τεχνικά χαρακτηριστικά για το νέο C4, ωστόσο με δεδομένο ότι αξιοποιεί την πολυχρηστική αρχιτεκτονική του ομίλου PSA, e-CMP όπου επίσης βασίζονται τα Peugeot 208, 2008 καθώς και το Opel Corsa, είναι ασφαλές να συμπεράνει κανείς ότι στις εκδόσεις βενζίνης θα κυριαρχεί ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,2 λίτρων σε εκδοχές ισχύος 100, 130 και 155 ίππων ενώ οι επιλογές diesel θα εφοδιάζονται με μοτέρ 1,5 λίτρου 100 ή 130 ίππων. Με δεδομένο τον αστικό προσανατολισμό του μοντέλου, όλες οι εκδόσεις θα είναι δικίνητες προσφέροντας κατά περίπτωση τη δυνατότητα επιλογής ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνητη έκδοση ë-C4 αναμένεται να αξιοποιήσει ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων το οποίο θα κινεί επίσης τον μπροστινό άξονα και αναμένεται θα τροφοδοτείται από μπαταρία 50 kWh προσφέρoντας αυτονομία περί τα 310 χλμ. όσο δηλαδή και τα τεχνολογικά συγγενή μοντέλα της Peugeot.
Εκεί που το C4 θα διαφοροποιηθεί σημαντικά είναι σε όρους άνεσης και ποιότητας κύλισης χάρη και στα διάσημα προοδευτικής απόσβεσης αμορτισέρ που θα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εξοπλισμού του νέου μοντέλου ανεξαρτήτως έκδοσης, εξασφαλίζοντάς του τη συνήθη προσανατολισμένη στην άνεση οδική συμπεριφορά.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα άφιξης, η επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου που αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο «πολιτικό» μοντέλο της Citroen, έχει προγραμματιστεί στα τέλη Ιουνίου με την προοπτική να διατεθεί από τις αρχές του φθινοπώρου στην ευρωπαϊκή αγορά που εσχάτως βρίθει κινήτρων που αφορούν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις