Πλήθος αντιδράσεων για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας» – Τι απαντά ο Μπακογιάννης
Πολλές ήταν οι αρνητικές αντιδράσεις τόσο από τη μερίδα των απλών πολιτών όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας» που προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης τόσο κατά τη χθεσινή πρώτη μέρα δοκιμής του όσο και σήμερα.
- Τα κινεζικά «Περλ Χάρμπορ» πίσω από παραδεισένιους τουριστικούς προορισμούς που τρομάζουν την Ουάσινγκτον
- Πώς η Google μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
- Halloween: «Γάτες» εναντίον Ρεπουμπλικανών στην παρέλαση της Νέας Υόρκης
- Η Μάρθα Στιούαρτ λέει ότι έχασε την παρθενιά της από τον «επιθετικό» σύζυγό της στα 19 της: «Μου άρεσε»
Πολλές ήταν οι αρνητικές αντιδράσεις τόσο από τη μερίδα των απλών πολιτών όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας» που προκάλεσε κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο της πόλης τόσο κατά τη χθεσινή πρώτη μέρα δοκιμής του όσο και σήμερα.
Μεγάλες καθυστερήσεις σημειώθηκαν και σήμερα στην κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πρωτεύουσας, λόγω των έργων για τη δημιουργία του «Μεγάλου Περιπάτου».
Αρκετοί ήταν σήμερα οι οδηγοί που απέφυγαν να κινηθούν στην Πανεπιστημίου, μετά τις χθεσινές εικόνες με τις ουρές χιλιομέτρων. Αυτό όμως με τη σειρά του οδήγησε σε αυξημένη κίνηση και στους γύρω δρόμους.
Την ίδια ώρα, η σημερινή πορεία διαμαρτυρίας της ΠΟΕΔΗΝ επιδείνωσε το πρόβλημα.
Στο Twitter, κυριάρχησαν οι αναρτήσεις με διαμαρτυρίες αλλά και το χιούμορ για τον «Μεγάλο Περίπατο». Οι χρήστες του Διαδικτύου προέβαλαν τα δικά τους επιχειρήματα κατά του έργου αυτού. Για παράδειγμα, πολλοί ήταν αυτοί που αναρωτήθηκαν γιατί δεν έγιναν τα έργα αυτά κατά την περίοδο της καραντίνας που ούτως ή άλλως δεν κυκλοφορούσαν οχήματα.
Αρκετοί ήταν αυτοί που παρατήρησαν ότι τα μέτρα του «Μεγάλου Περιπάτου» εφαρμόστηκαν σε δρόμους που ούτως ή άλλως έχουν μεγάλα πεζοδρόμια, όπως η Πανεπιστημίου και η Βασιλίσσης Όλγας. Τέλος, κάποιοι αναρωτήθηκαν γιατί επιλέχθηκε να πεζοδρομηθεί η Πανεπιστημίου, ο μόνος δρόμος που οδηγεί από το Σύνταγμα στην Ομόνοια, και όχι η Σταδίου ή η Ακαδημίας.
Από τη μεριά της, σύσσωμη η αντιπολίτευση εξαπέλυσε «πυρά» για την ταλαιπωρία που προκλήθηκε από τον «Μεγάλο Περίπατο». ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΚΚΕ εξέδωσαν αιχμηρές ανακοινώσεις κατά της κυβέρνησης και του δήμου Αθηναίων.
Το θέμα συζητήθηκε δεόντως και στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο, όπου ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης παραδέχθηκε ότι «δεν ήταν ευχάριστο αυτό που έγινε», ενώ κάλεσε τις υπόλοιπες παρατάξεις και τους πολίτες να δείξουν υπομονή.
ΣΥΡΙΖΑ: Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ζούμε τα αποτελέσματα ενός παραλογισμού
Νέα ανακοίνωσε εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, εξαπολύοντας πυρά κατά του δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο κέντρο της Αθήνας, λόγω του «Μεγάλου Περίπατου».
«Για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ζούμε τα αποτελέσματα ενός παραλογισμού. Δεν μπορείς να μειώσεις το αυτοκίνητο χωρίς να ενισχύσεις τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν μπορείς να προχωράς σε τόσο μεγάλες αλλαγές με σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό και στις μελέτες και με απουσία ουσιαστικού διαλόγου.
Οι πειραματισμοί του Δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές πολιτών, εργαζομένων και επιχειρηματιών.
Κάθε ουσιαστική αλλαγή οφείλει να σέβεται την καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας και να στηρίζεται στον ουσιαστικό διάλογο.»
Μπακογιάννης: «Δεν υπάρχουν ιδανικές μέρες για μια τόσο μεγάλη αλλαγή»
Με διάθεση αυτοκριτικής για το κυκλοφοριακό χάος που προκλήθηκε στο κέντρο της Αθήνας και ειδικά στην Πανεπιστημίου, από τα έργα για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας εμφανίστηκε ο Κώστας Μπακογιάννης στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο της πόλης όπου δέχθηκε πυρά.
Ο δήμαρχος Αθηναίων είπε ότι είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν την πρώτη μέρα εφαρμογής των μέτρων για τον Μεγάλο Περίπατο στην οδό Πανεπιστημίου.
«Δεν ήταν ευχάριστο αυτό που έγινε σήμερα το πρωί» είπε ο κ. Μπακογιάννης.
Απαντώντας στην κριτική ότι τα προβλήματα στο κέντρο εντάθηκαν καθώς οι εργασίες για τον μεγάλο περίπατο συνέπεσαν με την πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, ο δήμαρχος Αθηναίων έσπευσε να πει ότι «δεν υπάρχουν ιδανικές μέρες για μια τόσο μεγάλη αλλαγή». «Είναι ένα έργο που το συζητάμε 35 χρόνια και ποτέ δεν το τόλμησε κανείς», επέμεινε ο κ. Μπακογιάννης.
«Τώρα είναι η ώρα της πόλης. Αποτελεί καινοτομία ότι είναι ένα έργο πιλοτικό, ανοικτό στον κόσμο, έρχεται και προκαλεί διάλογο για την πολη με πολλή συζήτηση. Πρέπει όλοι να δεχτούμε την κριτική, να μάθουμε από αυτά που μας λένε και να βελτιώσουμε ή να προσαρμόσουμε το έργο εφόσον χρειαστεί».
Ο Δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι η ομάδα του ΕΜΠ που εκπόνησε την μελέτη συνεχίζει να παρακολουθεί την εξέλιξη ώρα με την ώρα και «συνέχεια προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι». Στο τέλος άφησε και αιχμή κατά ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ που έβγαλαν ανακοινώσεις κατά του Μεγάλου Περιπάτου λέγοντας ότι οι δημοτικές τους παρατάξεις υπερψήφισαν στον Δήμο. Μάλιστα, ζήτησε από τον Νάσο Ηλιόπουλο και τον Παύλο Γερουλάνο να βοηθήσουν τα κόμματά και να τα ενημερώσουν για τα έργο.
Ζήτησε επίσης, απευθυνόμενος προς τον Νίκο Σοφιανό του ΚΚΕ, να χρησιμοποιήσουν τα μέλη του τον Μεγάλο Περίπατο στην επόμενη διαδήλωση ώστε να μένει χώρος για την κυκλοφορία.
Πάντως ο κ. Μπακογιάννης, απαντώντας στην κριτική που άσκησε στις ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου ο ακτιβιστής του αναπηρικού κινήματος Αντώνης Ρέλλας, είπε πως θα επιδιώξει συνάντηση μαζί του.
Συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο
Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο.
Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη». Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.
«Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης « Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.
Εναλλακτικές διαδρομές από τον δήμο Αθηναίων
Μετά το χθεσινό μποτιλιάρισμα εναλλακτικές διαδρομές πρότεινε ο δήμος Αθηναίων στους οδηγούς προκειμένου να μην ταλαιπωρηθούν εκ νέου όσο βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα της μεγάλης αστικής παρέμβασης.
Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών.
Ήδη, οι πιλοτικές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας, αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ο Μεγάλος Περίπατος ξεκίνησε για να απελευθερώσει και να αποδώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας ελεύθερο χώρο. Χώρο που θα αλλάξει την καθημερινότητα, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα διασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης για όλους, όπως γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για πρώτη φορά στην Αθήνα, μία τόσο μεγάλης κλίμακας αστική παρέμβαση, υλοποιείται σταδιακά, με την πιλοτική εφαρμογή της, για να τη βιώσουμε όλοι και να παρακολουθήσουμε όλοι την εξέλιξή της βήμα προς βήμα. Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών, σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια.
1. Από Νότια Προάστια:
Προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας – Πειραιώς
Προς Παγκράτι – Αμπελόκηπους
α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
Προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:
α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)
3. Από Βόρεια προς Κέντρο
α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους
4. Από Βόρεια προς Νότια
Βασ. Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι
α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας – Ριζάρη
β) Αμαλίας – Διάκου – Βουλιαγμένης – Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις