Πομπιντού: Η επόμενη μέρα μετά την καραντίνα – Μάσκες, μονοδρομημένες διαδρομές και αποστάσεις ασφαλείας
Το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, όπου εκτίθεται μία από τις μεγαλύτερες συλλογές σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη, θα καταγράψει απώλειες 20 εκατ. ευρώ από τα ταμεία του, όμως δεν είναι αυτό το κύριο και πιο πιεστικό θέμα που απασχολεί τον διευθυντή του Σερζ Λαβίν, ο οποίος πρέπει να λύσει τον Γόρδιο Δεσμό του πώς θα λειτουργήσει με πλήρη ασφάλεια το διάσημο μουσείο
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Tη Georgia O’ Keeffe δεν την ένοιαζε που είχε 58 χρόνια διαφορά με τον Juan Hamilton
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι, όπου εκτίθεται μία από τις μεγαλύτερες συλλογές σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη, θα καταγράψει απώλειες 20 εκατ. ευρώ από τα ταμεία του, όμως δεν είναι αυτό το κύριο και πιο πιεστικό θέμα που απασχολεί τον διευθυντή του Σερζ Λαβίν, ο οποίος πρέπει να λύσει τον Γόρδιο Δεσμό του πώς θα λειτουργήσει με πλήρη ασφάλεια το διάσημο μουσείο.
Στα σχέδιά του περιλαμβάνεται η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου προκειμένου να αποφευχθούν οι ουρές στις εισόδους του, η μονοδρόμηση της περιήγησης μπροστά από τα έργα στη δαιδαλώδη διάταξη των αιθουσών του, με βέλη να υποδεικνύουν τις διαδρομές και όχι περισσότερα από 10 άτομα στις ομαδικές ξεναγήσεις στις μόνιμες συλλογές του. Και φυσικά όλοι οι επισκέπτες θα φορούν μάσκες.
«Θα πρέπει να διατηρήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη φυσιολογική ροή των επισκέψεων», δήλωσε ο Λαβίν στο πρακτορείο Reuters, ενώ το προσωπικό του Κέντρου καθάριζε τους χώρους και μετατόπιζε τα έργα ενόψει της επαναλειτουργίας του Πομπιντού την 1η Ιουλίου.
Καθώς η Γαλλία επιταχύνει τις διαδικασίες για την επιστροφή της στους καθημερινούς ρυθμούς μετά την επιβολή ορισμένων από τους αυστηρότερους περιορισμούς στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, οι εργασίες για την ανακαίνιση των εξωτερικών σκαλωσιών του Πομπιντού έχουν ξεκινήσει.
Υπό κανονικές συνθήκες, οι Γάλλοι επισκέπτες αποτελούν το 60% από τα 3,5 εκατ. επισκέπτες, που συρρέουν στο ΄Μπομπούρ’ για να θαυμάσουν τους πίνακες του Πάμπλο Πικάσο, του Ζοάν Μιρό, του Βασίλι Καντίνσκι και άλλων σύγχρονων δημιουργών.
Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ αναμένεται να διευκολύνει το Κέντρο να επανέλθει πιο εύκολα από άλλα μουσεία που προσελκύουν περισσότερο ξένους επισκέπτες, όπως το Λούβρο. Μολαταύτα, ακόμη κι έτσι, ο Λαβίν τόνισε πως η πλήρης ανάκαμψη δεν αναμένεται πριν το 2022. «Είμαστε λιγότερο εκτεθειμένοι από μουσεία όπως το Λούβρο, όμως ούτως ή άλλως είμαστε εκτεθειμένοι», υπογράμμισε ο ίδιος.
Το βιβλιοπωλείο , τα εστιατόρια και το πωλητήριο θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουλίου. Η ξακουστή βιβλιοθήκη του, όπου συνήθως συνωστίζονται φοιτητές για να έχουν πρόσβαση στα εκατ. βιβλία της και στα σπουδαστήριά της, θα ανοίξουν αργότερα μέσα στο καλοκαίρι και κάθε βιβλίο θα μπαίνει σε καραντίνα τουλάχιστον για τρεις ημέρες όταν θα επιστρέφονται.
Οι ερευνητές θα πρέπει να κλείνουν ραντεβού και θα δίδονται αριθμοί προτεραιότητας για την είσοδό τους και ο αριθμός τους σε κάθε περίπτωση θα είναι περιορισμένος.
«Θα χάσουμε περίπου 20 εκατ. ευρώ από εισιτήρια, εγγραφές μελών και έσοδα από εικδηλώσεις», δήλωσε ο Λαβίν.
Το Κέντρο Πομπιντού σχεδιάσθηκε από τον Βρετανό αρχιτέκτονα Ρίτσαρντ Ρότζερς και τον Ιταλό συνάδελφό του Ρέντσο Πιάνο, προτού η φήμη του δεύτερου εκτοξευθεί στο παγκόσμιο στερέωμα. Πολλοί Παριζιάνοι δυσαρεστήθηκαν στην αρχή για την μορφή του κτηρίου (πολλές ήσαν οι φωνές ενάντια στο σχέδιο που έφερε τα «μέσα-έξω», ή για την όψη διιλυστηρίου), προτού το συνηθίσουν κι εν τέλει το θεωρήσουν ως ένα από τα σύμβολα και σημεία αναφοράς της σύγχρονης όψης της γαλλικής πρωτεύουσας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις