Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τα «μαζεύει» για το σποτ ο Σκουρλέτης:  «Δεν είχαμε την πρόθεση να προσβάλλουμε το δημοσιογραφικό κόσμο»

Τα «μαζεύει» για το σποτ ο Σκουρλέτης: «Δεν είχαμε την πρόθεση να προσβάλλουμε το δημοσιογραφικό κόσμο»

«Το κύριο πολιτικό θέμα, ήταν και είναι η διάθεση δημόσιου χρήματος σε ΜΜΕ με αδιαφανείς όρους» αναφέρει ο Πάνος Σκουρλέτης, σε επιστολή- απάντηση προς την ΕΣΗΕΑ, στην οποία υποστηρίζει πως με το βίντεο  «Πόσο κοστίζει ο Μωυσής», ο ΣΥΡΙΖΑ σε καμία περίπτωση δεν είχε την πρόθεση να προσβάλλει το δημοσιογραφικό κόσμο.

«Το κύριο πολιτικό θέμα, ήταν και είναι η διάθεση δημόσιου χρήματος σε ΜΜΕ με αδιαφανείς όρους» αναφέρει ο Πάνος Σκουρλέτης, σε επιστολή- απάντηση προς την ΕΣΗΕΑ, στην οποία υποστηρίζει πως με το βίντεο  «Πόσο κοστίζει ο Μωυσής», σε καμία περίπτωση «δεν είχαμε την πρόθεση να προσβάλλουμε το δημοσιογραφικό κόσμο».

Συνεχίζει δε, λέγοντας πως «αντιθέτως, θεωρούμε ότι η πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι αδύνατο να ταυτιστεί με ό,τι αντιπροσωπεύει η μορφή που πρωταγωνιστεί σε αυτό».

Ο γραμματέρας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζει εξάλλου, ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και ο πρωθυπουργός «οφείλουν να δώσουν επιτέλους εξηγήσεις» και προσθέτει ότι οι «μεγάλες ευθύνες» τους σε αυτή την υπόθεση «πρέπει να αναδεικνύονται με τη συμβολή όλων όσοι επιθυμούν να λειτουργούν υπέρ της πλουραλιστικής ενημέρωσης». «Πρόκειται για ένα πλήγμα στην ελευθερία του Τύπου και θεωρώ ότι η υπεράσπισή της είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να συναντηθούμε».

Υπενθυμίζεται πως, με επιστολή προς τον κ. Σκουρλέτη, το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, στηλίτευε το βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα ποσά που δόθηκαν σε ΜΜΕ για τη καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», λέγοντας ότι αποτελεί «απαράδεκτο διασυρμό συλλήβδην του δημοσιογραφικού κόσμου», «στο βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης και της αντιπολιτευτικής τακτικής».

Η επιστολή του Γραμματέα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ προς το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ:

«Λάβαμε την επιστολή σας της 19ης Ιουνίου 2020 αναφορικά με το τελευταίο video του ΣΥΡΙΖΑ, που ως θέμα έχει την επιδίωξη της κυβέρνησης να διαμορφώσει ένα δίκτυο ΜΜΕ που θα της παρέχει άκριτη στήριξη, μέσω της απευθείας διάθεσης 20 εκατ. ευρώ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» με όρους αδιαφάνειας, καθώς αρνείται να αποκαλύψει τα ποσά που έλαβε κάθε Μέσο Ενημέρωσης.

Σε καμία περίπτωση δεν είχαμε την πρόθεση να προσβάλλουμε το δημοσιογραφικό κόσμο με το συγκεκριμένο video. Αντιθέτως, θεωρούμε ότι η πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι αδύνατο να ταυτιστεί με ό,τι αντιπροσωπεύει η μορφή που πρωταγωνιστεί σε αυτό.

Το κύριο πολιτικό θέμα ήταν και είναι η διάθεση δημόσιου χρήματος σε ΜΜΕ με αδιαφανείς όρους, χωρίς να αποκαλύπτεται η κατανομή ανά μέσο, άρα και χωρίς να μπορεί να ελεγχθεί η κυβέρνηση για τις αποφάσεις της, παρά τα όσα ορίζει ο νόμος και παρά το σχετικό αίτημα που έχει κατατεθεί στη Βουλή από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, για πλήρη ενημέρωση των κομμάτων και των πολιτών. Θεωρούμε ότι η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε ένα σχέδιο χρησιμοποίησης ΜΜΕ για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης από την κυβέρνηση. Θεωρούμε επίσης, ότι πρόκειται για μεγάλο πολιτικό σκάνδαλο, μια ενέργεια που αδικεί και τα ΜΜΕ και τους δημοσιογράφους συνολικά, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, θέτοντας σοβαρό θέμα δημοκρατικής λειτουργίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της ενίσχυσης των ΜΜΕ, κεντρικών και περιφερειακών, αλλά με όρους διαφάνειας, ισοτιμίας και προστασίας του αγαθού της ενημέρωσης.

Η άσκηση της δημοσιογραφίας και η σχέση της με την εκάστοτε εξουσία είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πρωτίστως τους ίδιους τους δημοσιογράφους. Δυστυχώς κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί διαχρονικά φαινόμενα στρέβλωσης και το γεγονός ότι δίπλα στους εργάτες του δημοσιογραφικού μόχθου θα συναντήσει κάποιος και μεγαλοδημοσιογράφους με «επιχειρηματική» αντίληψη, η οποία συχνά υπερισχύει της δημοσιογραφικής τους ιδιότητας. Προφανώς αυτή η κατηγορία δημοσιογράφων δεν είναι υπεράνω κριτικής. Στην προκειμένη περίπτωση, είδαμε δυστυχώς και «αχαρτογράφητες» ιστοσελίδες έως και ανύπαρκτου περιεχομένου, εκτός μητρώου, πολιτικών φίλων της κυβέρνησης, να λαμβάνουν διάφορα ποσά, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει.

Στη βάση των παραπάνω και καθώς στο παρελθόν έχετε εκφραστεί θετικά προς αυτή την κατεύθυνση, είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο, αλλά και σε κοινές πρωτοβουλίες οι οποίες μπορούν να προωθήσουν την υπόθεση της πολυφωνίας στην ενημέρωση και την ενίσχυση των ΜΜΕ για την εξασφάλιση της πλουραλιστικής, δημοκρατικής ενημέρωσης των πολιτών. Η θωράκιση των εργαζομένων στον Τύπο, προκειμένου να αντιμετωπίζουν από καλύτερη θέση κάθε είδους πίεση που αποσκοπεί να υποβαθμίσει τη δημοσιογραφική εργασία τους, είναι επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα.

Οι μεγάλες ευθύνες της κυβέρνησης σε αυτή την υπόθεση, του κυβερνητικού εκπροσώπου και του πρωθυπουργού, οι οποίοι οφείλουν να δώσουν επιτέλους εξηγήσεις, πρέπει να αναδεικνύονται με τη συμβολή όλων όσοι επιθυμούν να λειτουργούν υπέρ της πλουραλιστικής ενημέρωσης. Πρόκειται για ένα πλήγμα στην ελευθερία του Τύπου και θεωρώ ότι η υπεράσπισή της είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να συναντηθούμε».

Must in

ΣΥΡΙΖΑ: Μεταξύ debate, πολιτικού διαλόγου και…τοξικότητας (;)

Το Σαββατοκύριακο αυτό θα έχει μάλλον - για μία ακόμη φορά - πολύ ΣΥΡΙΖΑ. Ο «ορθόδοξος» στήνει κάλπες, και επιχειρεί στροφή στην πολιτική, ο νεοαποσχισθέντας ιδρύει νέο κόμμα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024