Ας μιλήσουμε κάποτε πράγματι για την παιδεία
Ηρθε η ώρα να πούμε αλήθειες για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Η παιδεία είναι ένα από τα θέματα για τα οποία συνεχώς συζητούμε και σπανίως λέμε όντως κάτι. Εάν κανείς κοιτάξει τη δημόσια συζήτηση, υπάρχει ένα απόθεμα από κοινοτοπίες που συνήθως λέγονται. Πάντοτε οι κυβερνήσεις υποστηρίζουν ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να ενισχύσουν το εκπαιδευτικό σύστημα, που είναι η «μεγαλύτερη επένδυση», όπως και ότι θα κάνουν τη «μεταρρύθμιση» που όλοι περιμένουν. Και πάντοτε η εκάστοτε αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν κάνει όσα πρέπει, έστω και εάν ξέρει πως όταν ήταν αυτή στη διακυβέρνηση, επίσης δεν έκανε όλα όσα μπορούσε.
Κάποτε πρέπει να πούμε, όμως, και μερικές αλήθειες. Να πούμε, για παράδειγμα, ότι όσο το Λύκειο κοιτάζει πάντα προς τις εξετάσεις, πάντα θα είναι μεγάλος ο πειρασμός για ένα σχολείο που θα λειτουργεί ως μεγάλο φροντιστήριο, χωρίς άλλο μορφωτικό περιεχόμενο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εκπαιδευτικό σύστημα: Ενας άταφος νεκρός στον 21ο αιώνα
Οτι όσο θα ζούμε σε καθεστώς λιτότητας, τότε επιλογές που θα παρουσιάζονται ως «μεταρρυθμίσεις» στην πραγματικότητα θα είναι απλώς συγκαλυμμένες προσπάθειες να μειωθεί το κόστος. Οτι όσο δεν βρίσκουμε έναν τρόπο να βάλουμε στην εκπαίδευση έναν μεγάλο αριθμό νέων ανθρώπων, με όρεξη και μεράκι, δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε το σχολείο καλύτερο. Οτι όσο δεν ακούμε τους ανθρώπους που είναι στην εκπαίδευση και ξέρουν τα πράγματα καλύτερα, δύσκολα μπορούμε να χαράξουμε εκπαιδευτική πολιτική.
Κυρίως, όμως, πρέπει να αναμετρηθούμε με ένα μεγάλο ερώτημα: ποιος ο ρόλος του σχολείου σε έναν κόσμο που αλλάζει και όπου τα παιδιά από πολύ νωρίς έχουν πρόσβαση σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών;
Είναι να τους δώσει κάποιες παραπάνω πληροφορίες ή να τα βοηθήσει να μπορέσουν μέσα σε όλον αυτόν τον κυκεώνα πληροφοριών να έχουν προσανατολισμό, να έχουν εργαλεία σκέψης για να μπορούν να τον χειριστούν, να έχουν ικανότητα να κρίνουν, να έχουν ηθική και πολιτική σκέψη, να κατανοούν την ανάγκη όχι απλώς να «ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις», αλλά και να έχουν όνειρα και να αγωνίζονται για να τα πραγματοποιήσουν;
Το σχολείο του μέλλοντος είναι αυτό που θα κάνει τα παιδιά ικανά και να έχουν όνειρα και να τα πραγματοποιούν.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις