Χωρίς χριστουγεννιάτικες παραστάσεις μπαλέτου κινδυνεύει να μείνει η Βρετανία λόγω lockdown
Οι χριστουγεννιάτικες παραστάσεις μπαλέτου στη Βρετανία κινδυνεύουν αν η κυβέρνηση δεν παρέμβει για να βοηθήσει τους θιάσους να αντεπεξέλθουν στην υγειονομική κρίση, δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός από τους μεγαλύτερους θιάσους μπαλέτου στη χώρα
Οι χριστουγεννιάτικες παραστάσεις μπαλέτου στη Βρετανία κινδυνεύουν αν η κυβέρνηση δεν παρέμβει για να βοηθήσει τους θιάσους να αντεπεξέλθουν στην υγειονομική κρίση, δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός από τους μεγαλύτερους θιάσους μπαλέτου στη χώρα.
Το πιο αυστηρό lockdown που έχει επιβληθεί στην ιστορία της χώρας εν καιρώ ειρήνης έχει αφήσει χωρίς κοινό τα θέατρα και την όπερα και οι κορυφαίες χορεύτριες, που συνήθιζαν να κάνουν καθημερινά πρόβες για περίπου οκτώ ώρες, αγωνίζονται αυτό το διάστημα με πιρουέτες και »pas de chat» μέσα στο σπίτι τους.
Το Εθνικό Μπαλλέτο της Αγγλίας, το οποίο πρόσφατα μετακόμισε στα κεντρικά του θιάσου σε ένα κτίριο 93.000 τμ ύφους Μπάουχαους, στο ανατολικό Λονδίνο, ανακοίνωσε ότι χρειάζεται επειγόντως κρατική στήριξη για να διασφαλίσει ότι θα συνεχιστεί η λειτουργία του.
«Δεν έχουμε καθόλου εισόδημα», λέει στο Reuters η 46χρονη Ταμάρα Ρόχο, μια πρίμα μπαλαρίνα που έγινε καλλιτεχνική διευθύντρια του θιάσου.
«Η δημιουργική βιομηχανία και οι εκφραστικές τέχνες φέρνουν εκατομμύρια στην οικονομία, επομένως δεν ζητούμε βοήθεια για πάντα, απλά να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Αν δεν συμβεί κάτι σύντομα, δεν θα υπάρξουν χριστουγεννιάτικες παραστάσεις, θα πρέπει να ματαιωθούν τα Χριστούγεννα», λέει η Ρόχο, μια ισπανίδα χορεύτρια που ήταν γνωστή για τις εντυπωσιακές περιστροφές της.
Το Εθνικό Μπαλλέτο της Αγγλίας έχει χορηγήσει υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών στο 87% του προσωπικού του και έχει επιβάλει σε άλλους μείωση 20% στον μισθό τους.
Με το μέτρο της κοινωνικής αποστασιοποίησης που απαιτεί δύο μέτρα απόσταση μεταξύ των ανθρώπων, ένα θέατρο 2.500 θέσεων μπορεί να φιλοξενήσει μόλις 600 θεατές.
Με υποχρεωτικό το ένα μέτρο, μπορεί 900 θεατές. Και στις δύο περιπτώσεις ωστόσο μια παραγωγή δεν θα απέφερε κέρδη.
«Οι παραστάσεις σε ένα πολύ περιορισμένο κοινό δεν έχουν νόημα από οικονομικής πλευράς, επομένως αν δεν υπάρξει στήριξη από την κυβέρνηση για να συμβεί αυτό θα είναι πολύ δύσκολο να ανέβουν οικογενειακές παραστάσεις την περίοδο των Χριστουγέννων», εξηγεί η Ρόχο, η οποία ελπίζει να ανέβει «Ο Καρυοθραύστης» τον Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με την ίδια, η κυβέρνηση θα πρέπει να επεκτείνει το σχέδιο της υποχρεωτικής άδειας άνευ αποδοχών χωρίς να χάνει κάποιος την θέση του ώστε να μην γίνονται απολύσεις στον χώρο αυτόν, να προχωρήσει σε φοροελαφρύνσεις των θεάτρων και να ανακεφαλαιοποιήσει τον τομέα.
«Χρησιμοποιήσαμε όλο το κεφάλαιό μας, όλες τις εφεδρίες μας για να αντέξουμε τόσο πολύ», λέει η Ρόχο, η οποία στη διάρκεια της καραντίνας παρέδιδε δωρεάν μαθήματα μπαλέτου από την κουζίνα του σπιτιού της.
«Απαιτούνται έξι με οκτώ ώρες προβών ημερησίως ώστε να φτάσει κάποιος στο απόγειο των δυνατοτήτων του. Αλλά είναι πολύ λίγα αυτά που μπορείς να κάνεις μέσα στην κουζίνα σου», συμπληρώνει και εκφράζει την ελπίδα οι χορευτές να επιστρέψουν στις 6 Ιουλίου. Τονίζει ωστόσο ότι θα χρειαστούν 12 εβδομάδες για να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους.
Η Ρόχο σχεδιάζει να χορογραφήσει την πρώτη της παραγωγή, μια διασκευή της «Ραϊμόντα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- Γκουαρδιόλα, ο πραγματικός υπεύθυνος για την κρίση της Σίτι
- Οι λύκοι επέστρεψαν στον Ταΰγετο έναν αιώνα μετά
- Daniel: «Δεύτερα Χριστούγεννα ξεσπιτωμένοι» – Κάτοικος της Φιλιππούπολης Λάρισας ξεσπά στο in
- Βιτόρια: «Υπάρχει κόπωση, αλλά οι παίκτες έχουν πολύ μεγάλο κίνητρο»
- «Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα πιο όμορφο» – Πώς ήρθαν τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια στα σαλόνια μας
- Χαρίτσης: Έξι χρόνια μετά το τέλος των μνημονίων η κυβέρνηση επιμένει σε εφαρμογή μνημονιακών μέτρων