Eπιτρέπεται να γελάμε με την πανδημία του κοροναϊού;
Η πανδημία του κοροναϊού κατέκλυσε σαν τσουνάμι τον κόσμο. Αρρώστια, θλίψη, μοναξιά και τεράστιες οικονομικές ζημιές. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα για να γελάσεις. Εκθεση γελοιογραφίας δείχνει το αντίθετο.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Η πανδημία του κοροναϊού κατέκλυσε σαν τσουνάμι τον κόσμο. Αρρώστια, θλίψη, μοναξιά και τεράστιες οικονομικές ζημιές. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει τίποτα για να γελάσεις. Εκθεση γελοιογραφίας δείχνει το αντίθετο.
«Υποχρεωμένοι» να ασχοληθούν
Την ερώτηση «επιτρέπεται να γελάμε με την πανδημία του κοροναϊού;» ο Τιλ Μέτε τη βρίσκει περίεργη.
«Πάντα μας θέτουν αυτήν την ερώτηση» δηλώνει ο γνωστός γελοιογράφος, σχεδιαστής και ζωγράφος που εργάζεται στο περιοδικό Stern αλλά είναι ευρύτερα γνωστός.
Κοροναϊός, κλιματική αλλαγή, πόλεμοι, κρίσεις, ο Μέτε, όπως άλλωστε και οι συνάδελφοί του, αισθάνονται «υποχρεωμένοι» να ασχοληθούν με όλα αυτά.
Πενήντα πέντε γελοιογραφίες από 15 γνωστούς σκιτσογράφους παρουσιάζονται μέχρι το τέλος Ιουλίου σε μικρή έκθεση στη Βρέμη.
Κολλητά η μία δίπλα στην άλλη
Ο τίτλος της έκθεσης στην αίθουσα Χαβενγκάλερι είναι «Μεταδοτικά καρτούν». Οι γελοιογραφίες παρουσιάζονται κολλητά η μια δίπλα στην άλλη.
Είναι κυρίως μικρών διαστάσεων αλλά υπάρχουν και μερικές μεγάλες. Συμμετέχουν αρκετοί γερμανοί καλλιτέχνες, τους οποίους κατάφερε να συγκεντρώσει η γκαλερίστα Ντιάνα Νούκιτς.
«Δεν χλευάζουμε την πανδημία. Οι γελοιογράφοι ξεσκεπάζουν τα λάθη του συστήματος» δηλώνει η 41χρονη γελοιογράφος από τη Βρέμη. «Δεν πρόκειται για αστεία εις βάρος των πληγέντων» δηλώνει.
Πικρό χιούμορ
«Μεταδοτικά καρτούν»
Χιούμορ που σε κάνει να γελάς αλλά και να σκεφτείς. «Χαρτί τουαλέτας πάλι εδώ! Διατίθεται μόνο σε κωλαράδες» είναι ένα από τα σκίτσα που μας υπενθυμίζει τη μανία πολλών στη Γερμανία να αγοράζουν χαρτί υγείας στην αρχή της πανδημίας.
«îLeaveNoOneBehind» είναι ο γλυκόπικρος τίτλος σκίτσου του Ντένις Μετς που δείχνει πρόσφυγα να πνίγεται σε μεγάλη πισίνα το 2019 και γύρω του διάφοροι ευρωπαίοι ναυαγοσώστες να έχουν το αδιάφορο βλέμμα τους στραμμένο αλλού.
«Το θέμα του είναι πολύ σοβαρό. Δεν είναι καν αστείο, αλλά στην πραγματικότητα βαθιά πολιτικό» δηλώνει η Ντιάνα Νούκιτς.
Οι χώροι της Χαβενγκάλερι είναι μικροί και η έκθεση παρουσιάζεται σε δυο ορόφους συνολικού εμβαδού 90 τ.μ.
Παλιά εκεί στεγαζόταν μπαρ, ωστόσο σήμερα λειτουργεί ως γκαλερί, διαφημιστικό γραφείο και φωτογραφείο.
Η Ντιάνα Νούκιτς ήθελε καταρχάς να παρουσιάσει έκθεση που θα αφορούσε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Οταν όμως αυτό ματαιώθηκε, της έγινε σαφές ότι το νέο θέμα που θα παρουσίαζε έπρεπε να είναι ο κοροναϊός.
Τα συμπεράσματα
Γελοιογραφίες για τα αστεία και τα σοβαρά
Αλλωστε από τα μέσα Μαρτίου δεν υπήρχε και άλλο θέμα. Μονοπωλούσε την καθημερινότητα με αποτέλεσμα και οι γελοιογράφοι να ασχολούνται μόνο με αυτό, αναφέρει ο Τιλ Μέτε.
«Ολα τα άλλα φαίνονταν ανούσια. Δεν έχω ξαναζήσει κάτι τέτοιο» λέει.
Η γελοιογράφος Μπετίνα Μπέξτε διακρίνει στις γελοιογραφίες μια μεγάλη ευκαιρία. «Το κωμικό την περίοδο της κρίσης μπορεί να βοηθήσει να την ξεπεράσεις» λέει. «Κι αν όχι να την ξεπεράσεις, τουλάχιστον για λίγο να ξεχαστείς.»
Η Μπετίνα Σίπινγκ, τέλος, που συμμετέχει επίσης στην έκθεση συμπεραίνει: «Βλέποντας την κατάσταση με απόσταση, θα έλεγα ότι της άξιζε της ανθρωπότητας η πανδημία του κοροναϊού. Δυστυχώς, είμαι κι εγώ χωμένη μέσα ως τον λαιμό».
Πηγή: Deutche Welle
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις