Citroen C4 & ë-C4 2021: Πολυδιάστατο
Εγκαταλείποντας τις hatchback καταβολές του προς όφελος μιας πιο περιπετειώδους αλλά και πιο «ευρύχωρης» σχεδίασης, το νέο C4 συστήνεται, εντάσσοντας ευθύς εξαρχής στις επιλογές του την ηλεκτροκίνηση.
Αν αναζητούσε το κανείς τις δύο πιο ανερχόμενες «τάσεις» της αυτοκίνησης, θα κατέληγε ασυζητητί και αυτομάτως στo δίπτυχο SUV-Ηλεκτροκίνηση, τομείς που η Citroen επέλεξε να «καλύψει» αμφότερους με το νέο C4 που ελάχιστα θυμίζει το πρότερο, hatchback εαυτό του.
Εξάλλου όπως είχε επισημάνει ο επικεφαλής της Citroen, Vincent Cobee, στο πρόσφατο παρελθόν «θα έλεγα ότι το C-Segment είναι μια πολύ παραδοσιακή κατηγορία η οποία προσφέρεται για αλλαγές. Η ιδέα είναι να βρει κανείς την ισορροπία ανάμεσα στην ευελιξία, την άνεση, την εύκολη πρόσβαση, την καλύτερη ορατότητα, τον προσιτό χαρακτήρα και το στυλ».
Με την παραπάνω συνταγή λοιπόν το C4 υποδέχεται την νέα γενιά του η οποία, σε ό,τι αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, αντλεί τις επιρροές της από το μεγαλύτερο C5 Aircross όσο και από το εντυπωσιακό πρωτότυπο 19_19, αν δει κανείς τα επιμέρους στοιχεία όπως τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα του μοντέλου. Επίσης, όπως ισχύει για το σύνολο των ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου PSA όπου ανήκει η Citroen, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση δεν θα διαφέρει αισθητικά από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου παρά μόνο σε κάποια στοιχεία όπως το γαλάζιο χρώματα στις λεπτομέρειες και φυσικά τα διακριτικά.
Πλην του νέου SUV σχεδιαστικού προσανατολισμού του, το C4 είναι και σημαντικά μεγαλύτερο από την κατηγορία στην οποία διαγωνιζόταν κατά παρελθόν, καθώς με διαστάσεις 4,36 μ. μήκος, 1,80 μ. πλάτος και 1,525 μ. ύψος υπερέχει από οτιδήποτε βρίσκεται στα μικρομεσαία hatchback. Στα μεγέθη συνυπολογίστε και τον ευμεγέθη χώρο αποσκευών ο οποίος ξεκινά από τα 380 λίτρα, φτάνει έως τα 1.250 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και είναι «κοινός» ανεξαρτήτως έκδοσης κινητήρα. Επίσης, σύμφωνα με τις συστάσεις της Citroen, στο θάλαμο επιβατών του C4 θα συναντήσει κανείς 16 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι έχουν ωφέλιμο όγκο 39 λίτρων για μικροαντικείμενα.
Σε πιο γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια κινείται το εσωτερικό του καθώς προσεγγίζει αυτό του C4 Cactus σε μια πιο τεχνολογικά ενσυνείδητη και βελτιωμένη εκδοχή. Κυρίαρχα στοιχεία, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα στην κορυφή της οποίας φιλοξενείται μια νέα οθόνη αφής 10 ιντσών για το infotainment με λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto ενώ αριστερά, πίσω από το τιμόνι παρεπιδημεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων επίσης με διαγώνιο 10 ιντσών.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, ξεκινώντας από τις συμβατικές εκδόσεις, το C4 θα είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης PureTech 1.2 ο οποίος θα είναι διαθέσιμος σε εκδοχές ισχύος 100, 130 και 155 ίππων. Όλες οι εκδόσεις θα είναι εμπροσθοκίνητες ενώ η ισχυρότερη θα συνδυάζεται de facto με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου θα υφίσταται και για την μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία θα επωφελείται από τον diesel 1,5 λίτρου με απόδοση 100 ίππους.
Το ηλεκτροκίνητο ë-C4 αξιοποιεί ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 136 ίππους και 260 Nm ροπής το οποίο αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν μπαταρίες ιόντων λιθίου με απόδοση 50 kWh. Αυτές υπόσχονται ηλεκτρική αυτονομία 350 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP και μπορούν να αναπληρώσουν την ενέργειά τους και ταχυφορτιστή 100 KW κάτι που συνεπάγεται επαναφόρτιση σε ποσοστό 80% σε μόλις μισή ώρα. Σε ό,τι αφορά την οικιακή φόρτιση, αυτή απαιτεί περίπου επτά ώρες μέσω wallbox 7kW.
Αναφορικά με τις επιδόσεις το ë-C4 υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του προσδιορίζεται σε 150 χλμ./ώρα.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι στον εξοπλισμό του γαλλικού μοντέλου ανήκουν ως standard ανεξαρτήτως έκδοσης κινητήρα τα προοδευτικής απόσβεσης αμορτισέρ με την υδραυλική συμπίεση για τα οποία είναι διάσημη η γαλλική φίρμα.
H εμπορική πορεία του νέου C4 αναμένεται να ξεκινήσει στην Ευρώπη από το φθινόπωρο.
- Ο Τζολάκης δείχνει το δρόμο προς την κορυφή, η εμπιστοσύνη του Μεντιλίμπαρ και η ώρα της Εθνικής
- Ζιζέλ Πελικό: «Mr Everyman» – Οι 51 «δράκοι» που καταδικάστηκαν στην «δίκη του αιώνα» στη Γαλλία
- Προκαλεί το «De Grece» των Γλύξμπουργκ – Σφοδρά πυρά από κόμματα, οι παρατηρήσεις Αλιβιζάτου
- Μηχανική βλάβη στο flying Cat 5 με 115 επιβάτες – Επέστρεψε στον Πειραιά
- Αστυνομικός στη Βουλή: Οι πρώτες συναντήσεις της 35χρονης συζύγου του με τις τρεις κόρες της – Τι της είπαν
- Τουρκικά «σενάρια» για ΑΕΚ και Ντένσβιλ