Το παγκόσμιο διαφημιστικό μποϊκοτάζ κατά του Facebook γιγαντώνεται
Παγκόσμιες διαστάσεις λαμβάνει η άρνηση μεγάλων εταιρειών να διαφημιστούν στο Facebook λόγω της στάσης της ψηφιακής πλατφόρμας έναντι της ρητορικής του μισούς
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
«Stop Hate for Profit», «Σταματήστε να Κερδίζετε από το Μίσος». Με το σύνθημα αυτό όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δηλώνουν πως παύουν να στηρίζουν με το διαφημιστικό τους χρήμα την ψηφιακή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, κατηγορώντας την ότι όχι μόνο επιτρέπει αλλά και ότι επωφελείται από τη διάδοση της ρητορικής του μίσους.
Όπως αναφέρει ο Guardian, σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών σχεδόν το ένα τρίτο των 58 κορυφαίων διαφημιζόμενωνεταιρειών έχουν ήδη αποφασίσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην απόφαση να διακόψουν την προβολή τους μέσω των διαφημίσεων της Facebook.
Οι οικονομικοί κολοσσοί γυρνούν την πλάτη στη Facebook
Την περασμένη Δευτέρα σχετικές ανακοινώσεις εξέδωσαν η Ford και η Adidas ακολουθώντας έτσι τις Honda, Unilever, Verizon και Diageo. Άλλες εταιρείες όπως η Starbucks και η Coca – Cola πάγωσαν κάθε διαφημιστική τους προβολή στα social media, απέφυγαν όμως να δηλώσουν τη στήριξη τους στην καμπάνια «Stop Hate for Profit» που δημιουργήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία αμερικανικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το μποϊκοτάζ αρχίζουν να στηρίζουν και εταιρείες εκτός αμερικανικής επικράτειας. Έτσι υπέρ του μποϊκοτάζ τάσσονται ο βρετανικός κολοσσός αναψυκτικών και ποτών Britvic, ζητώντας από τη Facebook «να λάβει δραστικότερα μέτρα ενάντια στο βλαβερό περιεχόμενο και την παραπληροφόρηση» ενώ αντίστοιχη στάση τηρούν και τα ευρωπαϊκά τμήματα των αυτοκινητοβιομηχανιών Volkswagen, Honda και Ford.
«Παγώνουμε κάθε διαφημιστική μας προβολή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ΗΠΑ και Ευρώπη για τις επόμενες 30 ημέρες προκειμένου να επαναξιολογήσουμε την παρουσία μας στις ψηφιακές πλατφόρμες. Η ύπαρξη περιεχομένου που περιέχει ρητορική μίσους, βία και φυλετική αδικία στις κοινωνικές πλατφόρμες πρέπει να εξαλειφθεί», ανέφερε εκπρόσωπος της Ford.
H αντίδραση
Όπως φαίνεται λοιπόν, οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Facebook, ότι σκοπεύει να περιορίσει τη ρητορική του μίσους και πως στο εξής οι αναρτήσεις που θα σχετίζονται με τις επικείμενες αμερικανικές προεδρικές εκλογές θα κατευθύνουν αυτόματα τους χρήστες σε πηγές εξακριβωμένων πληροφοριών, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν φαίνεται να πείθουν.
Τι θα συμβαίνει όμως όταν η ανάρτηση κάποιας σημαντικής πολιτικής προσωπικότητας, λχ του Ντόναλντ Τραμπ, περιέχει ρητορική μίσους; Σύμφωνα με τη Facebook, η συγκεκριμένη ανάρτηση θα συνεχίζει μεν να είναι ορατή στους χρήστες, θα συνοδεύεται όμως από την ένδειξη «newsworthy». Ένδειξη δηλαδή που θα δηλώνει πως αν και η συγκεκριμένη ανάρτηση παραβιάζει τους κανόνες της πλατφόρμας, παραμένει στον «ψηφιακό αέρα» καθώς αποτελεί δήλωση ή ενέργεια που θα πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους.
«Παιδόφιλοι και σωματέμποροι πολεμούν τον Τραμπ»
Η κριτική κατά της Facebook για ένοχη ουδετερότητα απέναντι στις αναρτήσεις του Τραμπ είναι συνεχής, όμως ένας ακόμα λόγος που η ψηφιακή πλατφόρμα μπήκε πρόσφατα στο στόχαστρο ήταν η δράση και το περιεχόμενο μιας συγκεκριμένης σελίδας.
Πρόκειται για τη συνωμοσιολογική σελίδα QAnon με πάνω από 100.000 ακόλουθους, η οποία υποστήριζε πως μια πανίσχυρη μυστική οργάνωση παιδόφιλων και σωματεμπόρων συνωμοτεί για την ανατροπή του Ντόναλντ Τραμπ από την προεδρία των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους επικριτές της Facebook η σελίδα αυτή προχωρούσε σε δημοσίευση σωρείας ψευδών ειδήσεων και αναρτήσεων ρητορικής μίσους.
Ύστερα από καταγγελίες η Facebook απαγόρευσε τη λειτουργία της σελίδας αυτής, κατηγορείται όμως ότι μέχρι και σήμερα συνεχίζει να επιτρέπει τη λειτουργία σε πάνω από 100 σελίδες, γκρουπ και προσωπικά προφίλ χρήστων που είναι αφιερωμένα στους σκοπούς και τη ρητορική της Qanon. Ο συνολικός αριθμός των υποστηρικτών – ακολούθων αυτών των σελίδων ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια.
Πάντως το εγχείρημα «Stop Hate for Profit» δύσκολα θα καταφέρει καίριο οικονομικό πλήγμα στη Facebook αφού, σύμφωνα με τους αναλυτές, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από την «μεγάλη ουρά», όπως αποκαλείται, των μικρών διαφημιζόμενων.
Ως προς την ίδια τη στάση πάντως της Facebook απέναντι στη ρητορική του μίσους ενδεικτικό ίσως είναι το γεγονός ότι την ημέρα της κορύφωσης των μεγάλων διαδηλώσεων για τη δολοφονία του αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από λευκό αστυνομικό, η πιο δημοφιλής ανάρτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν αυτή που χαρακτήριζε την ύπαρξη ρατσιστικών κινήτρων στα περιστατικά αστυνομικής βίας ως μύθο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις