Audi Q5 2021: Altius Citius Fortius
Η ανανεωμένη εκδοχή του γερμανικού SUV επιφυλάσσει βελτιώσεις σε όλο το εύρος χαρακτηριστικών της, δίνοντας έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση της τεχνολογικά ενσυνείδητης εικόνας του αλλά και στην αποδοτικότητα με βελτιωμένους κινητήρες και νέα ήπια υβριδική έκδοση.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Μια στοχευμένη αλλά και ολιστική προσέγγιση ακολούθησε η γερμανική φίρμα κατά τη διαδικασία ανανέωσης του SUV που βρίσκεται στην «καρδιά» της γκάμας της φροντίζοντας να βελτιώσει ουσιαστικά κάθε πτυχή του.
Ξεκινώντας από την εμφάνισή του, κατά την πάγια τακτική των Γερμανών, το Q5 ακολουθεί μια απολύτως εξελικτική πορεία, υιοθετώντας ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα μπροστά, μια πιο στενή γρίλια, ξαναγραμμένο προφυλακτήρα και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα.
Την εικόνα συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα και πιο «ανάγλυφα» κατώτερα πλευρικά τμήματα ενώ στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν ο νέος αεροδυναμικός διαχύτης και, κυρίως, τα τεχνολογίας OLED φώτα τα οποία αλλάζουν μοτίβα φωτισμού και έχουν συμπαρασύρει και τη σχεδίαση της θύρας αποσκευών η οποία εναρμονίζεται στην αισθητική τους υπογραφή. Παρεμπιπτόντως η χρήση τεχνολογίας OLED στα πίσω φωτιστικά σώματα αποτελεί παγκόσμια πρώτη την οποία πιστώνεται η Audi.
Πλην των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η Audi θα προσφέρει περισσότερη αισθητική διαφοροποίηση ανάμεσα στις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού όπως ισχύει και για τα υπόλοιπα νεότερα μοντέλα της, με την έκδοση Sport για παράδειγμα να διαθέτει περίγραμμα χρωμίου στη γρίλια και προστατευτικά επίσης στην ίδια απόχρωση ενώ η S Line θα διαθέτει κυψελοειδή γρίλια και πιο τονισμένο αεροδυναμικό διαχύτη.
Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή έγκειται στην αντικατάσταση της οθόνης του infotainment από μια μεγαλύτερη με διαγώνιο 10,1 ιντσών ενώ χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα, ο περιστροφικός επιλογέας έχει εγκαταλείψει την θέση του προς όφελος ενός αποθηκευτικού χώρου.
Όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν, το Q5 εξακολουθεί να επωφελείται, προαιρετικά από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών γνωστό ως Virtual Cockpit με τη διαφορά ότι αυτός είναι βελτιωμένος τόσο σε ό,τι αφορά τα γραφικά όσο και την ισχύ του επεξεργαστή του ο οποίος σύμφωνα με τις συστάσεις είναι δέκα φορές ταχύτερος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τη βασική έκδοση του Q5 προσφέρονται στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα σπορ καθίσματα, το τιμόνι με τα χειριστήρια αφής και ο τριζωνικός κλιματισμός καθώς και αισθητήρες στάθμευσης και σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.
Στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού περιλαμβάνονται ως standardμ η ενεργή αερανάρτηση, οι δυναμικοί δείκτες αλλαγής πορείας, κάμερες περιμετρικής θέασης και σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης ενώ οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να επιλέξουν επιπλέον από σειρά προαιρετικών επιλογών στις οποίες συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, ατμοσφαιρικός φωτισμός, head-up display, πανοραμική ηλιοροφή, λεπτομέρειες από ανθρακόνημα εντός και εκτός.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, προς το παρόν η Audi ανακοινώνει την έκδοση Q5 40 TDI η οποία επωφελείται από ήπια υβριδική τεχνολογία προσφέροντας υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με το παρελθόν τόσο σε ό,τι αφορά την ισχύ όσο και την οικονομία.
Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει τη λειτουργία ενός βελτιωμένου diesel μοτέρ 2,0 λίτρων το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις χάρη σε τροποποιήσεις είναι ελαφρύτερο κατά 22,5 κιλά με επικουρικό ηλεκτρικό κύκλωμα 12 Volt το οποίο συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Έτσι ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 400 Nm ροπής που εγγυώνται τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα αλλά και περιορίζει τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε 5,3 λίτρα/100 χλμ. και 139 γρ./χλμ. CO2, αντίστοιχα.
Την εικόνα της έκδοσης συμπληρώνει η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου επτά σχέσεων S-tronic το οποίο μεταδίδει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς με την συνδρομή του quattro. Για λόγους οικονομίας, υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται κατά προτεραιότητα στον μπροστινό άξονα. Εφόσον το στυλ οδήγησης αλλάξει η υπάρξει ανάγκη η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα ανακατανέμοντας τη διαθέσιμη ροπή.
Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι η προ-facelift εκδοχή του Q5 εμφάνιζε τιμές εκπομπών 146 γρ./χλμ. ενώ η ισχύς της ήταν και κατά 14 ίππους μικρότερη.
Πέρα από την έκδοση 40 TDI των 204 ίππων , το Q5 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε άλλες δύο εκδόσεις ισχύος του συγκεκριμένου βελτιωμένου κινητήρα καθώς και με έναν V6 TDI σε ό,τι αφορά τις diesel επιλογές. Τις εκδόσεις βενζίνης θα εφοδιάζουν τετρακύλινδροι TFSI επίσης βελτιωμένοι ως προς την αποδοτικότητα ενώ την γκάμα θα συμπληρώσουν οι γνωστές plug-in υβριδικές εκδόσεις e TFSI σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος οι οποίες επίσης επιφυλάσσουν βελτιώσεις ως προς την αποδοτικότητά τους.
Το ανανεωμένο Q5 αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη από το φθινόπωρο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις