Αίγιο – Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με τον προαστιακό σιδηρόδρομο
Η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη), ένα έργο συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων που ολοκλήρωσε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, εγκαινιάστηκε την Τρίτη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο (Ροδοδάφνη), ένα έργο συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων που ολοκλήρωσε η εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, εγκαινιάστηκε την Τρίτη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Όπως ανακοινώθηκε στην τελετή των εγκαινίων, ο επιβάτης που θα επιβιβάζεται στον προαστιακό σιδηρόδρομο από το σταθμό του Αιγίου, θα βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στο κέντρο της Αθήνας, ενώ θα μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του φτάνοντας είτε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είτε στο λιμάνι του Πειραιά.
Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και με εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου φτάνοντας στο κέντρο της Αθήνας, θα έχει άμεση πρόσβαση και στα υπόλοιπα συγκοινωνιακά μέσα, κάτι που θα του επιτρέπει να μεταβαίνει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.
Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί ακόμα περισσότερο. Επίσης, δεν θα είναι πλέον αναγκαία η μετεπιβίβαση στο σταθμό του Κιάτου.
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για ένα έργο – σταθμό, ενώ ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, επισήμανε ότι «είναι σημαντικό να γνωρίζει ο Έλληνας φορολογούμενος, ότι με την προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο χρόνο, η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο της απώλειας συγχρηματοδοτούμενων κονδυλίων, της τάξης των 240 εκατομμυρίων ευρώ».
«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, με διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.
Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο, ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. Για αυτό το λόγο αποτέλεσε και μία από τις πρώτες προτεραιότητες που έβαλε μαζί με τη νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.
Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες, ήδη πριν το τέλος του 2019 το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε περατωθεί και απέμεναν για τη λειτουργία του οι αναγκαίες τελικές δοκιμές, οι οποίες θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί από τα τέλη Μαρτίου και η γραμμή θα είχε δοθεί σε λειτουργία πριν το Πάσχα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορονοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ακόμα ότι το έργο αυτό, είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρη στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.
Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις
Το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη περιλαμβάνει διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.
Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και έξι στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).
Επίσης, περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.
Λύση για την οδική πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου
Στα εγκαίνια του σιδηροδρομικού έργου στο Αίγιο, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι εξακολουθεί να υφίσταται το πρόβλημα που αφορά την οδική πρόσβαση στο συγκεκριμένο σταθμό, καθώς, παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν ήδη από τις μελέτες του 2009, με τις οποίες ήταν σύμφωνος και ο Δήμος, μέχρι σήμερα δεν έχουν υλοποιηθεί.
«Σήμερα, θέλω να πω κατηγορηματικά, ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουμε μπρος για να γίνουν και αυτά τα έργα. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία», πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
- Τραμπ προς Ευρώπη: Αγοράστε περισσότερο από το πετρέλαιο και το φυσικό μας αέριο ή αντιμετωπίστε δασμούς
- Οι άνθρωποι «εξοπλίζουν» το Διάστημα εναντίον του εαυτού τους – Γιατί είμαστε πιο ευάλωτοι από ποτέ;
- LIVE: Ολυμπιακός – Άλμπα Βερολίνου
- Το Captcha: Το πρώτο ρομπότ-δάσκαλος στη Γερμανία
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ανυπομονώ να ξεκινήσω την αποστολή μου ως πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα
- Ρωσία: Πλοίο στα στενά του Κερτς στέλνει σήμα κινδύνου – Τι καταγγέλλει συνδικάτο ναυτικών