Κάν’το όπως ο Zac Efron στο Netflix
Μια τηλεοπτική σειρά και η βιώσιμη ανάπτυξη
Το πλήρες του όνομα είναι Zachary David Alexander Efron – οι περισσότεροι τον γνωρίζουν ως Zac Efron. Στα 33 του χρόνια ο ηθοποιός και τραγουδιστής με μια εντυπωσιακή, για την ηλικία του, καριέρα στο Χόλυγουντ, έκανε την επιλογή να εμφανισθεί ως ακτιβιστής της «βιώσιμης ανάπτυξης» μέσω μιας σειράς 8 επεισοδίων στη συνδρομητική πλατφόρμα του Netflix. Τίτλος της σειράς, «Ο Γύρος του Κόσμου» με τον Zac Efron – Ζακ Έφρον. Ο ηθοποιός μαζί με τον ειδικό σε θέματα ευεξίας Ντάριν Ολίν «γυρίζουν όλον τον κόσμο, σε μια ταξιδιωτική εκπομπή που εξερευνά υγιείς, βιώσιμους τρόπους ζωής».
Τις προηγούμενες ημέρες είδα δύο επεισόδια της σειράς. Το ένα αφορούσε ένα ταξίδι των 2 στη μακρινή Ισλανδία, και το άλλο, σχεδόν στη γειτονιά μας, στα χωριά της Σαρδηνίας.
Πριν ξεκινήσει το επεισόδιο που αφορούσε την Ισλανδία διάβασα τη σχετική ανάρτηση στο site της σειράς. «Καθώς μελετά τις προσπάθειες της Ισλανδίας για ανανεώσιμη ενέργεια, ο Ζακ απολαμβάνει ένα σπα με τον Ντάριν, δοκιμάζει τάρανδο και βλέπει τα θαύματα της φύσης».
Δεν ξέρω αν θα έτρωγα τάρανδο ή καπνιστά σμέουρα αλλά το σίγουρο είναι ότι το ταξίδι στην Ισλανδία θα έχει πάντα για μένα και την συντροφιά μου ένα κίνητρο: Να δω από κοντά το πώς μια μικρή χώρα κατάφερε να αξιοποιήσει στο 100 % τις δικές της δυνάμεις και να είναι αυτάρκης σε ενέργεια χάρις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά και στο βαθύ σεβασμό της στην ουσία του μοντέλου της Κυκλικής Οικονομίας.
Το στόρι λοιπόν είναι έτοιμο. Απλό αλλά απέριττα εντυπωσιακό. Η Ισλανδία της Ανανεώσιμης Ενέργειας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ένα στόρι που «παίζει» σε μια διεθνούς εμβέλειας συνδρομητική πλατφόρμα και λειτουργεί ως κράχτης για την προσέλκυση τουριστών στο νησί στη μέση του Ατλαντικού.
Στην εποχή μας όσο και αν φαίνεται παράξενο μια εκπομπή στο Netflix για ένα προορισμό συνοδευόμενο από ευανάγνωστο στόρι έχει την ίδια ή μεγαλύτερη αξία και αποτέλεσμα από μια εθνική, περιφερειακή ή τοπική τουριστική καμπάνια. Αν είναι δυνατό το στόρι που διαθέτει ο τόπος που θέλεις και επιθυμείς να παρουσιάσεις – όπως η Ανανεώσιμη Ενέργεια των Ισλανδών- η δουλειά θα γίνει και μάλιστα, στα γρήγορα και με σίγουρο αποτέλεσμα. Με άλλα λόγια, το στόρι και κυρίως η «ψυχή» του στόρι είναι το ίδιο το μήνυμα που ψάχνουν συνήθως οι καμπάνιες.
Σε ένα δεύτερο επεισόδιο ο Efron ταξιδεύει στα χωριά της Σαρδηνίας -τα χωριά που ανήκουν στη λεγόμενη Μπλε Ζώνη, στην οποία εντάσσονται οι Τόποι της Μακροζωίας. Στη Μπλε Ζώνη ανήκουν πέραν των χωριών της Σαρδηνίας, το νησί της Okinawa που ανήκει στην Ιαπωνία, η Nicoya στη Costa Rica, η Loma Linda των Αντβεντιστών της 7ης Ημέρας στη Καλιφόρνια των ΗΠΑ και η δική μας, Ικαρία.
Δυνατό στόρι που δεν χρειάζεται φιοριτούρες κλπ. Μιλάει από μόνο του και προσελκύει τουρίστες από όλο τον κόσμο που θέλουν να μάθουν και να γευτούν το μυστικό της Μακροζωίας.
Για σκεφτείτε, τι ισχυρό χαρτί είναι το νησί της Ικαρίας όπως και η Τήλος, το μικρό νησί της Δωδεκανήσου που διεκδικεί να είναι ένα αυτόνομο ενεργειακά νησί. Το 2018 το έργο TILOS για τη δημιουργία ενός υβριδικού σταθμού εκμετάλλευσης της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας στο νησί, εξασφάλισε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση 11 εκατ. ευρώ κι έτσι η Τήλος έχει όλα τα φόντα να καταστεί το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί της Ελλάδας.
Η Τήλος όπως και η Ικαρία και πολλοί άλλοι τόποι στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα έχουν ισχυρό στόρι αρκεί να το αναδείξουν και να το προβάλλουν και γιατί όχι, να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στο περιεχόμενο του Netflix.
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen