Αεροπορικές εταιρείες σε επιβάτες : «Πάρτε voucher, μην ζητάτε πίσω χρήματα»
Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν «γονυπετείς» τη βοήθεια των επιβατών
Αλλεπάλληλα πλήγματα συνεχίζει να δέχεται ο κλάδος της αεροπλοΐας εν μέσω της εξάπλωσης της πανδημίας του νέου κοροναϊού.
Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν «γονυπετείς» τη βοήθεια των επιβατών, τους οποίους καλούν να δεχθούν πιστωτικά κουπόνια (voucher) αντί να ζητούν επιστροφές χρημάτων για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, δήλωσε σήμερα ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ.
«Ζητούμε τη βοήθεια των επιβατών (…), είναι αλήθεια, και τη ζητούμε γονυπετείς», δήλωσε ο ντε Ζινιάκ μιλώντας στο BFM Business.
Αεροπορικές εταιρείες, υποστηριζόμενες από τη Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τις ακυρωθείσες πτήσεις μόνο «με τη μορφή των voucher», υποσχόμενες παράλληλα αποζημίωση σε μετρητά, εφόσον οι καταναλωτές το απαιτούν, αλλά έπειτα από τουλάχιστον εννέα μήνες ώστε να προφυλάξουν τα οικονομικά τους που έχουν πληγεί από την κρίση.
Οι ευρωπαϊκοί κανόνες δίνουν ωστόσο στους επιβάτες το δικαίωμα να απαιτούν να γίνεται η επιστροφή των χρημάτων τους μέσα σε δύο εβδομάδες.
Η θέση αυτή των επιχειρήσεων, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, του τομέα δέχθηκε επίθεση από ενώσεις υπεράσπισης των καταναλωτών.
Επίσης οι Βρυξέλλες άρχισαν στις αρχές Ιουλίου μια διαδικασία επί παραβάσει έναντι δέκα χωρών της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, για να υπερασπισθούν το δικαίωμα των ταξιδιωτών να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση ματαίωσης των ταξιδιών τους εξαιτίας του κορονοϊού.
«Προσπαθούμε να μας δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να δίνουμε voucher για να αναβάλλουμε την επιστροφή των χρημάτων», δήλωσε σήμερα ο Ζινιάκ, αναγνωρίζοντας πως πρόκειται για μια «δύσκολη» θέση, την οποία «δεν εκτιμούν όλοι».
«Γιατί το ζητήσαμε αυτό; Όχι από ευχαρίστηση. Η δραστηριότητά μας είναι μάλλον να καλοπιάνουμε τους επιβάτες και να μην τους δημιουργούμε δυσκολίες και προβλήματα, ιδιαίτερα οικονομικά προβλήματα. Όμως (…) τα οικονομικά των εταιρειών βρίσκονται σε κατάσταση απόλυτης καταστροφής», εξήγησε ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM.
- Αλκαράθ: «Ο Ράφα αφήνει μια τεράστια κληρονομιά»
- Ρωσία: Δεν χρησιμοποιείται το «κόκκινο τηλέφωνο» Μόσχας και Ουάσινγκτον – Ποιος ο λόγος
- Λίβανος: Τέσσερις Λιβανέζοι στρατιώτες νεκροί στον νότο – Δύο νέες επιθέσεις κατά της UNIFIL
- Ηνωμένο Βασίλειο: Ο δολοφόνος και βιαστής της Louisa Dunne συνελήφθη 57 χρόνια μετά
- Επικό τρολάρισμα στην Κιμ Καρντάσιαν για τον νέο της… σύντροφο
- Το μοντέλο δράσης του κέντρου πολιτικής προστασίας Θεσσαλίας