Ραφαήλ : Ο μέγας ζωγράφος της Αναγέννησης ενδέχεται να πέθανε από μια ασθένεια τύπου κοροναϊού
Αυτό είναι το πόρισμα μιας νέας έρευνας αναφορικά με το σπουδαίο αυτόν ζωγράφο, που φέτος συμπληρώνονται 500 χρόνια από το θάνατό του
- Αφαιρούν τα αντικλεπτικά και αρπάζουν τα ρούχα στα καταστήματα - Βίντεο ντοκουμέντο
- Σύλληψη Ικάρων έξω από την Αγία Σοφία – Ύψωσαν την ελληνική σημαία
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- Χιονοθύελλα φέρνει χάος στα Βαλκάνια - Κροατία, Βοσνία, Σλοβενία δοκιμάζονται από την κακοκαιρία
Ο μεγάλος καλλιτέχνης της Αναγέννησης Ραφαήλ πέθανε εμπύρετος, υποφέροντας από μια «ασθένεια τύπου κοροναϊού», αφού παρέλειψε να πει στους γιατρούς του ότι επισκεπτόταν μυστικά τις κατακτήσεις του νύχτες με τσουχτερό κρύο, κάτι που τους οδήγησε λανθασμένα στο να κάνουν αφαιμάξεις.
Αυτό είναι το πόρισμα μιας νέας έρευνας αναφορικά με το σπουδαίο αυτόν ζωγράφο, που φέτος συμπληρώνονται 500 χρόνια από το θάνατό του.
Σύμφωνα με ένα λαϊκό μύθο, ο ζωγράφος πέθανε το 1520, σε ηλικία μόλις 37 ετών, από σύφιλη έπειτα από τις ερωτοτροπίες του με μια κυρία.
Οι ειδικοί συμφωνούν στο ότι ο θάνατός του οφείλεται σε μόλυνση.
Ο πυρετός που εξουθένωσε τον παραγωγικό ζωγράφο και αρχιτέκτονα αντιμετωπίστηκε από «τους καλύτερους γιατρούς της Ρώμης, που στάλθηκαν από τον πάπα», που φοβούνταν ότι θα έχαναν αυτόν τον ανεκτίμητο καλλιτέχνη, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο ιστορικός της Ιατρικής Μισέλ Αουγκούστο Ρίβα.
Σύμφωνα με τον ιταλό ζωγράφο Τζιόρτζιο Βαζάρι (1511-1574) και το αριστούργημά του «Οι ζωές των καλύτερων ζωγράφων, γλυπτών και αρχιτεκτόνων», ο Ραφαήλ παρέλειψε να πει στους γιατρούς της εποχής του για τις «συχνές νυχτερινές εξόδους του μέσα στο κρύο», προκειμένου να επισκεφθεί τις ερωμένες του.
«Έκανε πολύ περισσότερο κρύο το Μάρτιο εκείνη την εποχή, και είναι πολύ πιθανό να άρπαξε πνευμονία» δήλωσε ο Ρίβα.
Οι γιατροί διέγνωσαν πυρετό που προκλήθηκε από «υπερβολική έκκριση υγρών» ή αίματος και, ως εκ τούτου, προχώρησαν σε αφαιμάξεις (με εκτομή ή με βδέλλες) που εξασθένισαν θανάσιμα τον καλλιτέχνη, παιδί-θαύμα που περιλαμβάνεται στους τρεις μετρ της Αναγέννησης, μαζί με τον Μιχαήλ Άγγελο και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Ο Ραφαήλ έτυχε μιας μεγαλοπρεπούς κηδείας στο Βατικανό.
Η σορός του αναπαύεται στο Πάνθεον της Ρώμης, όπου ένα κόκκινο τριαντάφυλλο κοσμεί τον τάφο του καθ΄όλη τη διάρκεια του 2020, σημειώνοντας τα 500 χρόνια από το θάνατό του.
«Εκείνη την εποχή οι γιατροί γνώριζαν τους κινδύνους της αφαίμαξης στη θεραπεία μολυσματικών ασθενειών, αλλά ενήργησαν στη βάση λανθασμένων πληροφοριών» εξήγησε ο Ρίβα, που συνυπογράφει την έρευνα μαζί με τρεις συναδέλφους του ερευνητές του Πανεπιστημίου Bicocca του Μιλάνου.
«Ένα ιατρικό λάθος, και το δικό του λάθος να μην αφηγηθεί πιστά την ιστορία του, συνέτειναν στο θάνατο του Ραφαήλ» είπε.
Οι ερευνητές είχαν έτοιμη την έρευνά τους, που δημοσιεύτηκε αυτήν την εβδομάδα στην επιθεώρηση Internal and Emergency Medicine, προτού η Covid-19 κυριεύσει τη βόρεια Ιταλία στα τέλη Φεβρουαρίου.
«Εξ όσων γνωρίζουμε, ο Ραφαήλ πέθανε από μια ασθένεια των πνευμόνων που μοιάζει πολύ με τον κοροναϊό που γνωρίζουμε σήμερα» είπε.
Αφηγήσεις συγχρόνων για το θάνατό του αποκαλύπτουν πως η ασθένεια του ζωγράφου «κράτησε 15 ημέρες, με τον Ραφαήλ να είναι αρκετά ήρεμος ώστε να βάλει σε τάξη τις υποθέσεις του, να εξομολογηθεί τις αμαρτίες του και να λάβει την τελευταία μετάληψη» σύμφωνα με την έρευνα.
Οι ερευνητές αναφέρουν πως επρόκειτο για μια οξεία ασθένεια, που χαρακτηρίζεται από υψηλό και συνεχόμενο πυρετό.
«Μια πρόσφατη σεξουαλικά μεταδιδόμενη μόλυνση, όπως η γονόρροια και η σύφιλη, δεν μπορεί να εξηγήσει την περίοδο επώασης».
«Μια οξεία εκδήλωση ιογενούς ηπατίτιδας δε θα μπορούσε να θεωρηθεί πιθανή χωρίς ίκτερο και άλλες ενδείξεις ηπατικής ανεπάρκειας. Καμία επιδημία τύφου ή πανώλης δεν είχε αναφερθεί στην πόλη της Ρώμης εκείνη την εποχή» διευκρινίζεται στην έρευνα.
Παρά τον πρόωρο θάνατό του, ο Ραφαήλ παρήγαγε ένα μεγάλο αριθμό σπουδαίων έργων, ένα μεγάλο μέρος των οποίων βρίσκεται στο Βατικανό, πολλές αίθουσες του οποίου είναι γεμάτες από τις τοιχογραφίες του.
Αφού ολοκληρώθηκαν από τους μαθητές του Ραφαήλ μετά το θάνατό του, οι λεγόμενες «Αίθουσες του Ραφαήλ» παραμένουν από τις πιο δημοφιλείς των μουσείων του Βατικανού.
(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις